Ι-16 Type 5 Καταδιωκτικό μετώπου. Πρώτη πτήση: 1934

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Μονοθέσιο, μονοκινητήριο, μονοπλάνο καταδιωκτικό της δεκαετίας 1930, το οποίο αναπτύχθηκε από το σχεδιαστικό γραφείο του N. Polikarpov. Ήταν από τα πρώτα αεροσκάφη παγκόσμιος σε παραγωγή με ανασυρόμενο σύστημα προσγείωσης. Κατασκευαστικά το αεροσκάφος είχε κατά κύριο λόγο ξύλινη δομή (άτρακτο) και επένδυση από κόντρα πλακέ.

Το αεροσκάφος πραγματοποίησε την παρθενική του πτήση στις 30 Δεκεμβρίου 1933, με χειριστή-δοκιμαστή του Valery Chkalov. Το αεροσκάφος προωθούνταν από των εμβολοφόρο κινητήρα τύπου M-25 (A), των 730 ίππων (ο κινητήρας M-25, ήταν το σοβιετικό αντίγραφο του αμερικάνικου Wright-Cyvlone F-3). Συνολικά περίπου 2710 αεροσκάφη ως το 1940.

Κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου στην Ισπανία το 1936-139. Το I-16 χρησιμοποιήθηκε για  πρώτη φορά σε μάχιμες αποστολές. Τα καταδιωκτικά παραλήφθηκαν από την Ισπανική Δημοκρατία από την Σοβιετική Ένωση στα τέλη Οκτωβρίου, στις αρχές Νοεμβρίου του 1936.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Polikarpov
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό μετώπου
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας αστεροειδής Μ-25A
Μέγιστη ισχύς, h.p 1 x 730
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 5,99
Ύψος Α/φους, m 3,25
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 9,00
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 14,54
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Κενό, kg 1.119
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 1.508
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 445
Μεγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 390
Βαθμός ανόδου, m/min 850
Επιχειρησιακή οροφή, m 9.100
Μέγιστη εμβέλεια, km 540
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δύο πολυβόλα ShKAS των 7,62 mm