Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Κατόπιν των συστάσεων της TSaGI, το 1942 είχε τροποποιηθεί ένα Yak-1 σε επίπεδο Υak-1 No0868 με κινητήρα M-105PF, για πτητικές δοκιμές. Οι δοκιμές έδειξαν ότι χρειάζονταν να κάνουν δομικές τροποποίησης, να βελτιώσουν τον κινητήρα και άλλα αεροδυναμικά του στοιχεία. Οι επεμβάσεων είχαν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη ταχύτητα του σκάφους κατά 23 km/h (594 km/h αντί 571 km/h του Yak-1).
Κατά την περίοδο πολέμου τα Σοβιετικά Yak-1B (με 58 αεροσκάφη, με 669 εξόδους, 6174 ώρες και 38 αερομαχίες) κατέρριψαv 25 εχθρικά αεροσκάφη (πέντε Me-109F, οκτώ Ju-87, τρία Me-111, δυο Hs-126, έξι FW-190 και ένα Ju-88) με απώλειες έξι Yak-1B.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 4.188 αεροσκάφη.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB Yakovlev |
ΧΩΡΑ | Ρωσία |
ΤΥΠΟΣ | Καταδιωκτικό |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας εμβολοφόρος κινητήρας M-105PF |
Μέγιστη ισχύς, h.p | 1 x 1.180 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m | 8,48 |
Ύψος Α/φους, m | - |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m | 10,00 |
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 | 17,15 |
ΒΑΡΗ | |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 2.883 |
Κενό, kg | 2.394 |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα , km/h | 592 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h | - |
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h | 531 |
Βαθμός ανόδου, m/min | 926 |
Επιχειρησιακή οροφή, m | 10.050 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 700 |
Ακτίνα δράσης, km | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Ένα πυροβόλο ShVAK των 20 mm και ένα πολυβόλο ShKAS των 12,7 mm. |