Bo-105CBS Super Five Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου. Πρώτη πτήση: 1976 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Έτος Ίδρυσης: 1995
Υπαγωγή: Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων (το 2019 υπάγεται στην Υπηρεσία μη Στελεχωμένων Αεροσκαφών (Υ.Μ.Σ.Α) της Ελληνικής Αστυνομίας).
Εναέρια μέσα που υπηρετούν: BO-105, EC135T1 CPDS.
Αποστολή: εναέρια αστυνόμευση, περιπολίας συνόρων και την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης, διάσωση και έρευνα και άλλων καθηκόντων.

Τα πρώτα δυο ελικόπτερα Bo-105CBS Super Five εντάχθηκαν στην δύναμη της ΕΛ.ΑΣ το 1995. Τα όποια ανήκουν στη Διεύθυνση Ειδικών Αστυνομικών Δυνάμεων. Σήμερα είναι ενεργά τρία ελικόπτερα Bo-105CBS στην δύναμη της ΕΛ.ΑΣ τα οποία ανήκουν στην ειδική μοίρα “Μπλε Κεραυνός”.

 

 Το ελικόπτερο φέρει ένα σύστημα FLIR τύπου BSS400, το μέγιστο βάρος του συστήματος ανέρχεται στα 40 kg, με ικανότητα περιστροφής 360ο ως προς το αζιμούθιο και +15ο/-85ο στον κατακόρυφο άξονα κίνησης. Εσωτερικά το Ε/Π διαθέτει ειδική θέση/σταθμό εργασίας του συστήματος FLIR (μηχανικός / χειριστής) © Konstantinos Panitsidis

Το ελικόπτερο φέρει ένα σύστημα FLIR τύπου BSS400, το μέγιστο βάρος του συστήματος ανέρχεται στα 40 kg, με ικανότητα περιστροφής 360ο ως προς το αζιμούθιο και +15ο/-85ο στον κατακόρυφο άξονα κίνησης. Εσωτερικά το Ε/Π διαθέτει ειδική θέση/σταθμό εργασίας του συστήματος FLIR (μηχανικός / χειριστής).

 

Τα ελληνικά Bo-105CBS Super Five είναι εξοπλισμένα με συστήματα όπως:

-συσκευή εντοπισμού υπερύθρων ακτίνων FLIR (Forward Looking Infrared)
-ραντάρ καιρού και εντοπισμού θέσης (GPS – Global Positioning System)
-σύστημα λήψης και μετάδοσης εικόνας
-ειδικούς προβολείς
-μεγάφωνα
-σε αποστολές έρευνα&διάσωση, επιτήρηση θαλάσσιων περιοχών το ελικόπτερο εφοδιάζεται με πλωτήρες (μπορούν να εγκατασταθούν αν απαιτηθεί)
-συστήματα νυχτερινής παρακολούθησης 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Messerschmitt-Bolkow-Blohm (MBB)
ΧΩΡΑ
Δυτική Γερμανία
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1-2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2 x Allison 250-C20B
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 470
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος (με κύριο και ουραίο στροφείο), m
11,86
Μήκος, m
8,55
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
9,84
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
1,9
Ύψος Ε/Π, m
3,00
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
1.120
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
2.000-2.100
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
2.500
Εσωτερική ποσότητα καυσίμου, kg
456
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
250
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
243
Ταχύτητα περιπολίας (περιορίζεται όταν φέρει το σύστημα FLIR), km/h
222
Εμβέλεια (με μία εφεδρική δεξαμενή καυσίμου), km
976
Αυτονομία, hour
3,5
Δυναμική οροφή, m
4.265
Στατική οροφή, m
2.560
Βαθμός ανόδου, m/min
540
Ωφέλιμο φορτίο, kg
900

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Bo-105CBS Super Five της Ελληνικής Αστυνομίας