Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού- επιθετικού ελικοπτέρου Mi-28UB (izdelie 298) με βάση το Mi-28N ξεκίνησε το 2010.
Με κύριο σκοπό την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού Ε/Π το όποιο να διατηρεί ταυτόχρονα όλες της δυνατότητες ενός επιθετικού ελικοπτέρου κατάλληλο για την εκπαίδευση πιλότων.
Το 2016, το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας υπέγραψε σύμβαση με την JSC “Ελικόπτερα της Ρωσίας” για την απόκτηση 40-60 Mi-28UB . Σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης μέχρι το τέλος του 2018 οι ρώσικες VKS (πρώην VVS) θα παραλάβουν τα πρώτα 24 Ε/Π Mi-28UB.
Η διάφορες του Ε/Π: 1. Αεροδυναμικό κάλυμμα κεραίας καθοδήγησης βλημάτων. 2. Συστημα FLIR (TV καμερα υψηλής ευκρίνειας). 3. Ήλεκτρο-οπτικό σκοπευτικό σύστημα τύπου GOES-520. 4. Mονόκαννο πυροβόλο, 2Α42 των 30 mm τοποθετημένο σε πυργίσκο κάτω από την άτρακτο. Το πυροβόλο αυτό μπορεί να μετακινηθεί κατά ±110 μοίρες οριζοντίως και κατά +13 ως - 45 μοίρες καθέτως. 5. Φέρει μεγαλύτερες διαστάσεις του θαλάμου διακυβερνήσεως και του αλεξήνεμου του δεύτερου θαλάμου διακυβερνήσεως. 6. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, μη ανασυρόμενο, με κατευθυνόμενο οπίσθιο τροχό και επίσης παρέχουν προστασία κατά την πρόσκρουση του Ε/Π με το εδάφους μέχρι και 12 m/sec. 7. Ραντάρ τύπου ΝΟ-25 «Arbalet» τοποθετημένο στον άξονα περιστροφής του κύριου στροφείου. 8. Συσκευή παρεμβολών. 9. Στους τέσσερις πτερυγικούς πυλώνες το Ε/Π µπορεί να µεταφέρει µεγάλη ποικιλία οπλισµού. 10. Προωθητικο συστημα τυπου VK-2500-2. 11. Για περιορισμό της υπογραφής IR φέρει προστατευτικά καλύμματα στα ακροφύσια εξαγωγής των καυσαερίων. 12. Δομικά το Ε/Π τροποποιήθηκε ελαφρώς και βελτιώθηκε σε αρκετά σημεία. 13. Κάτω κεραία επικοινωνίας. 14. Κεραία δορυφορικού συστήματος πλοήγησης. 15. Ανω κεραία επικοινωνίας. 16. Ενδιάμεσος μιωτηρας. 17. Καθετω σταθερω. 18. Οριζοντιο πτερωμα. 19. Το ουραίο στροφείο αποτελείται από δύο ζεύγη πτερυγίων, τα οποία σχηµατίζουν µεταξύ τους γωνιά 55ο, για την µείωση του ακουστικού ίχνους του Ε/Π. 20. Κιβώτιο υποπολλαπλασιασµού στροφών ουραίων στροφείων. 21. Ουραίος τροχός
Φέρει διπλό σύστημα έλεγχου Ε/Π με βάση των υδρο-μηχανικων συστημάτων. Έτσι το Ε/Π μπορεί να ελεγχθεί από οποιοδήποτε θάλαμο διακυβερνήσεως. Το σύστημα αυτό απουσιάζει από την έκδοση Mi-28N. Στην θέση του συγκυβερνήτη/χείριστη-πυροβολητή εγκαταστάθηκε ο εκπαιδευτής ενώ στην θέση του κυβερνήτη ο εκπαιδευμένος πιλότος. Το ελικόπτερο είναι εξοπλισμένο με καινούργια καθίσματα (με αυξημένη αντοχή κατά την πρόσκρουση του σε έδαφος) παρέχοντας προστασία κατά την πρόσκρουση του Ε/Π με το εδάφους.
Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 9 Αυγούστου 2013.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Mil
|
ΤΥΠΟΣ | Εκπαιδευτικό - επιθετικό ελικόπτερο |
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
VK-2500-02
|
Μέγιστη ισχύς, kW
|
2 x 1.660
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
17,010
|
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
|
17,200
|
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
|
3,85
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
-
|
Ύψος Ε/Π, m
|
3,820
|
ΒΑΡΗ
|
|
Βάρος κενό, kg
|
7.900
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
10.900
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
12.100
|
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
1.500
|
Βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, ltr
|
4 x 500
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
300
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
270
|
Εμβέλεια μεταφοράς, km
|
1.087
|
Πρακτική εμβέλεια, km | 450 |
Δυναμική οροφή, m
|
5.000
|
Στατική οροφή, m
|
3.600
|
Βαθμός ανόδου, m/min | 816 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο 2A42 των 30 mm με 300 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-1.605 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 x 4 αντιαρματικά βλήματα Shtorm η Ataka-V, 2 φορείς UB-20-57 (20 x 55 mm) η UB-20-80 (20 x 80mm) η 2 x NUR των 130 mm. Δυνατότητα μεταφοράς 2 x 2 πύραυλους αέρος-αέρος R-60. Ατρακτίδια πυροβόλων με διαμέτρημα 23 mm η οβιδοβόλο διαμετρήματος 30 mm η ατρακτίδια πυροβόλων με διαμέτρημα 12,7 mm η των 7,62 mm, βόμβες των 500 κιλών. Δυνατότητα μεταφοράς ειδικού εξοπλισμού ναρκοθέτησης. Ικανότητα μεταφοράς μέχρι 16 αντιαρματικά βλήματα Vikhr'.
|