Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U προορίζεται κυρίως για αεροσκάφη τύπου Tu-154A, Tu-154B και Tu-154S. Πρόκειται για έναν τροποποιημένο
κινητήρα με αυξημένη ώση 10.500 kgf, που δημιουργήθηκε με βάση το NK-8-2. Η παραγωγή κινητήρων άρχισε το 1972. Συνολικά, παρήχθησαν περισσότερες από 2500 μονάδες.
Ο NK-8-2U είναι ένας κινητήρας διπλής ροής, με στρόβιλο δυο βαθμίδων, σύστημα εξαγωγής θερμών και ψυχρών αερίων, σύστημα εξαγωγής με αναστροφέα ώσης και προωθητικό ακροφύσιο μεταβλητής διατομής.
NK-8-2U Αριστερή όψη (αεροσκάφος Tu-154B)
Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U αποτελείται από:
- οδηγά πτερύγια εισαγωγής
- διβάθμιος στρόβιλος με αξονικό συμπιεστή εννέα σταδίων
- ενδιάμεσος τριβέας
- δακτυλιοειδής θάλαμος καύσης
- διβάθμιος στρόβιλος με τριπλό άξονα
- σύστημα αναστροφής ώσης
- ακροφύσιο εξαγωγής
- μονάδες που παρέχουν και διατηρούν τη λειτουργία συστημάτων κινητήρων αεροσκαφών.
NK-8-2U Δεξιά όψη (αεροσκάφος Tu-154B)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | OKB-276 N.D. Kuznetsov |
ΧΩΡΑ | Ρωσία (ΕΣΣΔ) |
ΤΥΠΟΣ | Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής |
Αεροσκάφη φορείς | Tu-154A (B και S) |
Καύσιμο | T-1, TS-1, T-7 |
Έλαιο | MK-8, MK-8P με συνθετικό λάδι VNII-IP-50-1-4F |
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης (H=0, V=0, ISA) | 10.500 kgf |
Αρνητική ώθηση στη λειτουργία όχι υψηλότερη από την ονομαστική (H=0, V=0, ISA) | 3600+150 kgf |
Επιτάχυνση (χρόνος ανταπόκρισης) | 8-10 s |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,580 kg/kgf*h |
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,8) | 2.200 kgf |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού | 0,766 kg/kgf.*h |
Συμπιεστής | |
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από: | |
a) συμπιεστή χαμηλής πίεσης | 4 |
b) συμπιεστή υψηλής πίεσης | 6 |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης (H=0, V=0, ISA) | 10,8 |
Λόγος παράκαμψης, κατάσταση απογείωσης | 1,05 |
Θάλαμος καύσης | δακτυλιοειδής |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.156 K |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 228 kg/sec |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
Στρόβιλος | |
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από: | |
a) στρόβιλος υψηλής πίεσης | 1 |
b) στρόβιλος χαμηλής πίεσης | 2 |
Αεριωθούμενο ακροφύσιο | Σταθερής γεωμετρίας, με ανάμειξη του αέρα παράκαμψης. |
Αναστροφέας ώσης | Τύπου πλέγματος |
Βάρος κινητήρα | 2350+2% kg (συμπεριλαμβανομένου του αναστροφέα ώσης) |
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
-μήκος με αναστροφέα ώσης και ακροφύσιο | 5288 mm |
-μήκος με ακροφύσιο εξαγωγής | 4762 mm |
Μέγιστη διάμετρος κινητήρα | 1442 mm |
Ξηρό βάρος κινητήρα | 2100 kg ±2% |
Ξηρό βάρος κινητήρα με αναστροφέα ώσης και ακροφύσιο εξαγωγής. | 2350 kg ±2% |
Γενική επισκευή κινητήρα | Ορίζεται από δελτία |
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | 19.000 h |
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα | 5 χρόνια |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U
VIDEO
Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U © Redstar.gr