Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Έναρξη ανάπτυξης 2021
Πρώτη πτήση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα αρχές 2024
Συμμετέχοντες στο πρόγραμμα: ΕΑΒ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Πρόκειται για ένα Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (ΜΕΑ) σταθερής πτέρυγας μεγάλου εκπετάσματος με ικανότητα κάθετης από/προσγειώσεις, και αυτόνομη πτήση, σχεδιασμένο με διεθνή πρότυπα, κατά STANAG 4671 & STANAG 4702. Φέρει ένα βενζινοκινητηρα με έλικα σε ωστική διάταξη και δυο έλικες για κάθετες απογείωσης (για την άνωση τους αντλούν ενέργεια από μπαταρίες που επαναφορτίζονται από τον κύριο κινητήρα του). Επίσης φέρει δυο δεκάφυλλα στροφεία μικρών διαστάσεων (διατάξεων ανεμιστήρων), εγκατεστημένα ακριβώς μπροστά από το κύριο κινητήρα. Στην εξέλιξη του έκτος από την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία) συμμετέχουν τρία πανεπιστήμια, το ΑΠΘ έχει αναλάβει την αεροδυναμική σχεδίαση, το ΔΠΘ τα ηλεκτρονικά του και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας έχει αναλάβει το ελέγχο εδάφους και πτήσης.
Το ΜΕΑ “Αρχύτας” μπορεί να φέρει εξοπλισμό όπως:
-αισθητήρες τύπου OCTOPUS με κάμερα Full HD.
-αποστασιόμετρο λέιζερ.
-μεταφορά ραντάρ SAR με δυνατότητα παρακολούθησης κινούμενων στόχων στο έδαφος (GMTI).
-σύγχρονα συστήματα ζεύξης επικοινωνιών της Elbit System.
-φέρει κρυπτασφαλισμένα στρατιωτικών προδιαγραφών συστήματα διασύνδεσης μεταξύ του σταθμού ελέγχου και του ΜΕΑ.
-ικανότητα μεταφοράς εναλλάξιμων φορτίων.
- ικανότητα μεταφοράς σύγχρονου ηλεκτροοπτικού εξοπλισμού.
Το ΜΕΑ μπορεί να εκτελέσει αποστολές όπως:
-επιτήρηση συνόρων, έρευνα – διάσωση.
-συλλογή πληροφοριών, αναγνώριση, ταυτοποίηση.
-μπορεί να εκτελεί πτήσεις μέρα και νύχτα και υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
-λόγο σχεδίασης το σκάφος έχει μικρό ηλεκτρομαγνητικό ίχνος που το καθιστά δύσκολο στο εντοπισμό του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ)
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ελλάδα
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μη επανδρωμένο αερόχημα κατακόρυφης απογείωσης και προσγείωσης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
-
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Βενζινοκινητήρας με έλικα σε ωστική διάταξη
|
Μέγιστη ισχύ, h.p.
|
30
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
~3,5
|
Ύψος αεροσκάφος, m
|
μ/δ
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
6,4
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
μ/δ
|
ΒΑΡΗ
|
|
Κενό, kg
|
μ/δ
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
μ/δ
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
~180-200
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
158
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
120
|
Ταχύτητα απώλειας στήριξης, km/h
|
70-74
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
381
|
Εμβέλεια, km
|
έως 200
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
8229 (2000)
|
Αυτονομία, h | 4 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | 14 (20-25) |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Το Μη Επανδρωμένο Αερόχημα δεν έχει ικανότητα μεταφοράς οπλισμού.
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΜΕΑ κάθετης απο/προσγειώσεις "Αρχύτας" DEFEA 2023 (κλίμακα 1/2).
VIDEO
Μη Επανδρωμένο Αερόχημα "Αρχύτας" DEFEA 2023.
Video: © www.redstar.gr