Su-27UB LL-UV(PS). Πειραματικό Αεροσκάφος

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Παράλληλα υπήρχε και μια άλλη έκδοση του κινητήρα με ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης (επίπεδης διαμόρφωσης) τύπου AL-31F, σ' ένα πειραματικό αεροσκάφος Su-27UB. Οι δοκιμές τελικά περιορίστηκαν στις 20 δοκιμαστικές πτήσεις χωρίς το πρόγραμμα να έχει ολοκληρωθεί. 

Su-27UB LL-UV (PS): Πειραματικό Αεροσκάφος. Πρώτη πτήση πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1989 (1990)

Su-27UB LL-UV(PS): Πειραματικό Αεροσκάφος. Πρώτη πτήση πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1989 (1990)


Η διακοπή του προγράμματος οφειλόταν πρώτον στην έλλειψη των κονδυλίων και δεύτερον σε τεχνικούς λόγους και στα προβλήματα που προέκυψαν στην κατασκευή των επιπέδων ακροφυσίων.

 

Su-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό ΑεροσκάφοςSu-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό Αεροσκάφος
Su-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό Αεροσκάφος


Κατά τις δοκιμές ο μετασχηματισμός της ροής καυσίμου πίσω από την τουρμπίνα με επίπεδα ακροφύσια μείωνε σημαντικά την ώση. (Σε ποσοστό 14-17%). Η κατασκευή είναι βαρύτερη με τα ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης. Στα ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης έχουμε ελαστικότητα (expanding stress) και επιπλέον στα επίπεδα ακροφύσια έχουμε και το transverse stress. Αυτά οδηγούν στην αύξηση της αντοχής για να αποφύγουμε την παραμόρφωση των ακροφυσίων. Έτσι προσθέτουμε επιπλέον βάρος στην κατασκευή.

Το πρόβλημα μπορούσε να λυθεί στην κατασκευή του κινητήρα και να χρησιμοποιήσουν υλικά όπως "carbon-carbon". Τα υλικά αυτά έχουν μικρότερο βάρος στην κατασκευή και μεγαλύτερη αντοχή σε μεγάλες θερμοκρασίες. Μια τέτοια κατασκευή χρειάζεται αποτελεσματική θερμομόνωση (ειδικών επικαλύψεων από high-temperature ceramic).

 

Su-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό ΑεροσκάφοςSu-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό Αεροσκάφος
Su-27UB LL-UV(PS) Πειραματικό Αεροσκάφος


Άλλα υλικά που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή για αύξηση της "ωφέλιμης ζωής" του κινητήρα βρίσκονται στα αρχικά στάδια δοκιμών και αυτός ήταν ο λόγος για να προτιμηθεί ο κινητήρας AL-41F εφοδιασμένος με ακροφύσια μεταβλητής διεύθυνσης (ανάλογη κατασκευή χρησιμοποιείται και στον κινητήρα τύπου AL-31FP για τα σκάφη Su-37 και Su-30MK). Πρώτη πτήση πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 1989.