Φωτογραφία MiG-31K © Kirill Naumenko
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Πρόκειται για ένα διθέσιο, δικινητήριο υπερηχητικό μαχητικό εξοπλισμένο με σύστημα εναερίου ανεφοδιασμού, με βάση το MiG-31DZ. Το αναβαθμισμένο MiG-31K τροποποιήθηκε κατάλληλα για την μεταφορά του υπερηχητικού αεροβαλλιστικού πυραύλου Kh-37M2 “Kinzhal” (υπόδειγμα 9-A-7660) με ικανότητα προσβολής στόχου σε αποστάσεις έως 2000 km.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του σκάφους αναβαθμίστηκε, συμπεριλαμβανομένου και του συστήματος αυτομάτου ελέγχου εκτόξευσης του πυραύλου, με αποτέλεσμα να μειώσουν στο ελάχιστο το φόρτο εργασίας του πληρώματος.
Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου εξοπλισμένο με πύραυλο “Kinzhal” πραγματοποιήθηκε το 2018. Συνολικά μέχρι στιγμής (για το έτος 2022) έχουν τροποποιηθεί 10 αεροσκάφη σε επίπεδο MiG-31K. Όλα τα αεροσκάφη έχουν ενσωματωθεί στην 21η μικτή μεραρχία των Ρωσικών Αεροδιαστημικών Δυνάμεων.
Το MiG-31 εισέρχεται σε ύψος 20-25 km, με ταχύτητα 3.000 km/h, μετέπειτα περνά σε αυτόματη πτήση και προετοιμάζεται για την εκτόξευση του πυραύλου χωρίς να εισέλθει στην περιοχή αεράμυνας του εχθρού.
Kh-47M2 “Kinzhal” (υπόδειγμα 9-A-7660) Υπερηχητικό βλήμα αέρος-εδάφους και επιφάνειας.
Τεχνική περιγραφή.
Η άτρακτος είναι κελυφοεδής κατασκευής, χωρίς τεχνολογικούς συνδέσμους με αρκετά μεγάλο λόγο λεπτότητας ατράκτου.
Θάλαμος διακυβερνήσεως: και οι δυο χείριστες (πιλότος και πλοηγός) έχουν στη διάθεση τους δυο εκτινασσόμενα καθίσματα τύπου K-36DM 2ης σειράς.
Αεραγωγοί: οι αεραγωγοί του MiG-31K είναι υπερηχητικοί, παραλληλόγραμμα αρκετά μεγάλα, με τις έντονα κεκλιμένες εισαγωγές - επιφάνειες και τις κάθετες πλευρές.
Στο μέσον περίπου της ατράκτου βρίσκονται δεξαμενές καυσίμου και το πυροβόλο GSh-6-23, το οποίο βρίσκεται ακριβός επάνω από τη δεξιά φωλιά του κύριου συστήματος προσγείωσης.
Στο ύψος της ουράς ξεχωρίζει η κυλινδρική προέκταση της ατράκτου. Ανάμεσα στις εξαγωγές των δύο κινητήρων φιλοξενούνται δύο αλεξίπτωτα επιβράδυνσης συνολικής επιφάνειας 50 m2.
Πτέρυγα: έχει τραπεζοειδές σχήμα, με γωνία βέλους 41ο στο χείλος προσβολής. Ακολουθεί μια μικρή προέκταση βάσης χείλους προσβολής, με γωνία βέλους 70ο5'. Με διάταμα πτέρυγας 2,94 και
λόγο εκλέπτυνσης 3,1, ενώ η δίεδρος γωνία “V” είναι 5ο. Επίσης η πτέρυγα ενσωματώνει ένα μέρος δεξαμενών καύσιμων (δυο δεξαμενές σε κάθε ημιπτέρυγα).
Ουραίο πτέρωμα: το σκάφος διαθέτει δύο κάθετα σταθερά με γωνία βέλους στο χείλος προσβολής 54ο, συνολικής επιφάνειας 15,6 m2. Το οριζόντιο πτέρωμα είναι ολοκινούμενο με διαφορικό πηδάλιο ύψος-βάθους. Η επιφάνεια του οριζόντιου πτερώματος είναι 9,83 m2, με γωνία βέλους στο χείλος προσβολής 50ο4', ενώ η δίεδρος γωνία “V” είναι 1ο4'. Στο κάτω μέρος της ατράκτου έχουν τοποθετηθεί ένα ζεύγος κοιλιακών πτερυγίων με εξωτερική κλίση 12ο (12+12=24ο).
Σύστημα προσγείωσης: είναι τριών σημείων. Το ριναίο σκέλος έχει δύο τροχούς και φέρουν σύστημα πέδησης και είναι τύπου KT-176 660 x 200 mm. Τα κύρια σκέλη είναι τοποθετημένα με τροχούς σε σειρά (ο εμπρόσθιος τρόχος είναι τοποθετημένος εσωτερικά του σκέλους και ο οπίσθιος προς τα εξωτερικά) και είναι τύπου KT-175 950 х 300 mm.
Προωθητικό σύστημα: αποτελείται από δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής Solovief D-30F-6M με μέγιστη ώση 9.500-10.000 kgf (16.825 kgf με μετάκαυση) ο κάθε ένας. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι δυο αξόνων, αρθρωτής (σπουνδυλωτής) συναρμολόγησης. Ο συμπιεστής περιλαμβάνει πέντε βαθμίδες πτερυγίων χαμηλής πίεσης και δέκα βαθμίδες υψηλής συμπίεσης. Ο θάλαμος καύσης είναι σωληνο-δακτυλοειδής τύπου ενώ οι στρόβιλος αποτελείται από δύο βαθμίδες (μια βαθμίδα συμπιεστή υψηλής πίεσης και μια βαθμίδα συμπιεστή χαμηλής πίεσης). Τα δύο γιγάντια ακροφύσια έχουν εξωτερικό σταθερό τμήμα και εσωτερικό κινούμενο που λειτουργούν με πίεση αέρος σε υπερηχητικές ταχύτητες και υδραυλικό σύστημα με 18 γρύλους στις υποηχητικές.
Τα καύσιμα του υπολογίζονται σε 15.500 kg και μοιράζονται σε δεξαμενές ενσωματωμένες στην άτρακτο (7), στην πτέρυγα (4) και στα δυο κάθετα σταθερά (2). Επιπλέον μπορεί να μεταφέρει κάτω από την πτέρυγα δυο εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου των 2.140 kg έκαστος.
Το σύστημα ελέγχου αεροσκάφος είναι μηχανικό-υδραυλικό (έλεγχος με σερβομηχανισμό- υποβοήθηση).
Τα ηλεκτρονικά συστήματα (συστήματα πλοήγησης κ.α.) του σκάφους του επιτρέπουν να επιχειρεί σε δύσκολες καιρικές συνθήκες όλο το 24ωρο.
Ο οπλισμός (αμυντικός): αποτελείται από ένα εξάκαννο πυροβόλο GSh-6-23 των 23 χιλ, το οποίο βρίσκεται ακριβώς επάνω από τη δεξιά φωλιά του κύριου συστήματος προσγείωσης.
Η ταχυβολία του πυροβόλου φτάνει τα 8000 βλ./λεπτό ενώ υπάρχει διαθέσιμο απόθεμα 260 βλημάτων.
Όταν πραγματοποιούνται βολές ανοίγει μια μικρή θυρίδα εμπρός από το στόμιο το οποίο χρησιμοποιείται για προστασία του πυροβόλου από τις υψηλές ταχύτητες.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς (OKB MiG)
|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αεροσκάφος κρούσης πολλαπλού ρολού
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής, D-30F-6M
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
|
- με μετάκαυση
|
2 x 16825
|
- χωρίς μετάκαυση
|
9.000 - 10.000
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Με το σωλήνα Pitot, m
|
22,69
|
Ύψος Α/φους, m
|
6,10
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
13,46
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
61,60
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
48.200
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
42.400
|
Βάρος κενό, kg
|
21.825
|
Βάρος οπλικού φορτίου, kg
|
9.000
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα (Μach=2,83), km/h
|
3.000
|
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.500
|
Πρακτική εμβέλεια, km
|
2.500
|
Εμβέλεια με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου
|
3.300
|
Ανεφοδιασμός εν πτήσει
|
ΝΑΙ
|
Ακτίνα δράσης, km:
|
|
- με ταχύτητα 1 Mach
|
720
|
- με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, με ταχύτητα 1 Mach
|
1.200
|
- με εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου, με ταχύτητα 1 Mach | 1.400 |
- με ένα εναέριο ανεφοδιασμό, με ταχύτητα 1 Mach. | 2.000 |
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
20.000 - 25.000
|
Όρια φόρτισης, g
|
5
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο GSh-6-23, με 260 βλήματα. Δυνατότητα μεταφοράς υπερηχητικού βλήματος Kh-47M2 “Kinzhal”.
|