Yak-1B Καταδιωκτικό  Πρώτη πτήση: 1942/1943

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Κατόπιν των συστάσεων της TSaGI, το 1942 είχε τροποποιηθεί ένα Yak-1 σε επίπεδο Υak-1 No0868 με κινητήρα M-105PF, για πτητικές δοκιμές. Οι δοκιμές έδειξαν ότι χρειάζονταν να κάνουν δομικές τροποποίησης, να βελτιώσουν τον κινητήρα και άλλα αεροδυναμικά του στοιχεία. Οι επεμβάσεων είχαν ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη ταχύτητα του σκάφους κατά 23 km/h (594 km/h αντί 571 km/h του Yak-1).

Κατά την περίοδο πολέμου τα Σοβιετικά Yak-1B (με 58 αεροσκάφη, με 669 εξόδους, 6174 ώρες και 38 αερομαχίες) κατέρριψαv 25 εχθρικά αεροσκάφη (πέντε Me-109F, οκτώ Ju-87, τρία Me-111, δυο Hs-126, έξι FW-190 και ένα Ju-88) με απώλειες έξι Yak-1B.
Συνολικά κατασκευάστηκαν 4.188 αεροσκάφη. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Yakovlev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόρος κινητήρας M-105PF
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 1.180
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 8,48
Ύψος Α/φους, m -
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 10,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 17,15
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 2.883
Κενό, kg 2.394
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 592
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 531
Βαθμός ανόδου, m/min 926
Επιχειρησιακή οροφή, m 10.050
Μέγιστη εμβέλεια, km 700
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο  ShVAK των 20 mm και ένα πολυβόλο ShKAS των 12,7 mm.