.jpg)
Δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο πυροσβεστικό αεροσκάφος εξελίχθηκε με βάση το An-26. Το πρωτότυπο πέταξε πρώτη φορά το 1987.
![]() |
Επιβατικό-μεταγωγικό αεροσκάφος. |
Με ελάχιστες μετατροπές στα δομικά του τμήματα όπως η το τοποθέτηση δυο δεξαμενών νερού (εξωτερικά από πλάγια της ατράκτου, συνολικού βάρους 4000 kg) και το σύστημα έλεγχου ρίψης να ελέγχεται από το πλήρωμα. Οι δεξαμενές νερού διαθέτει έξι (6) συνολικά θυρίδες απελευθέρωσης νερού. Οι θυρίδες μπορούν να ανοιχτούν διαδοχικά ή όλες μαζί ανάλογα με τον τρόπο ρίψης που επιλέγει το πλήρωμα.
![]() |
Μεταγωγικό πολλαπλού ρόλου-στρατιωτικών μεταφορών. |
Στην έκδοση του πυροσβεστικού το An-26Ρ μπορεί να φιλοξενήσει έναν αριθμό 30 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να μεταφέρει 10 ειδικά πακέτα των 100 kg - πυροσβεστικού εξοπλισμού. Προβλέφθηκε επίσης η τοποθέτηση ειδικών ατρακτιδίων ASO-2I, με απόθεμα 384 μετεωρολογικών φυσιγγίων PV-26.
Οι δόκιμες έδειξαν – ότι το αεροσκάφος είναι αποτελεσματικό κύριος στον εντοπισμό και την δημιουργία λωρίδων ασφάλειας στο αρχικό στάδιο της πυρκαγιάς.
Συνολικά, πέντε An-26 είχαν μετατραπεί σε επίπεδο An-26P.
Ζώνη ρίψης: Πραγματοποιείται με ταχύτητα περίπου 230-240 km/h από ύψος 50 m το An-26P απελευθερώνει 4000 kg νερού.
Στην έκδοση του πυροσβεστικού το An-26Ρ μπορεί να φιλοξενήσει έναν αριθμό 30 δασοπυροσβεστών σε συνδυασμό με φορτίο που μπορεί να μεταφέρει 10 ειδικά πακέτα των 100 kg - πυροσβεστικού εξοπλισμού. Προβλέφθηκε επίσης η τοποθέτηση ειδικών ατρακτιδίων ASO-2I, με απόθεμα 384 μετεωρολογικών φυσιγγίων PV-26.
Οι δόκιμες έδειξαν – ότι το αεροσκάφος είναι αποτελεσματικό κύριος στον εντοπισμό και την δημιουργία λωρίδων ασφάλειας στο αρχικό στάδιο της πυρκαγιάς.
Συνολικά, πέντε An-26 είχαν μετατραπεί σε επίπεδο An-26P.
Το 1991 όλα τα πυροσβεστικά αεροσκάφη χρησιμοποιήθηκαν στην κατάσβεση πυρκαγιών στην Σιβηρία, κοντά στη πόλη Λένσκ (ήταν και η τελευταία τους χρήση ως πυροσβεστικά αεροσκάφη). Μέτα την κατάρρευση της ΕΣΣΔ τη δεκαετία του '90, όλα τα αεροσκάφη μετατράπηκαν στην αρχική διαμόρφωσης, δηλαδή σε μεταγωγικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Antonov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία, Ουκρανία |
ΤΥΠΟΣ | Πυροσβεστικό αεροσκάφος |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 3, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες AI-24VT |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 2x2.820 |
Εκκινητήρας | ένας στροβιλοκινητήρας MNPK Soyz (Tumanskyi) RU-19A-300 |
Μέγιστη ώση, kN (kgf) | 1x7,85 (1x800) |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 23.80 |
Ύψος αεροσκάφους, m | 8,58 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 29,90 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 74,98 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 23.800 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 15.020 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 2.760 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | - |
- μεταφορά πυροσβεστών | 30 |
- πυροσβεστικό εξοπλισμό | 1.000 |
- πυροσβεστικό υγρό | 4.000 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | - |
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h | 400 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 7.500 |
Εμβέλεια, km | - |
Ακτίνα δράσης, km | 430 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |