Yak-1M Καταδιωκτικό. Πρώτη πτήση: 1943

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

15 Φεβρουαρίου 1943 εμφανίζεται η έκδοση του Yak-1M (Moskit) με κινητήρα M-105PF με βάση το Yak-1, και διέφερε από τον προκάτοχο του κυρίως στην καινούργια πτέρυγα που έφερε με μικρότερο εκπέτασμα στα 9,2 m και συνεπώς μικρότερη επιφάνεια της ήταν 14,83 m2.

Κατά τη διάρκεια των πτητικών δοκιμών το αεροσκάφος αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα με τον κινητήρα και σύμφωνα με τις οδηγίες της TsAGI το αεροσκάφος έπρεπε να αλλάξει ριζικά δομικά και αεροδυναμικά. Έτσι το Σεπτέμβριο 1943 εμφανίζεται το δεύτερο πρωτότυπο με τις αλλαγές, Yak-1M ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα VK-105PF2 με υπερσυμπιεστή, ο οποίος κινεί μια τρίφυλλη έλικα τύπου VISh-105SV-01. Η εργοστασιακές όσο και η πτητικές δοκιμές του δεύτερου πρωτοτύπου ήταν πολύ καλές και εισήλθε σε παραγωγή ως Yak-3. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Yakovlev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόρος κινητήρας M-105 PF
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 1.180
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 8,60
Ύψος Α/φους, m -
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 9,20
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 14,85
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 2.655
Κενό, kg 2.133
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 632
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 545
Βαθμός ανόδου, m/min 1.220
Επιχειρησιακή οροφή, m 10.700
Μέγιστη εμβέλεια, km 585
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο  ShVAK των 20 mm και ένα πολυβόλο UB των 12,7 mm.