Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Ένταξη στην Π.Α. το 2021
332 Μοίρα Παντός Καιρού “Γεράκι”
Θέση: 114 ΠΜ – ΑΒ: Τανάγρας
Έτος Ίδρυσης: 1998 (332 ΜΠΚ: 1989)
Υπαγωγή: 114 Πτέρυγα Μάχης
Αεροσκάφη που υπηρετούν: Rafale F3R
Αποστολή: αναχαίτιση παντός καιρού
Το Rafale F3R είναι ένα δικινητήριο δελταπτέρυγο μαχητικό αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων, εξοπλισμένο με κινητήρες M-88-4E, με μέγιστη αποδιδόμενη ώση 7.711 kgf (με μετάκαυση) έκαστος, με ταυτόχρονη αναβάθμιση του ηλεκτρονικού εξοπλισμού, αυξήθηκε η ικανότητα μεταφοράς οπλισμού, επίσης και ο έλεγχος της βολής των οπλών.
Το 2021 υπεγράφη η σύμβαση 013Γ/20, μεταξύ της Π.Α. (Ελλάδος) και Γαλλίας, για την προμήθεια 14 αεροσκαφών (μονοθέσια Rafale EG)
Το 2021 υπεγράφη η σύμβαση 013Γ/20, μεταξύ της Π.Α. (Ελλάδος) και Γαλλίας, για την προμήθεια 4 αεροσκαφών (διθέσια Rafale DG).
Σημαντικές βελτιώσεις του Rafale F3R:
-ραντάρ RBE-2AA με κεραία Ενεργής Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA)
-πολυφασματικό ψηφιακό σύστημα αυτοπροστασίας υψηλής ευαισθησίας SPECTRA
-ηλεκτροοπτικό αισθητήρα FSO (Front Sector Optronic)
-ζεύξη δεδομένων Link-16
-μεταφορά ατρακίδιο αναγνώρισης Recce τύπου AREOS (Airborne Recce observation system)
-ατρακτίδιο Damocles
-ατρακτίδιο στοχοποιήσης Talios
-ικανότητα μεταφοράς βλημάτων MICA NG, Meteor, Scalp-EG, AASM (όπλο αέρος-εδάφους τμηματικής διάρθρωσης), βόμβες τύπου GBU
-μεταφορά ειδικού ατρακτίδιου ανεφοδιασμού (Air Refueling Pod)
-ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού με τη μέθοδο Buddy-Buddy.
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Ραντάρ ενεργητικής ηλεκτρονικής σάρωσης RBE-2
Επιδόσεις του ραντάρ:
-αυξημένη εμβέλεια ανίχνευσης στόχου
-ικανότητα παρακολούθησης πολλαπλών στόχων
-δυνατότητα πολλών λειτουργιών ταυτόχρονα
-υψηλή ανάλυση χαρτογράφησης (SAR)
-αυτόματη παρακολούθηση αποφυγής αναγλύφου
-Λειτουργίες “Αέρος-επιφάνειας”
Αυξημένη λειτουργική διαθεσιμότητα
Ασυναγώνιστες δυνατότητές ανάπτυξης
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Πινάκας σύγκρισης ραντάρ
Ραντάρ | RBE-2 | RBE-2AA | AN/APG-68V9 |
Τύπος κεραίας | Ραντάρ “Παθητικής” ηλεκτρονικής σάρωσης (PESA) | Ραντάρ ενεργητικής ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) | Παλμικό ραντάρ Νπόπλερ |
Ζώνη συχνότητας | Χ (10 GHz) | X (8-12 GHz) | X (8-12,5 GHz) |
Εμβέλεια σάρωσης | ~120 km | 200 km | 296 km |
Ανίχνευση στόχου (RCS=1m2 – διατομή ραντάρ), στο εμπρόσθιο ημισφαίριο | 65-80 km | 110-130 km | 60-75 km |
Εντοπισμός στόχων εδάφους (RBE-2AA: RCS=3000 m2) | - | 200 km | 148 km |
Εντοπισμός στόχων εδάφους (RBE-2AA: RCS=1000 m2) | - | 140 km | - |
Τομέας έρευνας | |||
- αζιμούθιο | ±60ο | ±70ο | ±10ο / ±30ο / ±60ο |
- κατακόρυφο | ±60ο | ±70ο | ±60ο |
Ταυτόχρονη παρακολούθηση στόχων | ~40 | 40 | +10 |
Ταυτόχρονος εγκλωβισμός στόχων (στοχοποίηση) | - | 4-6 | - |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής M88: Σε παραγωγή - από το 2008.
Παραδόθηκαν περισσότερα από 600 κινητήρες για τις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις.
Έχει ξεπεράσει το 1.000.000 ώρες λειτουργίας.
Ο στροβιλοανεμιστήρας διπλής ροής Snecma M88, εξελίχθηκε ειδικά για να εξοπλίσει τα μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων Rafale. Ο κινητήρας της σειράς M88 προσφέρει πολύ καλές αποδόσεις, αξιοπιστία που το κάνουν επιτυχημένο κινητήρα για να εξοπλίσει της νέας γενιάς μαχητικά και τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη του 21ου αιώνα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά: Μέγιστη ώση με μετάκαυση 7.711 kgf. Ώση χωρίς μετάκαυση 5.102 kgf. Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα 1577oC. Λόγος παράκαμψης 0,3.
ΟΠΛΙΣΜΟΣ:
Meteor Βλήμα αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς.
Βλήμα αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς, σχεδιασμένο γιά αναχαιτίσεις πέραν του ορίζοντα (BVR). Το μήκος του βλήματος είναι 3650 mm, ή διάμετρος του 178 mm, το βάρος του 165 (190) kg και το βάρος πυροκεφαλής ανέρχεται στα 25 kg υψηλής εκρηκτικότητας – φρασματική. Η μέγιστη ταχύτητα του είναι 5.512 km/h, ενώ η μέγιστη εμβέλεια του είναι >100 km. Το βλήμα έχει την ικανότητα να εμπλακεί και να καταστρέψει στόχους που εκτελούν ελιγμούς μέχρι 11 g.
Αερομεταφερόμενο βλήμα AASM (HAMMER) σε εξωτερικό φορεά οπλισμού.
Αερομεταφερόμενο βλήμα AASM ( HAMMER) σε εξωτερικό φορεά οπλισμού. Προκειται για κατευθυνόμενο πυρομαχικό τύπου AASM το όποιο εξελίχθηκε με βάση τη βόμβα Mk-82 με βάρους 340 kg και με ικανότητα άφεσης από ακτίνα 15-60 km (άφεση από χαμηλό ύψος ανέρχεται στα 15 km ενώ από μεγάλο ύψος ανέρχεται στα 60 km).
Ατρακτίδιο στοχοποίησης TALIOS
1. Ραντάρ RBE-2AA με κεραία Ενεργής Ηλεκτρονικής Σάρωσης (AESA) 2. Παθητικό οπτικό σύστημα (LLTV) 3. Αισθητήρας έρευνας και ανίχνευσης υπέρυθρης ακτινοβολίας 4. Σταθερή υποδοχή ανεφοδιασμού σε πτήση 5. Αλεξηνέμο 6. Καλύπτρα 7. Διθέσιο πιλοτήριο 8. Εισαγωγή κινητήρα 9. Σύστημα αυτοπροστασίας και ηλεκτρονικού πόλεμου SPRCTRA ECM της εταιρείας Thales 10. Δέκτης προειδοποίησης ραντάρ του συστήματος SPECTRA RWR (δεξιά και αριστερά) 11. Ριναίο πτερύγιο canards 12. Δελτοειδής πτέρυγα 13. Ράγια εκτόξευσης στο ακροπτερύγιο για πυραύλους 14. Σύστημα άφεσης αναλωσίμων 15. Ακροφύσιο κινητήρα 16. Αλεξίπτωτο ανάσχεσης 17. Παρεμβολέας του συστήματος SPECTRA ECM (ηλεκτρονικά αντίμετρα) 18. Κάθετο σταθερό 19. Ουραίο περίβλημα εξοπλισμού συστήματος SPECTRA ECM (ηλεκτρονικά αντίμετρα).
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Dassault Aviation
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Γαλλία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1/2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο στροβιλοανεμιστήρες διπλής ροής (turbofan), Snecma M88-4E με μετακαυστήρα
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
|
- με μετάκαυση
|
2 x 7.711
|
- χωρίς μετάκαυση
|
2 x 5.102
|
Λόγος ώσεως προς βάρος
|
1,05 (βάρος απογείωσης 14.700 kg)
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
15,27 (15,30)
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
5,34
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
10,21
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
45,7
|
Πτερύγια canards
|
|
- εκπέτασμα, m
|
2,00 |
- επιφάνεια, m2
|
~4,5 |
- γωνία βέλους, μοίρες
|
47 |
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
10.000
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
14.700 (14.710)
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
24.500
|
Εσωτερική ποσότητα καυσίμου, kg
|
4.700
|
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg
|
έως 6.700
|
Βάρος οπλικού φορτίου, kg
|
9.500
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
1.960
|
Μέγιστη ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
|
1.300
|
Ταχύτητα προσγείωσης, km/h
|
>222
|
Απαιτούμενο μήκος διαδρόμου αποπροσγείωσεως, m
|
400
|
Μέγιστος. βαθμός ανόδου, m/min
|
18.300 (340 m/s)
|
Φόρτιση πτέρυγας, kg/m2
|
321,6 (βάρος απογείωσης 14.700 kg)
|
Όρια φόρτισης, g | -3,2 / +9,0 |
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
15.240
|
Εμβέλεια, km
|
1.800
|
Ακτίνα δράσης (με 3 εξωτερικές δεξαμενές), km
|
1.389
|
Ανεφοδιασμός εν πτήσει
|
Ναι
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο Nexter GIAT M30/719B των 30 mm, με 125 βλήματα τύπου APIT. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 13-14. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων αέρος-αέρος Meteor (μεγάλου βεληνεκούς), MIGA EM ή MICA IR.
Βλήμα αέρος-εδάφους SCALP EG υποηχητικό βλήμα “Fire and Forget”, AASM. Βλήμα αέρος-επιφανείας Exocet AM39 Block2 Mod2. Αεροπορικές βόμβες GBU 12/16/24. Βοηθητικές δεξαμενές καυσίμων. |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Rafale (F3R)
Rafale F3R, Π.Α.
Rafale F3R, Π.Α. - Πτητική επίδειξη
VIDEO
Rafale F3R, Π.Α. - AFW 2022.
Video: © Redstar.gr
Περισσότερα
![]() |
|
Rafale Solo Display Team (Γαλλία) | ![]() |
E-books
![]() |
|
Rafale - The Omnirole Fighter | ![]() |