Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Πρόκειται για ελικόπτερο με ικανότητες εκτέλεσης νυκτερινών αποστολών με κάθε καιρό. Η έκδοση αυτή αν και βασίστηκε στο Ka-50, (τροποποιήθηκε το 8 Ε/Π της σειράς με αριθμό πλαισίου N018), φέρει διαφορετικής σχεδίασης ρύγχος. Η τροποποίηση αυτή ήταν απαραίτητη για να δεχτεί το καινούργιας σχεδίασης ηλεκτροοπτικό συγκρότημα (συστήματα ναυτιλίας «Rubikon-Ν» και στόχευσης «Shkval-V»).
Το πρώτο τροποποιημένο Ka-50Sh πέταξε στις 4 Μαρτίου 1997. Για πρώτη φορά εμφανίστηκε στην έκθεση IDEX 97 «Abu-Dabi». Το Ε/Π έλαβε μέρος σε πτητικές επιδείξεις και για πρώτη φορά χρησιμοποίησε τα όπλα του. Το πρόγραμμα περιλάμβανε εκτόξευση βλημάτων, χρήση πυροβόλου και βολές ρουκετών.
Το ηλεκτροοπτικό συγκρότημα Samshit-50 βρίσκεται σε ένα ειδικά διαμορφωμένο πυργίσκο (σφαιρικής μορφής) μπροστά στο ρύγχος. Η διάμετρος του πυργίσκου είναι 640 mm και απαρτίζεται από τέσσερα συστήματα: αποστασιομετρητής λέιζερ και κατάδειξη στόχων, TV-κάμερα, σύστημα καθοδήγησης μέσω λέιζερ, των αντιαρματικών βλημάτων τύπου «Vihr» και υπέρυθρης απεικόνισης Victor της «Thomson».
Οταν πρόκειται για νυκτερινές αποστολές, ανακαλύπτει και αναγνωρίζει στόχους τύπου «άρμα» σε απόσταση άνω των 7 km και στοχοποιεί στα 4,5-5 km.
Έγιναν και προσπάθειες τοποθέτησης ραντάρ τύπου «Arbalet» σε ιστό πάνω από το στροφείο. Πρόκειται για ένα ραντάρ πολλαπλών ρόλων και λειτουργιών και παρέχει πολύ μεγάλες δυνατότητες στα ελικόπτερα. Λειτουργεί στη ζώνη συχνοτήτων «Ka» και αυτόματα παρέχει οποιεσδήποτε πληροφορίες κάτω από οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Το Ka-50Sh ενσωματώνει επίσης μια σειρά βελτιώσεων στα ναυτιλιακά και συστήματα πλοήγησης, αντικαταστάθηκε το παλιό σύστημα χαρτογράφησης PA-4-3 με μια έγχρωμη ψηφιακή οθόνη χαρτογράφησης.
Αργότερα η έκδοση αυτή εκσυγχρονίστηκε με τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών που ανάπτυξε η ΟΑΟ «Ramenskoe Priborostroitelnoe Konstruktorskoe Byro». Έφερε επίσης εκσυγχρονισμένο HUD (head-up display). Το σύστημα στόχεύσης «Shkval-V» τοποθετήθηκε στην θέση του συστήματος Samshit-50. Επίσης στο ηλεκτροοπτικό συγκρότημα Samshit-50 ενσωματώθηκε κάμερα υπέρυθρης απεικόνισης της γαλλικής SAGEM αντί της Tomson.
Το Ka-50 Sh μπορεί να χρησιμοποιήσει βλήματα αέρος-επιφανείας τύπου X-25ML με ημιενεργή καθοδήγηση μέσω λέιζερ, βλήματα αέρος-αέρος τύπου R-73 ή 9M39 «Igla-V». Η έκδοση αυτή παρουσιάστηκε στην MAKS-99 σε στατική έκθεση.
Ka-50Sh © Konstantinos Panitsidis
Το πρόγραμμα βελτιώσεων συνεχίστηκε και τροποποιήθηκε το τέταρτο πρωτότυπο της σειράς Ka-50 (με αριθμό πλαισίου N014). Εγκαταστάθηκαν δυο ηλεκτροοπτικά συγκροτήματα στο ρύγχος (GOES-520 και GOES-330) ενώ το σύστημα στόχεύσης «Shkval» αφαιρέθηκε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Kamov
|
---|---|
ΤΥΠΟΣ
|
Επιθετικό Ε/Π πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Klimov TV3-117VMA
|
Μέγιστη ισχύς, kW
|
2 x 1.660
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
13,50
|
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
|
14,50
|
Ύψος Ε/Π, m
|
4,90
|
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
7.692
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
9.800
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
10.800
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
390
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
270
|
Εμβέλεια , km
|
1.160
|
Ακτίνα δράσης , km
|
460
|
Δυναμική οροφή, m
|
5.500
|
Στατική οροφή, m
|
4.000
|
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg
|
2.000
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ενα πυροβόλο 2Α42 των 30 mm με 500 βλήματα. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 3 ή 4 Vikhr' ή πύραυλους αέρος-αέρος ατρακτίδια πυροβόλων , NUR κ.α.
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Ka-50