Φωτογραφία Ka-52K © Aleksey Miheev
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Τον Μάρτιο του 2000 η Βόρειος Κορέα προκηρύξε διαγωνισμό για την προμήθεια 36 ελικοπτέρων, στο πλαίσιο ενός συμβολαίου ύψους 1,3 δις δολαρίων.
Η Kamov ανακοίνωσε την συμμετοχή της στο διαγωνισμό με το Ka-52 K, βασιζόμενο στο ήδη υπάρχον Ka-52, το όποιο έπρεπε να ανταγωνιστεί Ε/Π όπως το AH-64D " Longbow" και το AH-1Z "King Cobra".
Οι προτεινόμενες αλλαγές αφορούν το ήλεκτρο-οπτικό εξοπλισμό το όποιο απαρτίζεται από δυο γυροσκοπικά ήλεκτρο-οπτικά συστήματα:
-
στοχοποίησης GOES-342 (μέσω TV, αισθητήρα υπερύθρων και καταδείκτη λέιζερ, ο οποίος έχει ικανότητα να λειτουργήσει και σαν αποστασιομετρητής). Είναι εγκαταστημένο σε έναν ειδικό διαμορφωμένο πυργίσκο μπροστά στο ρύγχος.
-
Σύστημα ναυτιλίας GOES-520, εγκαταστημένο σε έναν πυργίσκο (σφαιρικής μορφής) κάτω από τις θέσεις του πληρώματος από την αριστερή πλευρά.
Σύμφωνα με απαίτήση των πελατών, το Ε/Π μπορεί εύκολα να μεταφέρει οπλισμό δυτικής προέλευσης, ενώ παραμένει η ικανότητα μεταφοράς των αντιαρματικών βλημάτων «Vikhr» ή τέσσερα βλήματα «Igla» τύπου «αέρος-αέρος».
Το Ka-52K ήταν ανώτερο σε αρκετά σημεία των αντίπαλων του, επίσης η Kamov ήδη δραστηριοποιείται από το 1990 στην Βόρειο Κορέα με τά Ε/Π της επιτυχημένης σειράς Ka-32.
Εντούτοις όμως ο διαγωνισμός εκκρεμεί. Επίσης παράλληλα με το διαγωνισμό η Β. Κορέα αναπτύσσει και το δικό της Ε/Π KMH ( η παραγγελία ανερχόταν συνολικά σε 400 Ε/Π από τα οποία τα 250 προορίζονταν για το στρατό ως αντικατάσταση των MD500 και 150 για τα UH-1H).
Μετά το διαγωνισμό η Kamov άρχισε να πραγματοποιεί δοκιμές νέας γενιάς εξοπλισμών. Έτσι στην MAKS-2003, στην στατική έκθεση παρουσιάστηκε και η εκσυγχρονισμένη έκδοση του, η οποία έφερε το ραντάρ τύπου «Arbalet» ( συγκρότημα ηλεκτροοπτικών «αέρος-επιφάνειας» στο εμπρόσθιο τμήμα της ατράκτου και συγκρότημα «αέρος-αέρος» τοποθετημένο στον άξονα περιστροφής του κύριου στροφείου), σύστημα «Samshit-BM-1» (παρέχει πλήρη κάλυψη, εντοπισμό, αναγνώριση απειλών, συλλέγει στοιχεία για την στοχοποιηση και αξιολογεί τις απειλές, εγκλωβισμό και παρακολούθηση στόχων εδάφους), ηλεκτροπτικό συγκρότημα TOES με βάση GOES-520 o οποίος χρησιμοποιείται για την απεικόνηση του εξωτερικού περιβάλλοντος, και είναι εγκαταστημένο στο ρύγχος του ελικόπτερου αριστερά.
Η έκδοση αυτή δοκιμάστηκε επιτυχώς από κρατικούς και στρατιωτικούς φορείς, ενώ σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της Kamov, την γραμμή παραγωγής του Ka-52 θα αναλάβει το εργοστάσιο «Progress».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Kamov
|
ΤΥΠΟΣ
|
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Klimov TV3-117VMA
|
Μέγιστη ισχύς, kW
|
2 x 1.638
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
13,50
|
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
|
14,50
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
-
|
Ύψος Ε/Π, m
|
4,90
|
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
7.800
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
9.800
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
10.400
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
-
|
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
|
-
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
300
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
270
|
Εμβέλεια , km
|
1160
|
Ακτίνα δράσης , km
|
520
|
Δυναμική οροφή, m
|
5.500
|
Στατική οροφή, m
|
3.600
|
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
|
2.000
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ενα πυροβόλο 2Α42 των 30 mm με 460 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 ή 3 Vikhr' ή 4 πύραυλους αέρος-αέρος IGLA V, ατρακτίδια πυροβόλων , NUR των 80 και των 122 mm, κ.α.
|