Mi-171A3 Παράκτιο ελικόπτερο. Πρώτη πτήση: 14/12/2021 © Rostec

Φωτογραφία Mi-171A3 © Rostec


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το ελικόπτερο πολλαπλών χρήσεων Mi-171A3, εξελίχθηκε με βάση το Mi-171A2 με κύριο σκοπό την εκτέλεση απόστολων για παράκτιες επιχειρήσεις και την συντήρηση των παράκτιων εξεδρών γεώτρησης. Το ελικόπτερο σχεδιάστηκε σύμφωνα με πρότυπα της IOGP (Διεθνής Ένωση Παραγωγών Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου) και πληροί πλήρως της απαιτήσεις ασφάλειας για πτήσεις πάνω από ύδατα.

Το Mi-171A3 παρέχει την ικανότητα μεταφοράς έως 24 άτομα, ενώ όταν πρόκειται για πτήσεις πάνω από ύδατα η μεταφορά του είναι 16-19 άτομα, με μέγιστο βάρος απογείωσης 13.000 kg και εμβέλεια 820 km.

Εναλλακτικά το ελικόπτερο μπορεί εύκολα να χρησιμοποιηθεί για αποστολές έρευνας και διάσωσης, εξοπλισμένο με κατάλληλο εξοπλισμό.

Το Μi-171Α3 προωθείται από δύο στροβιλοκινητήρες τύπου VK-2500PS-03 (εκσυγχρονισμένη έκδοση του VK-2500T με βελτιωμένα χαρακτηρίστηκα) με μέγιστη ισχύ 2.000 ίππων ο κάθε ένας (κατάσταση απογείωσης), ενώ η μέγιστη ισχύ κίνδυνου (ισχύς έκτακτης ανάγκης “ισχύς 2,5 λεπτών”) περίπου 2.700 ίππων. Για καλύτερο έλεγχο των κινητήρων υπάρχει και ψηφιακό σύστημα ελέγχου (FADEC) τύπου BARK-6V-7C. Ο κινητήρας έχει την δυνατότητα εκκίνησης σε θερμοκρασίες από -50οC έως +60οC με καλής απόδοσης/λειτουργίας σε υψόμετρα έως 6.000 μέτρα. Διαθέτουν προστασία από τη σκόνη και είναι τοποθετημένοι σε ξεχωριστούς θύλακες στο επάνω κεντρικό τμήμα της ατράκτου. Το ελικόπτερο φέρει συμβατικό πεντάφυλλο στροφείο με ουραίο στροφείο από δυο ανεξάρτητα ζεύγη (τεσσάρων πτερύγων) κατασκευασμένα από συνθετικά υλικά.

Στις 14 Δεκεμβρίου 2021, πραγματοποιήθηκε η παρθενική πτήση του Mi-171A3.

 

Η σημαντικές βελτιώσεις:

-το ρύγχος επανασχεδιάστηκε: κεντρικό τμήμα, προωθητικό σύστημα, κύριο κιβώτιο, μετάδοση, ουραίο πτέρωμα και δοκός είναι ανάλογη σχεδίασης του Mi-8AMT
-το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, μη ανασυρόμενο προερχόμενο σχεδιαστικά από το Mi-24
-ο θάλαμος διακυβερνήσεως/πιλοτήριο, το δάπεδο, δεξαμενές καυσίμου χωρίζονται σε έξι τμήματα εγκαταστημένα σε ειδικά κοντεϊνερ κάτω από το πάτωμα (κεντρικό τμήμα της δομής), σχεδιαστικά είναι όμοιο με το Mi-38
-αφαιρέθηκε η ράμπα φορτοεκφόρτωσης στο οπίσθιο τμήμα της ατράκτου
-η αναλογία των συνθετικών υλικών που χρησιμοποιείται στην κατασκευή έχει αυξηθεί σημαντικά
-να επιχειρεί ήμερα και νύχτα με δυσμενείς καιρικές συνθήκες με θερμοκρασίες περιβάλλοντος από -50οC ως +50οC
-το πιλοτήριο φέρει έξι πολλαπλών λειτουργιών οθόνες (glass cockpit/γυάλινο πιλοτήριο)
-εσωτερικά της καμπίνας μπορεί να μεταφέρει 4 τόνους φορτίο
-αυτόματο η χειροκίνητο έλεγχο του ελικοπτέρου κατά την πτήση του, απογείωση και προσγείωση
-φέρει σύστημα αυτομάτου πιλότου
-το ελικόπτερο είναι εξοπλισμένο με σύστημα έκτακτης προσθαλασσώσεις με αυτόματη ενεργοποίηση (έξι πλωτήρων) και εσωτερικά της καμπίνας μεταφέρει δυο σωσίβιες ελαστικές βάρκες (Life raft)
-η άτρακτος παρέχει προστασία κατά την πρόσκρουση του ελικοπτέρου με υδάτινες επιφάνειες μέχρι και 20g
-είναι εξοπλισμένο με συσκευές εντοπισμού υπερύθρων ακτίνων FLIR
-ραντάρ καιρού
-βαρούλκο

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Mil
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο για παράκτιες επιχειρήσεις
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο Άξονοστροβιλοκινητήρες VK-2500PS-03
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 2.000 (2.400)
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος (με κύριο και ουραίο στροφείο), m
25,3*
Μήκος, m
19,9*
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
21,3*
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
3,90*
Ύψος Ε/Π, m
5,6*
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
-
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
11.600*
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
13.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, ltr
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
280
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
250*
Εμβέλεια , km
1.000 (820)
Δυναμική οροφή, m
6.000
Στατική οροφή, m
3.980*
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
μέχρι 4.000 kg (εσωτερικά)

* - Κατ' εκτίμηση βάση μη διασταυρωμένες πληροφορίες