Πλοίο γενικής υποστήριξης μεγάλης εμβέλειας του ιταλικού Π.Ν. “LSV ETNA” (λιμάνι Πειραιά) © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Την Τρίτη, 20 Αυγούστου 2019, το "LSV ETNA" ελλιμενίστηκε στο λιμάνι του Πειραιά στην Ελλάδα. Το "LSV ETNA" είναι ένα πλοίο υποστήριξης στις αποστολές του ιταλικού πολεμικού ναυτικού μεγάλης εμβέλειας. Ο ενδιάμεσος σταθμός στον Πειραιά, ήταν μέρος ενός μεγαλύτερου ταξιδιού γύρω από τη Μεσόγειο θάλασσα για την εκπαίδευση των δευτεροετών φοιτητών της Ιταλικής Ναυτικής Ακαδημίας.

 

Πλοίο γενικής υποστήριξης μεγάλης εμβέλειας του ιταλικού Π.Ν. “LSV ETNA” © Konstantinos Panitsidis

 

Αυτό το συγκεκριμένο πλοίο της κατηγορίας Etna έχει το "HS Prometheus (A-374)" ως νεώτερο αδελφό πλοίο στον στόλο του ελληνικού πολεμικού ναυτικού, γεγονός που προκάλεσε μεγάλο ενδιαφέρον για τους ντόπιους επισκέπτες. Και τα δύο πλοία ξεκίνησαν το ταξίδι τους στα σχεδιαστήρια της "Fincantieri Group" η οποία είναι μια παγκόσμιας κλάσης εταιρεία ναυπηγών.
Η ETNA σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει το "Stromboli" και να εκτελεί με πλήρη μηχανογραφημένη διαχείριση τις αποστολές υποστήριξης στον ιταλικό πολεμικό στόλο στον τομέα της εναέριας υποστήριξης, ανεφοδιασμού, συντήρησης, προμήθειας ανταλλακτικών, πυρομαχικών, γλυκού νερού, ιατρικής περίθαλψης και πολιτικής προστασίας όταν απαιτείται.
Η ETNA είναι, με όλη την σημασία της λέξεως, ένα αυτόνομο πλοίο. Έχει την ικανότητα να παράγει ηλεκτρική ενέργεια για όλες τις αποστολές ανεφοδιασμού, έχει εργαστήρια επί του σκάφους για διάφορες ελαφριές ή βαριές εξειδικευμένες επισκευές εν πλω. Διαθέτει εγκαταστάσεις εστίασης για τους τραυματίες στρατιώτες και ολοκληρωμένα τηλεπικοινωνιακά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας. Ωστόσο, παρά τη ζωτική σημασία των αποστολών του, δεν φέρει πολύ εξελιγμένα όπλα για αυτοάμυνα.
Η εναέρια υποστήριξη πραγματοποιείται με ένα ελικόπτερο Agusta-Westland στην έκδοση EH101 που είναι, μεταξύ των άλλων, μια εναέρια πλατφόρμα ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW) και επιχειρήσεων επιφανείας (ASuW).

Agusta και της Westland EH101 © Konstantinos Panitsidis

Το ελικόπτερο EH101 είναι προϊόν κοινοπραξίας μεταξύ της Agusta και της Westland, που αποτελεί πλέον μέρος του ομίλου FinmeccanicaΤο ελικόπτερο προσνηώνεται στο κατάστρωμα στην πρύμνη του πλοίου, το οποίο χρησιμεύει και ως υπόστεγο συντήρησης. Ο χώρος προσνήωσης είναι αρκετά ευρύχωρος ώστε να διευκολύνονται οι φορτο-εκφορτώσεις υλικών από το ελικόπτερο. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι και 10 άτομα ανάλογα με το είδος της αποστολής. Επιπλέον, φέρει συστήματα αντιμέτρων ηλεκτρονικού πολέμου για την προστασία του ενάντια στους τηλεκατευθυνόμενους πυραύλους από ραντάρ ή από θερμική ακτινοβολία.

Το πλοίο διαθέτει επτά (7) δεξαμενές που περιέχουν 5.795 μετρικούς τόνους ντίζελ και 1.585 μετρικούς τόνους αεροπορικού καυσίμου. Υπάρχει πρυμναίος σταθμός για την τροφοδοσία καυσίμου ντίζελ ενώ δύο πλευρικοί σταθμοί μπορούν να τροφοδοτούν ταυτόχρονα δύο άλλα πλοία που ταξιδεύουν παράλληλα, με την προϋπόθεση ότι η απόστασή τους δεν είναι μικρότερη από 30 μέτρα και η κατάσταση της θάλασσας είναι κάτω από τον βαθμό τέσσερα (4).

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ "LSV ETNA" A5326