An-28 (M-28) Μεταγωγικό - επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου Πρώτη πτήση: 1973 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Όνομα κατά NATO: Cash

Πρόκειται για ένα δικινητήριο στροβιλοελικοφόρο αεροσκάφος βραχείας απογείωσης / προσγείωσης το όποιο εξελίχθηκε με βάση το An-14 (για να αντικαταστήσει τα An-2). Έχει ικανότητα μεταφοράς μέχρι 17 επιβάτες ή 1750 kg φορτίου σε απόσταση 560 km. Πρωτοπέταξε για πρώτη φορά το Ιανουάριο του 1973. Στις 7 Ιουλίου του 1978 την παραγωγή του An-28 ανέλαβε η WSK “PZL Mielec” στην Πολωνία με το πρωτότυπο να απογειώνεται για πρώτη φορά το 1984 (αεροσκάφος πολωνικής κατασκευής).

 

An-28 στατική έκθεση MAKS-2007 της Region Avia © Konstantinos Panitsidis

An-28 στατική έκθεση MAKS-2007 της Region Avia (Πολωνικής κατασκευής του 1990). Από το 2010 ανήκει στην εταιρεία SiLA – Siberian Light Aviation (Magadan).

 

16 Ιουλίου 2021, ένα αεροσκάφος An-28 (με νηολόγιο RA-28728, αριθμός κατασκευής 1AJ007-13) της εταιρείας SiLA – Siberian Light Aviation, πτήση Κεντρόβι-Τομσκ εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση (με ετεταμένες ζημιές), μετά από την αστοχία του προωθητικού συστήματος στην περιοχή Μπακτσάρσκι του Τομσκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί  © MAK

16 Ιουλίου 2021, ένα αεροσκάφος An-28 (με νηολόγιο RA-28728, αριθμός κατασκευής 1AJ007-13) της εταιρείας SiLA – Siberian Light Aviation, πτήση Κεντρόβι-Τομσκ εκτέλεσε αναγκαστική προσγείωση (με ετεταμένες ζημιές), μετά από την αστοχία του προωθητικού συστήματος στην περιοχή Μπακτσάρσκι του Τομσκ. Δεν υπήρξαν τραυματισμοί © MAK

 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Αντονοβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία, Ουκρανία
ΤΥΠΟΣ
Μεταγωγικό - επιβατικό αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1 - 2,  άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες OIKB Mars TVD-10B (S)
Μέγιστη ισχύ, h.p.
2 x 960
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
13,1
Ύψος Α/φους, m
4,9
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
22,06
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
39,72
Εκπάτασμα ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m
5,14
Επιφάνεια ουραίου πτερώματος (οριζόντιο σταθερό), m2
8,85
Ύψος ουραίου πτερώματος (κατακόρυφο σταθερό), m
2,87
Επιφάνεια ουραίου πτερώματος (κατακόρυφο σταθερό), m2
10,00
ΒΑΡΗ
 
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
6.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
5.600
Βάρος κενό, kg
3.500
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
1.530
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
350
Μέγιστη ταχύτητα ταξιδιού, km/h
335
Πρακτική εμβέλεια, km
1.250
Εμβέλεια με μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, km
560
Επιχειρησιακή οροφή, m
7.000
Ωφέλιμο φορτίο, kg
Μεταφορά φορτίου μέχρι 1.750 kg ή έως 17 επιβάτες.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ An-28 (M-28), MAKS-2007