An-26P Coke (An-24) Πυροσβεστικό αεροσκάφος

An-26P Coke (An-24) Πυροσβεστικό αεροσκάφος. Πρώτη πτήση: 1987 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο πυροσβεστικό αεροσκάφος εξελίχθηκε με βάση το An-26. Το πρωτότυπο πέταξε πρώτη φορά το 1987.

 

Επιβατικό-μεταγωγικό αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis
Επιβατικό-μεταγωγικό αεροσκάφος.



Με ελάχιστες μετατροπές στα δομικά του τμήματα όπως η το τοποθέτηση δυο δεξαμενών νερού (εξωτερικά από πλάγια της ατράκτου, συνολικού βάρους 4000 kg) και το σύστημα έλεγχου ρίψης να ελέγχεται από το πλήρωμα. Οι δεξαμενές νερού διαθέτει έξι (6) συνολικά θυρίδες απελευθέρωσης νερού. Οι θυρίδες μπορούν να ανοιχτούν διαδοχικά ή όλες μαζί ανάλογα με τον τρόπο ρίψης που επιλέγει το πλήρωμα.

Μεταγωγικό πολλαπλού ρόλου-στρατιωτικών μεταφορών © Konstantinos Panitsidis
Μεταγωγικό πολλαπλού ρόλου-στρατιωτικών μεταφορών.

 

Στην έκδοση του πυροσβεστικού το An-26Ρ μπορεί να φιλοξενήσει έναν αριθμό 30 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να μεταφέρει 10 ειδικά πακέτα των 100 kg - πυροσβεστικού εξοπλισμού. Προβλέφθηκε επίσης η τοποθέτηση ειδικών ατρακτιδίων ASO-2I, με απόθεμα 384 μετεωρολογικών φυσιγγίων PV-26.

Οι δόκιμες έδειξαν – ότι το αεροσκάφος είναι αποτελεσματικό κύριος στον εντοπισμό και την δημιουργία λωρίδων ασφάλειας στο αρχικό στάδιο της πυρκαγιάς.

Συνολικά, πέντε An-26 είχαν μετατραπεί σε επίπεδο An-26P.

 

An-26P Coke Πυροσβεστικό αεροσκάφος © Konstantinos Panitsidis

 Ζώνη ρίψης: Πραγματοποιείται με ταχύτητα περίπου 230-240 km/h από ύψος 50 m το An-26P απελευθερώνει 4000 kg νερού. 

 

Στην έκδοση του πυροσβεστικού το An-26Ρ μπορεί να φιλοξενήσει έναν αριθμό 30 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να μεταφέρει 10 ειδικά πακέτα των 100 kg - πυροσβεστικού εξοπλισμού. Προβλέφθηκε επίσης η τοποθέτηση ειδικών ατρακτιδίων ASO-2I, με απόθεμα 384 μετεωρολογικών φυσιγγίων PV-26.

Οι δόκιμες έδειξαν – ότι το αεροσκάφος είναι αποτελεσματικό κύριος στον εντοπισμό και την δημιουργία λωρίδων ασφάλειας στο αρχικό στάδιο της πυρκαγιάς.
Συνολικά, πέντε An-26 είχαν μετατραπεί σε επίπεδο An-26P.

Το 1991 όλα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν στην κατάσβεση πυρκαγιών στην Σιβηρία, κοντά στη πόλη Λένσκ (ήταν και η τελευταία τους χρήση ως πυροσβεστικά αεροσκάφη). Μέτα την κατάρρευση της ΕΣΣΔ τη δεκαετία του '90, όλα τα αεροσκάφη μετατράπηκαν στην αρχική διαμ
όρφωσης, δηλαδή σε μεταγωγικά.





Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Antonov
ΧΩΡΑ Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ Πυροσβεστικό αεροσκάφος
ΠΛΗΡΩΜΑ 3, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-24VT
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x2.820
Εκκινητήρας  ένας στροβιλοκινητήρας MNPK Soyz (Tumanskyi) RU-19A-300
Μέγιστη ώση, kN (kgf) 1x7,85 (1x800)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 23.80
Ύψος αεροσκάφους, m 8,58
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 29,90
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 74,98
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 23.800
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Βάρος κενό, kg 15.020
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 2.760
Ωφέλιμο φορτίο, kg -
- μεταφορά πυροσβεστών 30
- πυροσβεστικό εξοπλισμό 1.000
- πυροσβεστικό υγρό 4.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h -
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h 400
Επιχειρησιακή οροφή, m 7.500
Εμβέλεια, km -
Ακτίνα δράσης, km 430
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).