Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής Kuznetsov NK-8-2U © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U προορίζεται κυρίως για αεροσκάφη τύπου Tu-154A, Tu-154B και Tu-154S. Πρόκειται για έναν τροποποιημένο

κινητήρα με αυξημένη ώση 10.500 kgf, που δημιουργήθηκε με βάση το NK-8-2. Η παραγωγή κινητήρων άρχισε το 1972. Συνολικά, παρήχθησαν περισσότερες από 2500 μονάδες.

Ο NK-8-2U είναι ένας κινητήρας διπλής ροής, με στρόβιλο δυο βαθμίδων, σύστημα εξαγωγής θερμών και ψυχρών αερίων, σύστημα εξαγωγής με αναστροφέα ώσης και προωθητικό ακροφύσιο μεταβλητής διατομής.

NK-8-2U Αριστερή όψη (αεροσκάφος Tu-154B)

NK-8-2U Αριστερή όψη (αεροσκάφος Tu-154B)

 

Ο στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U αποτελείται από:

- οδηγά πτερύγια εισαγωγής
- διβάθμιος στρόβιλος με αξονικό συμπιεστή εννέα σταδίων
- ενδιάμεσος τριβέας
- δακτυλιοειδής θάλαμος καύσης
- διβάθμιος στρόβιλος με τριπλό άξονα
- σύστημα αναστροφής ώσης
- ακροφύσιο εξαγωγής
- μονάδες που παρέχουν και διατηρούν τη λειτουργία συστημάτων κινητήρων αεροσκαφών. 

 

NK-8-2U Δεξιά όψη (αεροσκάφος Tu-154B)

NK-8-2U Δεξιά όψη (αεροσκάφος Tu-154B)

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB-276 N.D. Kuznetsov
ΧΩΡΑ Ρωσία (ΕΣΣΔ)
ΤΥΠΟΣ Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής
Αεροσκάφη φορείς Tu-154A (B και S)
Καύσιμο  T-1, TS-1, T-7
Έλαιο MK-8, MK-8P με συνθετικό λάδι VNII-IP-50-1-4F
Μεγίστη ώση, κατάσταση απογείωσης  (H=0, V=0, ISA) 10.500 kgf
Αρνητική ώθηση στη λειτουργία όχι υψηλότερη από την ονομαστική (H=0, V=0, ISA) 3600+150 kgf
Επιτάχυνση (χρόνος ανταπόκρισης) 8-10 s
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης  0,580 kg/kgf*h
Μεγίστη ώση, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,8) 2.200 kgf 
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού  0,766 kg/kgf.*h
Συμπιεστής  
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από:  
a) συμπιεστή χαμηλής πίεσης 4
b) συμπιεστή υψηλής πίεσης 6
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης (H=0, V=0, ISA) 10,8
Λόγος παράκαμψης, κατάσταση απογείωσης  1,05
Θάλαμος καύσης δακτυλιοειδής
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης 1.156 K
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης 228 kg/sec
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης -
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή υψηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης
Στρόβιλος  
- αριθμός βαθμίδων αποτελείται από:  
a) στρόβιλος υψηλής πίεσης 1
b) στρόβιλος χαμηλής πίεσης 2
Αεριωθούμενο ακροφύσιο Σταθερής γεωμετρίας, με ανάμειξη του αέρα παράκαμψης.
Αναστροφέας ώσης Τύπου πλέγματος
Βάρος κινητήρα 2350+2% kg (συμπεριλαμβανομένου του αναστροφέα ώσης)
ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
-μήκος με αναστροφέα ώσης και ακροφύσιο 5288 mm
-μήκος με ακροφύσιο εξαγωγής 4762 mm
Μέγιστη διάμετρος κινητήρα 1442 mm
Ξηρό βάρος κινητήρα 2100 kg ±2%
Ξηρό βάρος κινητήρα με αναστροφέα ώσης και ακροφύσιο εξαγωγής. 2350 kg ±2%
Γενική επισκευή κινητήρα Ορίζεται από δελτία
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα 19.000 h
Ζωή αποθηκεύσεως κινητήρα 5 χρόνια

 
 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U

 


VIDEO

Στροβιλοκινητήρας διπλής ροής NK-8-2U © Redstar.gr