I-29 Βαρύ καταδιωκτικό. Πρώτη πτήση: 1940

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το 1938, το σχεδιαστικό γραφείο Yakovlev, εξέλιξε ένα  βαρύ καταδιωκτικό, διθέσιο, δικινητήριο εξοπλισμένο με δυο κινητήρες M-103 ισχύος 960 ίππων ο κάθε ένας.
Ωστόσο, η δοκιμές απέδειξαν, ότι το αεροσκάφος δεν πληρούσε τις προδιαγραφές ως καταδιωκτικό. Ως εκ τούτο, τον Ιούνιο του 1939, το αεροσκάφος τροποποιήθηκε σε επίπεδο βομβαρδιστικού μέσης εμβέλειας, και την εισαγωγή του σε γραμμή παραγωγής ως BB-22 (Yak-2). Ωστόσο, η έκδοση του βομβαρδιστικού δεν είχε αναμενόμενα αποτελέσματα. Αυξήθηκε το βάρος του με συνεπεία τα αεροδυναμικά του χαρακτηριστικά να χειροτερέψουν με συνεπεία και της μείωσης της ταχύτητας του στα 480 km/h.

Η μόνη διέξοδος από αυτή την κατάσταση και να βελτιώσουν τις επιδόσεις του ήταν να εξοπλιστεί με ισχυρότερους κινητήρες M-105 των 1.050 ίππων ο κάθε ένας. Η έκδοση αυτή μπήκε σε παραγωγή ως Yak-4 (η μέγιστη ταχύτητα ανερχόταν πλέον στα 530 km/h).

Ταυτόχρονα η Yakovlev εξέλιξε και ένα μονοθέσιο καταδιωκτικό, με την ονομασία I-29, εξοπλισμένο με τους κινητήρες M-105 και ήταν οπλισμένο με δυο πυροβόλα ShVAK των 20 mm. Το Δεκέμβριο του 1940, το αεροσκάφος πρωτοπέταξε. Το 1942 η εξέλιξη του I-29, τερματίστηκε οριστικά εξ' αιτίας των προβλημάτων που αντιμετώπιζε με προωθητικό σύστημα. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Yakovlev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Βαρύ καταδιωκτικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόρος κινητήρας Μ-105
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 1.050
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 10,18
Ύψος Α/φους, m -
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 14,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 17,15
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 5.023
Κενό, kg 3.796
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 567
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 488
Επιχειρησιακή οροφή, m 10.800
Μέγιστη εμβέλεια, km 1.050
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δυο πυροβόλα ShVAK  των 20 mm με 300 βαο.