Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Όνομα κατά NATO: Homer
Το μεγαλύτερο ελικόπτερο στον κόσμο που κατασκευάστηκε πότε, με ανυψωτική ικανότητα 40.000 kg, πρωτοπέταξε για πρώτη φορά το 1967.
Το ελικόπτερο έφερε πτέρυγες στα ακροπτερύγια των οποίων είχαν εγκαταστήσει σε ένα ζεύγος (διπλά-διπλά) στροβιλοκινητήρων τύπου D-25VF των 6.499 ίππων ο κάθε ένας. Το Mi-12 διέθετε ράμπα φορτοεκφόρτωσης στο οπίσθιο τμήμα της ατράκτου. Στο εσωτερικό της καμπίνας μπορεί να μεταφέρει φορτία έως 25.000.
Το 1969 είχαν καταχωρηθεί οκτώ παγκόσμια ρεκόρ στην κατηγορία του. Με το ποιο σημαντικό και αξεπέραστο μέχρι σήμερα (2022), όταν ανύψωσε 44.205 kg φορτίου σε ύψος 2.250 m (πραγματοποιήθηκε στις 6 Αυγούστου 1969). Συνολικά κατασκευάστηκαν δυο πρωτότυπα, από τα όποια το πρώτο να βρίσκεται εντός του εργοστάσιου Mil και το δεύτερο πρωτότυπο να εκτίθεται στο Κεντρικό Μουσείο Π.Α. Μονίνο.
Το 1974 το πρόγραμμα τερματίστηκε οριστικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Mil
|
ΤΥΠΟΣ
|
Βαρύ μεταφορικό ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου
|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
6, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Τέσσερις στροβιλοκινητήρες Aviadvigatel' D-136
|
Μέγιστη ισχύς, h.p.
|
4 x 6.499
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
37,00
|
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
|
35,00
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
34,4
|
Ύψος Ε/Π, m
|
12,5
|
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
69.100 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
97.000
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
105.000
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr
|
-
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
260
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
240
|
Eμβέλεια μεταφοράς, km | 1.000 |
Εμβέλεια, km
|
500
|
Δυναμική οροφή, m
|
3.500
|
Στατική οροφή, m
|
3.600
|
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg | Μέχρι 196 άτομα η 20.000 κιλά φορτίου μεταφερομένου εσωτερικά (μέγιστο 25.000 – 40.000) |
- με εξωτερικό γάντζο | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | - |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Mi-12 (V-12)