Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Μονοθέσιο, αεροσκάφος αεροπορικής υπέροχης, προερχόμενο από το Su-35 και εξοπλισμένο με στροβιλοκινητήρες διπλής ροής AL-31FP, συνολικής ώσης 29000 κιλών, διαθέτοντας ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης ( με την κίνηση τους ± 15 μοίρες ως προς τον κάθετο άξονα). Ο AL-31FP είναι ένας στροβιλοκινητήρας με μήκος 4,99 μέτρα, διάμετρο (εισόδου) 0,91 μέτρα (με άλλες πήγες – 0,932 μέτρα), διάμετρος εξωτερική 1,28 μέτρα και βάρος 1570 κιλά. Εκτός από αυτά, ο κινητήρας έχει την πιο χαμηλή κατανάλωση καύσιμων (0,677 kg/(kg* hour)).
Αναβαθμίστηκε ο ραδιοηλεκτρονικός εξοπλισμός, το σύστημα ελέγχου πυρός για την βολή των όπλων, σε συνδυασμό με την λειτουργία του εκσυγχρονισμένου ραντάρ N0011M «Bars» επίσης το σύστημα συνεργάζεται με ένα μικρότερο ραντάρ Ν-012 που του επιτρέπει να ανιχνεύει και παρακολουθεί στόχους σε μια απόσταση της τάξης 30-50 km για την κάλυψη και βολή πυραύλων στο πίσω ημισφαίριο.
Το Bars αποτελεί ένα σύστημα ηλεκτρονικής διάταξης φάσης και εξοπλίζει τις τελευταίες εκδόσεις του μαχητικού Su-35/Su-37 και Su-30MKI των εξαγωγικών εκδόσεων. Η μέγιστη εμβέλεια σάρωσης εναέριου στόχου φτάνει περίπου 140-160 km, μπορεί να παρακολουθήσει ταυτόχρονα 20 στόχους και να εκτοξεύσει ταυτόχρονα βλήματα κατά 8 στόχων. Πέταξε για πρώτη φορά στις 2 Απριλίου 1996.
Χάρη στους AL-31FP το αεροσκάφος απέκτησε κορυφαίους ελιγμούς που το καθιστούν ένα από τα μοναδικά παγκόσμιος.
- στροφή 360 μοιρών στο επίπεδο συμμετρίας (Chakra Frolov)
- στροφή ελιγμού με μετάκαυση (λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα)
- στροφή στο κατακόρυφο άξονα
- ελιγμός κόμπρα με γωνίες προσβολής 150-180 μοιρών
- Περιστροφή (ελιγμός Kolokol)
- Περιστροφή με μείωση ύψους μέχρι 300-400 μέτρα.
Π.χ. κατά τον ελιγμό της κόμπρας το αεροσκάφος εισέρχεται σε γωνία προσβολής 150 μοιρών και παραμένει σε αυτή την θέση 3-4 δευτερόλεπτα. Η δυνατότητα τέτοιων ακραίων ελιγμών δίνει σοβαρό πλεονέκτημα στο σκάφος σε κλειστές αερομαχίες.
Στην αεροδιαστημική έκθεση της Χιλής FIDAE'98 που πραγματοποιήθηκε στις 23 Μαρτίου 1998 παρουσιάστηκε σαν Su-37MR. Με αυτήν ονομασία έχει παρουσιαστεί και νωρίτερα στην έκθεση του Dubai.
Το Su-37 Terminator παραμένει και θα παραμένει για αρκετά χρόνια το καλύτερο αεροσκάφος στον κόσμο με κορυφαία πτητικά χαρακτηριστικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Sukhoi
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο στροβιλοκινητήρες, ΝPO Saturn Lyl'ka AL-31FP
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 14.500
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
22,183
|
Ύψος α/φους, m
|
6,433
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
14,698
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
63,50
|
ΒΑΡΗ
|
|
- βάρος κενο, kg
|
18.500
|
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
34.000
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
2.500
|
Μέγ. ταχύτητα σε μικρο ύψος, km/h
|
1.400
|
Μεγ. Εμβέλεια, km
|
4.000 (με εναέριο ανεφοδιασμό 6.500)
|
Ακτινα δρασης, km
|
800
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
18.000
|
Όρια φόρτισης, g
|
10
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30mm, με 150 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-8.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 12. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-25LD, Kh-29L, Kh-29T, Kh-31A/P, Kh-59M, μέχρι 8 βλήματα αέρος-αέρος R-27RE, R-27TE, R-77, ή R-60M, R-73M, R-73. Κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες KAB-500KR. Βόμβες ελεύθερης πτώσεις FAB-500, FAB-250, OFAB-100 ή μη κατευθυνόμενες ρουκέτες, S-8, S-13, S-25
|