Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Ο κινητήρας αυτός προορίζεται κυρίως για τα αεροσκάφη Antonov, An-70, An-70T, An-180 και για το Beriev Be-42, αλλά και για αεροπλάνα με απαίτηση για χαμηλό δείκτη κατανάλωσης καυσίμου, όπως τα επιβατικά αεροσκάφη.
Ο ελικοστροβίλοκινητηρας Propfan τύπου Progress D-27, φέρει διπλή έλικα μεταβλητού βήματος τύπου SV-27 ρωσικής προέλευσης και κατασκευής εξ ολοκλήρου από συνθετικά υλικά με μια διάμετρο 4,5 μέτρα. Η μπροστινή σειρά του είναι εφοδιασμένη με οκτώ πτερύγια και η πίσω σειρά έχει έξι. Όλος αυτός ο συνδυασμός αποδίδει μέγιστη ισχύ 14.000 ίππων. Εκτός από αυτά, ο κινητήρας έχει την πιο χαμηλή κατανάλωση καύσιμων (130 γραμμάρια για κάθε τόνο φορτίου ανά χιλιόμετρο).
Διάμετρο αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων 4500 мм. Αριθμός αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων: μπροστινή σειρά 8, πίσω σειρά 6. Συχνότητα περιστροφής κατάσταση απογείωσης 1000 RPM (περιστροφές στο λεπτό). Βάρος 1100 kg. Ισχύς απογείωσης 13400 h.p. Ώση (Vfl=0) 12150 kgf.
Η κατασκευή του κινητήρα:
Ο συμπιεστής είναι οκτώ (8) βαθμίδων, δύο σταδίων, με μικρό αριθμό βαθμίδων, με την τελευταία βαθμίδα να είναι φυγοκεντρική.
Ο θάλαμος καύσης είναι υψηλής θερμοκρασίας, δακτυλιοειδής με 24 ακροφύσια (εγχυτήρων) καυσίμου, με ομοιόμορφο πεδίο θερμοκρασίας στην είσοδο του στροβίλου.
Ο στρόβιλος αποτελείται από τριπλό άξονα.
Μειωτήρας διαφορικός, μονής βαθμίδας, με ενσωματωμένο μετρητή ώσης.
Σύστημα έλεγχου κινητήρα – πραγματοποιείται από μονάδες ψηφιακού ελέγχου τύπου FADEC.
Η κατασκευή του κινητήρα D-27 παρέχει:
- πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε όλες τις φάσεις λειτουργίας του υψηλή αξιοπιστία
- σταθερότητα παραμέτρων
- μεγάλη διάρκεια ζωής (service life)
- χαμηλό λειτουργικό κόστος
- χαμηλά επίπεδα βλαβερών εκπομπών
- αποδεκτό επίπεδο θορύβου
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Καύσιμο (Αεροπορική κηροζίνη μάρκας) | RT |
Έλαιο | - |
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση απογείωσης | 14000 e.h.p. |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης | 0,170 kg/e.h.p.*h |
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση ταξιδιού | 6.340 e.h.p |
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,7) | 0,130 kg/e.h.p.*h |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης | 22,9 |
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση ταξιδιού | 29,7 |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης | 1.640 K |
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση ταξιδιού | 1.450 K |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης | 27,7 kg/s |
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση ταξιδιού | 24,4 kg/s |
Λόγος ροής αέρα, μέγιστο κατάσταση ταξιδιού | 12,1 kg/s |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης | - |
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή στροβίλου (ανεμιστήρα), κατάσταση απογείωσης | 8.934 rpm |
Μέγιστο λόγο ισχύος / βάρους | 8,485 h.p/kgf |
Βαθμός απόδοσης μετατροπής ενέργειας (Mf=0) | 0,9 |
Διάμετρος, αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων, υψηλής στρέβλωσης | 4500 mm |
Βάρος κινητήρα (χωρίς τα ανιπεριστρεφόμενα πτερύγια, υψηλής στρέβλωσης) | 1.650 kg |
Μήκος κινητήρα | 4198 mm |
Πλάτος κινητήρα | 1260 mm |
Διάμετρος κινητήρα | 1370 mm |
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα | 18000 h |
Χρόνος μεταξύ γενικών επισκευών | 6000 h |