Su-47 Berkut Μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Πρώτη πτήση: 1997 © Sukhoi Company (JSC)

Φωτογραφία Su-47 © Sukhoi Company (JSC)


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Υπερηχητικό πειραματικό, μονοθέσιο, δικινητήριο μαχητικό με εμπροσθοκλινή πτέρυγα, εξοπλισμένο με τροποποιημένους κινητήρες D-30F6 με μέγιστη ώση 15.500 kgf ο καθένας. Το Su-47 (S-32 ή S-37) ουσιαστικά ήταν ο καταπέλτης στην εξέλιξη του νέου ρωσικού μαχητικού πέμπτης γενιάς. Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 25 Σεπτεμβρίου 1997. Το μοναδικό πρωτότυπο χρησιμοποιείται ως πλατφόρμα ανάπτυξης νέων γενιών αεροσκαφών.

Δομή και αεροδυναμικά χαρακτηριστικά.

Η αεροδυναμική του διαμόρφωση έχει βάση “ασταθές τριπλάνο” με εμπροσθοκλινη πτέρυγα σε συνδιασμό με τα κανάρτς στο εμπρόσθιο μέρος, στις προεκτάσεις των LERX. Η πτέρυγα έχει γωνία βέλους -20ο στο χείλος προσβολής, ενώ στο χείλος εκφυγής -37ο. Για να μειωθεί το βάρος της πτέρυγας έγινε εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών που φθάνει σε ποσοστό 90%. Η πτέρυγα ενσωματώνει πτερύγια ελιγμών και πτερύγια καμπυλότητας.
 

 Για να μειωθεί το βάρος της πτέρυγας έγινε εκτεταμένη χρήση ενισχυμένων συνθετικών υλικών που φθάνει σε ποσοστό 90% © Konstantinos Panitsidis

Έγχρωμη απεικόνιση της δομής, από σύνθετα υλικά.

 

Τα πτερύγια (κανάρτς/canards) - βρίσκονται ακριβώς μπροστά από την πτέρυγα και την προέκταση της. Κινούνται ολόκληρα και έχουν εκπέτασμα 3,5μ., επιφάνεια 5,7τ.μ. και γωνία βέλους +50o στο χείλος προσβολής, ενώ στο χείλος εκφυγής -16ο.

Οριζόντιο πτέρωμα κινείται ολόκληρο ως διαφορικό πηδάλιο ύψος-βάθους, κατά την απογείωση και την προσγείωση, με γωνία βέλους 50ο στο χείλος προσβολής.

Yπάρχουν δύο κάθετα σταθερά τα οποία είναι ανάλογα αυτών των Su-27 και έχουν μια κλήση προς τα έξω για περιορισμό της υπογραφής ραντάρ.

Το σύστημα προσγείωσης ανασυρόμενο με διπλό τροχό στο ριναίο σκέλος και μονός με μεγάλη διάμετρο τους κύριους.

Το πρωτότυπο πετάει προσωρινά με δυο τροποποιημένους στροβιλοκινητήρες D-30F6 διπλής ροής μέσου λόγου παράκαμψης και με μέγιστη ώση της τάξης των 15.500 kgf με μετάκαυση ο κάθε ένας (χωρίς ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης).

Οι αεραγωγοί του είναι σταθερής διατομής, εγκαταστημένοι στο μέσον του ύψους της ατράκτου κάτω από τα LERX.

Οι αεραγωγοί που είναι τύπου "S", έχει ως συνέπεια οι πρώτες βαθμίδες του αεροσυμπιεστή να αποδίδουν μικρότερη υπογραφή ραντάρ προς όφελος των χαρακτηριστικών Stealth.

Su-47 Berkut © Konstantinos Panitsidis

1 Αισθητήρας ροής αέρα χαμηλής ταχύτητας / αισθητήρας στοιχείων αέρα  2 Αεροδυναμικό κάλυμμα κεραίας ραντάρ  3 Ριναίο σκέλος  4 Διηλεκτρικό κάλυμμα συστήματος ECM  5 Αεραγωγός σταθερής διατομής  6 Πτερύγιο κανάρτς στο εμπρόσθιο μέρος  7 Κάλυμμα φωλεάς σκέλους προσγείωσης  8 Κύριο σκέλος  9 Πτέρυγα (εμπροσθοκλινή πτέρυγα)  10 Ολοκινούμενο πηδάλιο ύψους-βάθους  11 Ακροφυσίο κινητήρα D-30F6  12 Διηλεκτρικό κάλυμμα (αριστερή πλευρά)  13 Διηλεκτρικό κάλυμμα (δεξιά πλευρά)  14 Κυλινδρική προέκταση  15 Πηδάλιο διεύθυνσης  16 Διηλεκτρικό κάλυμμα κάθετου σταθερού / κατακόρυφο σταθερού  17 Κατακόρυφο σταθερό  18 Βοηθητικές θυρίδες εισαγωγής αέρα σε κλειστή θέση)  19  Δεξαμενή καυσίμων ατράκτου  20 Σταθερό πυροβόλο 30 mm τύπου Gsh-301  21 Κεραία HF  22  LERX (προέκταση της πτέρυγας)  23 Κύριος σωλήνας Πιτώ  24 Καλύπτρα αθρωμένη πίσω  25 Αισθητήρας υπερύθρων IRST.
 

Ελάχιστα στοιχεία έχουν ανακοινωθεί για τα όπλα και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό που θα φέρει το Berkut. Εντούτοις, έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς πληροφορίες για τον οπλισμό που θα φέρει.

Είναι πιθανόν το μονόκαννο πυροβόλο, GSh-301 των 30 χλστ, που είναι τοποθετημένο στην προέκταση των πτερύγων (LERX) από την αριστερή μεριά, να αποτελεί τον σταθερό οπλισμό του αεροσκάφους. Τα εσωτερικά διαμερίσματα οπλισμού μπορούν να μεταφέρουν βλήματα όπως: RVV-AE ή KS-172.

Su-47 Berkut © Konstantinos Panitsidis

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Su-47 Berkut © Konstantinos Panitsidis

  


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό  πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες D-30F6
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 15.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
22,60
Ύψος α/φους, m
6,40
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
16,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
56,00
ΒΑΡΗ
 
- κενό, kg
25.670
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
34.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.200 (M=2.1)
Μέγ. ταχύτητα σε χαμηλό ύψος, km/h
1.400 (M=1.12)
Μεγ. Εμβέλεια, km
3.300
Επιχειρησιακή οροφή, m
18.000
Όρια φόρτισης, g
9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυνατότητα εγκατάστασης πυροβόλου  Gsh-301 των 30 mm. Μεταφορά οπλισμού στο εσωτερικό διαμέρισμα.