Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Η εξέλιξη του Ε/Π αυτού τοποθετείται προς το τέλος της δεκαετίας '50 και το πρώτο πρωτότυπο πέταξε στις 26 Απριλίου 1961. Αν και βασίσθηκε στα δομικά μέρη του Ka-25 υπήρχαν διάφορες αρκετές όπως: βελτιώθηκε το προωθητικό σύστημα, με διαφορετικό Σ/Π, κατά την πρόσκρουση στην θάλασσα έφερε τους ειδικούς φουσκωτούς πλωτήρες, αυξήθηκε εσωτερικό μεταφερόμενο καύσιμο, δυνατότητα μεταφοράς επιπλέον εξωτερικών δεξαμενών καύσιμου (2 x 200 ltr), δυνατότητα μεταφοράς μέχρι και 12 άτομα σε πτυσσόμενα καθίσματα, εγκαταστάθηκε καινούργιος εξοπλισμός ερευνάς και καθοδήγησης τύπου "Uspeh" και με διαφορετικό διηλεκτρικό κάλυμμα ραντάρ.
Το 1971 εντάχθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό της Ρωσίας. Συνολικά κατασκευάσθηκαν 50 ελικόπτερα και παρέμεναν ενεργά όλα μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του '90. Και αποτελούσαν την κύρια δύναμη των ανθυποβρυχιακών πλοίων τύπου 1134 και 1155. Ένας μικρός αριθμός του τύπου αυτού (3 Ε/Π) ήταν στην δύναμη του αεροπλανοφόρου τύπου 1143 ως ελικόπτερο αναγνώρισης για την καθοδήγηση του συστήματος «Uragan-1143».
Το Ε/Π μπορούσε να περιπολεί μακριά από το πλοίο του περίπου 200 km ενώ το ραντάρ παρέχει την ικανότητα αποκάλυψης στόχου σε απόσταση μέχρι 250 km.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Kamov
|
---|---|
ΤΥΠΟΣ
|
Ελικόπτερο αναγνωρισης και καθοδηγησης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
2 x GTD-3F
|
Μέγιστη ισχύς, h.p.
|
2 x 900
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
9,75
|
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
|
15,74
|
Ύψος Ε/Π, m
|
5,37
|
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
4.100
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
6.670
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
7.150
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
1.705
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
205
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
170
|
Εμβέλεια, km
|
700
|
Δυναμική οροφή, m
|
3.500
|
Στατική οροφή, m
|
1.200
|
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο οπλισμού, kg
|
Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 12 άτομα
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων (εξωτερικά)
|