Yak-9UT Καταδιωκτικό κρούσης. Πρώτη πτήση: 1945

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το Yak-9UT εξελίχθηκε με βάση το Yak-9U, εξοπλισμένο με κινητήρα τύπου VK-107A ο οποίος κινείται από μια τρίφυλλη έλικα τύπου VISh-107LO. Αρχικά το αεροσκάφος θα ήταν εξοπλισμένο με ισχυρότερο σύστημα πυρός (εγκατάσταση του πυροβόλου Ν-37 αντί του NS-23). Τα αεροσκάφη παραγωγής έφεραν ένα πυροβόλο NS-23 αντί του N-37 στον κινητήρα και δυο συγχρονισμένα πυροβόλα τύπου B-20 (B-20S). Συνολικά παραδόθηκαν 282 αεροσκάφη (περίοδος Φεβρουάριος – Μάιος 1945).

 

Yak-9UT © Konstantinos Panitsidis

 

Προς το τέλος του πόλεμου τα Σοβιετικά Yak-9UT κατέρριψαν είκοσιεπτα FW-109A-8 και ένα Me-109G-6, έχοντας μόνο δυο απώλειες. 

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Yak-9UT © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Yakovlev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό κρούσης
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόρος κινητήρας VK-107Α
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 1.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 8,55
Ύψος Α/φους, m 3,00
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 9,74
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 17,15
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 3.260
Κενό, kg 2.487
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 671
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 578
Βαθμός ανόδου, m/min 962
Επιχειρησιακή οροφή, m 10.700
Μέγιστη εμβέλεια, km 690
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα   πυροβόλο  Ν-37 των 37 mm με 30 βλήματα στον κινητήρα και δυο πυροβόλα B-20 (B-20S) των 20 mm με 120 βαο.