CKB-12  (I-16 τύπος 4) Καταδιωκτικό μετώπου. Πρώτη πτήση: 1934

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα χαμηλοπτέρυγο, με ατρακτοειδή άτρακτο με θαλάμου διακυβερνήσεως κλειστού τύπου και ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης. Ο Πολικαρποβ πρότεινε δυο εκδόσεις του σκάφους με διαφορετικά ατρακτίδια κινητήρα: το πρώτο έφερε δακτυλοειδές ατρακτίδιο τύπου Townend και το δεύτερο ατρακτίδιο τύπου  NACA, αεροδυναμικές δοκιμές έδειξαν τα πλεονεκτήματα υπέρ της δεύτερης επιλογής. Αρχικά το σκάφος έπρεπε να φέρει κινητήρα τύπου “Wright Cyclone” αμερικάνικης προέλευσης, όμως αντιμετώπισαν αρκετά προβλήματα με την απόκτηση του (στην αρχική φάση), και αποφάσισαν να εγκαταστήσουν τον κινητήρα Μ-22, συνολικής ισχύος 480 ίππων.

Το πρωτότυπο αεροσκάφος πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 30 Δεκεμβρίου 1933, με χειριστή-δοκιμαστή τον V. Chkalov (το πρωτότυπο CKB-12 ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα M-22). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα το αεροσκάφος ήταν δύσκολο στο χειρισμό του και αντιμετώπιζε αρκετά προβλήματα κατά την πτήση. Μέσα σ' ένα μήνα το εργοστάσιο πραγματοποίησε αρκετές αλλαγές στο σκάφος, με αποτέλεσμα στις 16 Φεβρουάριου 1934 πραγματοποιείται η πτήση προ παραγωγής του CKB-12, με χειριστή-δοκιμαστή τον Β.Κ. Κοκκινάκη (Ελληνικής καταγωγής) με κινητήρα M-12. Ενώ την ίδια μέρα απογειώθηκε και το δεύτερο σκάφος εξοπλισμένο με κινητήρα “Wright Cyclone” με χειριστή-δοκιμαστή -δοκιμαστή τον Stepanchonok. Σε γενικές γραμμές και τα δυο αεροσκάφη έδειξαν ικανοποιητικά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια των πτητικών δοκιμών το αεροσκάφος με κινητήρα “Wright Cyclone”, κατάσταση προσγείωσης   έσπασε ο δεξιός τροχός, σφραγίζοντας έτσι τις δοκιμές πρωτοτύπου.

Πάρα τα προβλήματα που αντιμετώπιζε είχαν παραδοθεί 400 αεροσκάφη (εξοπλισμένα με κινητήρα M-22). 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Polukarpov
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό μετώπου
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόρος κινητήρας M-22
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 480
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 5,86
Ύψος Α/φους, m 3,25
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 9,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 14,54
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Κενό, kg 1.080
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 1.354
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 362
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h -
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 346
Βαθμός ανόδου, min/m 682
Επιχειρησιακή οροφή, m 7.440
Μέγιστη εμβέλεια, km 680
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δυο πολυβόλα ShKAS των 7,62 mm