Ka-25C © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Η εξέλιξη του Ε/Π αυτού τοποθετείται προς το τέλος της δεκαετίας '50 και το πρώτο πρωτότυπο πέταξε στις 26 Απριλίου 1961. Αν και βασίσθηκε στα δομικά μέρη του Ka-25 υπήρχαν διάφορες αρκετές όπως: βελτιώθηκε το προωθητικό σύστημα, με διαφορετικό Σ/Π, κατά την πρόσκρουση στην θάλασσα έφερε τους ειδικούς φουσκωτούς πλωτήρες, αυξήθηκε εσωτερικό μεταφερόμενο καύσιμο, δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον εξωτερικών δεξαμενών καύσιμου (2 x 200 ltr), δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 12 άτομα σε πτυσσόμενα καθίσματα, εγκαταστάθηκε καινούργιος εξοπλισμός ερευνάς και καθοδήγησης τύπου "Uspeh"  και με διαφορετικό διηλεκτρικό κάλυμμα ραντάρ. 

Το 1971 εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας. Συνολικά κατασκευάσθηκαν 50 ελικόπτερα και παρέμεναν ενεργά όλα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90. Και αποτελούσαν την κύρια δύναμη των ανθυποβρυχιακών πλοίων τύπου 1134 και 1155. Ένας μικρός αριθμός του τύπου αυτού (3 Ε/Π) ήταν στην δύναμη του αεροπλανοφόρου τύπου 1143 ως ελικόπτερο αναγνώρισης για την καθοδήγηση του συστήματος «Uragan-1143».  
Το Ε/Π μπορούσε να περιπολεί μακριά από το πλοίο του περίπου 200 km ενώ το ραντάρ παρέχει την ικανότητα αποκάλυψης στόχου σε απόσταση μέχρι 250 km. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Kamov
ΤΥΠΟΣ
Ελικόπτερο αναγνωρισης και καθοδηγησης
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2 x GTD-3F
Μέγιστη ισχύς, h.p.
2 x 900
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
9,75
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
15,74
Ύψος Ε/Π, m
5,37
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
4.100
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
6.670
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
7.150
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
1.705
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
205
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
170
Εμβέλεια, km
700
Δυναμική οροφή, m
3.500
Στατική οροφή, m
1.200
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο οπλισμού, kg
Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 12 άτομα
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων (εξωτερικά)