Mi-14PS Haze Ερευνάς και διάσωσης. Πρώτη πτήση: 1974  © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Mi-14PS-Ερευνάς και διάσωσης Ε/Π (με βάση το Mi-14). Η σχεδίαση του άρχισε το 1970 ενώ παράλληλα άρχισαν και οι εργασίες για γραμμές παραγωγής, κάτι που μείωσε σημαντικά των χρόνο ανάπτυξης και το πρώτο πρωτότυπο απογειώθηκε το 1974. Η μεταφορική ικανότητα της συγκεκριμένης έκδοσης ανέρχεται σε 19 άτομα. 

Στο εσωτερικό της καμπίνας μπορεί να μεταφέρει μέχρι 20 πλωτά. Το Mi-14PS είναι εξοπλισμένο με βαρούλκο SLG-300 με ανυψωτική ικανότητα 300 κιλών. Παρέχει ταυτόχρονα την δυνατότητα ανύψωσης μέχρι δύο ατόμων ή φορτίων. Το Mi-14PS εντάχθηκαν στις ένοπλες δυνάμεις το 1979. Το 1987 αναπτύχθηκαν δυο εκδόσεις (με βάση το Mi-14PS) - για στρατιωτική χρήση σε ρόλο μεταφοράς προσωπικού μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται και εκπαίδευση πληρωμάτων; - Ε/Π για ειδικές αποστολές όπως η διατήρηση της τάξης και είναι εξοπλισμένο με TV.

 

Mi-14PS “08 Κοκινο”, του ΤΟΦ (Στόλος του Ειρηνικού), περιοχή Primor'ye © Konstantinos Panitsidis
Mi-14 PS “08 Κοκινο”, του ΤΟΦ (Στόλος του Ειρηνικού), περιοχή Primor'ye.

 

 

Mi-14PS “01 Μαύρο περίγραμμα ”, ανήκει στην Κρατική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας SAR (YeGAPSS). Αεροδρομιο Aral'sk, Kazahstan, στα τέλη της δεκαετίας του 1980 © Konstantinos Panitsidis  
Mi-14 PS “01 Μαύρο περίγραμμα ανήκει στην Κρατική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας SAR (YeGAPSS). Αεροδρομιο Aral'sk, Kazahstan, στα τέλη της δεκαετίας του 1980.

 

 

Mi-14PS “32 Μπλε”, Ρωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - SAR (FASPS). Με επιπλέον “παραθυρα ” καμπίνας  © Konstantinos Panitsidis
Mi-14PS “32 ΜπλεΡωσική Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας - SAR (FASPS). Με επιπλέον “παραθυρα ” καμπίνας.

 

 

Mi-14PS “A-5137”, PLAF/PLNAF 1999 © Konstantinos Panitsidis
Η έκδοση SAR ( με βάση του Ε/Π Mi-14PL και Mi-14BT). Η παραγωγή του συνεχίστηκε από την Πολωνία και Ανατολική Γερμανία. Mi-14PS “A-5137”, PLAF/PLNAF 1999.

 

 

Mi-14PS “34 Κίτρινο”, του Στολου της Μαύρης Θάλασσας, 20, του 2000  © Konstantinos Panitsidis
Mi-14PS “34 Κίτρινοτου Στολου της Μαύρης Θάλασσας, 20, του 2000.

 

 

Mi-14PS του Ουκρανικού Ναυτικού “51 Κίτρινο”, το ελικόπτερο έφερε εδική βαφή για συμμετοχή του στην Ναυτική παρέλαση το 2001 © Konstantinos Panitsidis
Mi-14PS του Ουκρανικού Ναυτικού “51 Κίτρινοτο ελικόπτερο έφερε εδική βαφή για συμμετοχή του στην Ναυτική παρέλαση το 2001.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Mi-14PS © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Mil
ΤΥΠΟΣ
Ερευνάς και διάσωσης
ΠΛΗΡΩΜΑ
4, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Klimov TV3-117Μ
Μέγιστη ισχύς, (h.p)
2 x 1.950
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
18,38
Διάμετρος κύριου στροφείου, m
21,29
Διάμετρος ουραίου στροφείου, m
3,91
Ύψος Ε/Π, m
6,93
ΒΑΡΗ
 
Βάρος κενό, kg
8.821
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
13.400
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
14.000
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
3.795
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
230
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
215
Εμβέλεια , km
1.200
Δυναμική οροφή, m
4.000
Στατική οροφή, m
1.600
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο
 3.000 kg ή 19 άτομα
- με εξωτερικό γάντζο
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-