Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για την προσβολή πλοίων διαφορετικών τύπων όπως τα αντιτορπιλικά, με εκτόπισμα από 4.500-8.000 τόνους, μεταφορικά πλοία κ.ά. Το βλήμα μπορεί να μεταφέρεται από αεροσκάφη διαφόρων τύπων, τοποθετημένο σε ειδικό κάνιστρο εκτόξευσης.
Το αεροσκάφος-φορέας πρέπει να είναι εφοδιασμένο με εντοπισμό του στόχου με εμβέλεια περίπου 50 χλμ. Το βλήμα μπορεί να εκτοξευτεί εναντίον στόχου με ήδη γνωστές συντεταγμένες τοποθετημένες στον υπολογιστή του πυραύλου ή κατευθυνόμενο από το ραντάρ του αεροσκάφους. Το 1994 το υπουργείο Εθνικής Άμυνας των ΗΠΑ προκήρυξε διαγωνισμό για απόκτηση 400 πυραύλων που θα χρησιμοποιούσε για εναέριους στόχους.
Στο διαγωνισμό πήρε μέρος και η Ρωσία με το βλήμα ΜΑ-31, έκδοση του X-31 (Kh-31). Η σύμβαση που υπογράφτηκε αφορούσε σε αρχική προμήθεια 13 πυραύλων ΜΑ-31 από τους οποίους παραδόθηκαν οι τέσσερις για αξιολόγηση από την Αμερικανική Αεροπορία. Οι δοκιμές άρχισαν τον Οκτώβριο 1996 με εκτοξεύσεις από αεροσκάφος F-4E PHANTOM. Η αξιολόγηση φέρεται ως επιτυχής, αλλά για λόγους λίγο-πολύ γνωστούς... το 1997 ανακοινώθηκε ότι ο διαγωνισμός έληξε υπέρ του αμερικανικού "Μπλέικ".
Ωστόσο, μετά από λίγο καιρό η αμερικανική πλευρά άρχισε τις διαπραγματεύσεις με τη Ρωσία για προμήθεια του βλήματος, αλλά υπό τον όρο ότι το βλήμα θα τροποποιείτο για να έχει μεγαλύτερη εμβέλεια.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αεροσκάφη-φορείς
|
MiG-29K, MiG-29SMT, MiG-29UTB, MiG-31, MiG-29M, Su-24M, Su-25T, Su-34, Su-35, Yak-141
|
Κατασκευαστής
|
Σχεδιαστικό γραφείο "Zvezda"
|
Ένταξη στο οπλοστάσιο
|
1988-1990
|
Βάρος, kg
|
600-610
|
Βάρος πυροκεφαλής, kg
|
90
|
Τύπος πυροκεφαλής
|
Διατρητική
|
Σύστημα καθοδήγησης
|
Αδρανειακή καθοδήγηση - ενεργό ραντάρ
|
Βεληνεκές, km
|
5-50 (110)
|
Ακρίβεια βολής (CEP-m)
|
5-8
|
Ταχύτητα, m/sec
|
1.000
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Χ-31Α (AS-17KRIPTON, AS 12, Kh-31A)