Bi Καταδιωκτικό-αναχαιτιστικό. Πρώτη πτήση: 1942

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρωτοπόρο σοβιετικό αεριωθούμενο καταδιωκτικό-αναχαιτιστικό το οποίο αναπτύχθηκε από τους A.Bereznyak και A.I. Sayev. Ήταν το πρώτο πυραυλοκίνητο αεροσκάφος που χρησιμοποιούσε υγρά καύσιμα. Το σκάφος έφερε έναν πυραυλικίνητηρα τύπου D-1 εγκαταστημένο στην  ουρά του σκάφους. Κατά την διάρκεια των πτητικών δοκιμών το Bi αντιμετώπιζε σημαντικά  προβλήματα ευστάθειας και με τον πυραυλοκινητήρα.
Στις 15 Μαΐου 1942, ο πιλότος-δοκιμαστης Μπαχτσιβαντζής (ποντιακής καταγωγής) πραγματοποίησε την πρώτη πτήση με κινητήρα εν λειτουργία.

Κατά την έβδομη δοκιμή, στις 27/03/1943 το αεροσκάφος πετώντας με μέγιστη ταχύτητα πέρασε από οριζόντια πτήση σε κατακόρυφη πτώση από την οποία χτύπησε στο έδαφος.
Ο Μπαχτσιβαντζής σκοτώθηκε. Η αιτία του ατυχήματος βρέθηκε αργότερα. Ήταν η συνέπεια του φράγματος του ήχου που συμβαίνει σε ταχύτητες γύρο στα 900 km/h με συμβατικές πτέρυγες. Το πρόγραμμα τερματίστηκε μετά το θάνατο του Μπαχτσιβαντζή, και τα 30-40 αεροσκάφτράφηκαν. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Bereznyak, Isaev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Καταδιωκτικό-αναχαιτιστικο
ΠΛΗΡΩΜΑ 1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας πυραυλοκινητήρας υγρών καυσίμων D-1A.
Μέγιστη ώση, kg 1 x 1.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 6,40
Ύψος Α/φους, m 2,06
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 6,48
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 7,00
ΒΑΡΗ  
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg -
Κενό, kg 790
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 1.683
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg -
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα , km/h 1.020
Ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h 800
Χρόνος πτήσης (λειτουργίας κινητήρα), min 15
Βαθμός ανόδου, m/min 10.000
Επιχειρησιακή οροφή, m -
Μέγιστη εμβέλεια, km 1.800
Ακτίνα δράσης, km -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δυο πυροβόλα ShVAK των 20 mm