Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video  

 

Το P-42 είναι ειδικά τροποποιημένο αεροσκάφος για την επίτευξη ρεκόρ, προερχόμενου από το Su-27 (T10-5), από το οποίο αφαιρέθηκε ο εξοπλισμός. 
Οι βασικές διαφορές από το Su-27:

- αντικαταστάθηκε το διηλεκτρικό κάλυμα του ραντάρ με πιο ελαφρύ μεταλλικό κάλυμα

- Αφαιρέθηκε ο ραδιοηλεκτρονικος εξοπλισμός πλήρως

- Οι αεραγωγοί του είναι μη ελεγχόμενοι ( προφανώς δεν υπάρχουν οι τρεις ειδικές ράμπες
  που συναντώνται  στα άλλα μοντέλα του Su-27 μεταβλητού σχήματος για τον έλεγχο 
  του εισερχόμενου αέρα)

- Μειώθηκε το ύψους σταθερού κάθετου

- Απουσία των κοιλιακών πτερύγιων

- Απουσιάζει η ουραία κυλινδρική δοκός

Ως αποτέλεσμα, το μέγιστο βάρος απογείωσης  μειώθηκε κατά πολύ, στα 14100 kg. Το αεροσκάφος εξοπλίστηκε με ειδικά τροποποιημένους κινητήρες αυξημένης ώσης μέχρι 13600 kg ο κάθε ένας ( έχει καταχωριθεί στη FAI  με το χαρακτηριστικό R-32).

Στο ενεργητικό του έχουν καταχωριθεί συνολικά 27 ρεκόρ (απόλυτου ύψους και του βαθμού ανόδου).

 

Περιγραφή
Επίτευξη
Πιλότος
Ημερομηνία
Κατηγόρια C-1h (μέγιστο βάρος απογείωσης 12.000-16.000 kg), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες) 
- 3000 m
25 sec
Viktor Pugachev
27.10.1986
- 6000 m
37 sec
Viktor Pugachev
15.11.1986
- 9000 m
44 sec
Nikolay Sadovnikov
10.03.1987
- 12000 m
55 sec
Nikolay Sadovnikov
10.03.1987
- 3000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
28 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
- 6000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
38 sec
Oleg Tsoy
19.04.1988
- 9000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
48 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
- 12000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
59 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
Κατηγόρια C-1i (μέγιστο βάρος απογείωσης 16.000 – 20.000 kg), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες) 
Ρεκόρ ύψους με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
22250 m
Viktor Pugachev
20.05.1993
Ανεβαίνοντας στα 15000 m, με ωφέλιμο φορτίο
1015 kg
Viktor Pugachev
20.05.1993
15000 m
2min 6 sec
Viktor Pugachev
20.05.1993
Ανεβαίνοντας στα 15000 m, με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
2min 6 sec
Viktor Pugachev
20.05.1993
Κατηγόρια N, Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες) 
Ύψος οριζόντιας πτήσης (δεν συμπεριλαμβάνεται το ωφέλιμο φορτίο)
19335 m
Nikolay Sadovnikov
10.06.1987
- 3000 m
26 sec
Nikolay Sadovnikov
11.04.1987
- 6000 m
37 sec
Evgeny Frolof
31.03.1988
- 9000 m
47 sec
Evgeny Frolof
31.03.1988
- 12000 m
58 sec
Nikolay Sadovnikov
11.03.1987
- 15000 m
1min 6 sec
Nikolay Sadovnikov
11.03.1987
- 3000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
28 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
- 6000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
38 sec
Oleg Tsoy
19.04.1988
- 9000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
48 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
- 12000 m με ωφέλιμο φορτίο 1000 kg
59 sec
Oleg Tsoy
17.05.1988
Κατηγόρια C-1 (Απεριόριστο μέγιστο βάρος απογείωσης), Ομάδα 3 (αεριωθούμενοι κινητήρες) 
- 3000 m
25,37
Viktor Pugachev
27.10.1986
- 6000 m
37,05
Viktor Pugachev
15.11.1986
- 9000 m
44,18
Nikolay Sadovnikov
10.03.1987
- 12000 m
55,54
Nikolay Sadovnikov
10.03.1987

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Τροποποιημένο αεροσκάφος για την επίτευξη ρεκόρ
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δυο στροβιλοκινητήρες, R-32
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 13.600
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
19,65
Ύψος α/φους, m
5,87
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
14,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
59,02
ΒΑΡΗ
 
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
14.100
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
4.980