Progress, Propfan D-27 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Ο κινητήρας αυτός προορίζεται κυρίως για τα αεροσκάφη Antonov, An-70, An-70T, An-180 και για το Beriev Be-42, αλλά και για αεροπλάνα με απαίτηση για χαμηλό δείκτη κατανάλωσης καυσίμου, όπως τα επιβατικά αεροσκάφη.

Ο ελικοστροβίλοκινητηρας Propfan τύπου Progress D-27, φέρει διπλή έλικα μεταβλητού βήματος τύπου SV-27 ρωσικής προέλευσης και κατασκευής εξ ολοκλήρου από συνθετικά υλικά με μια διάμετρο 4,5 μέτρα. Η μπροστινή σειρά του είναι εφοδιασμένη με οκτώ πτερύγια και η πίσω σειρά έχει έξι. Όλος αυτός ο συνδυασμός αποδίδει μέγιστη ισχύ 14.000 ίππων. Εκτός από αυτά, ο κινητήρας έχει την πιο χαμηλή κατανάλωση καύσιμων (130 γραμμάρια για κάθε τόνο φορτίου ανά χιλιόμετρο).

 

SV-27, πολλών αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων, υψηλής στρέβλωσης.

Διάμετρο αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων 4500 мм. Αριθμός αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων: μπροστινή σειρά 8, πίσω σειρά 6. Συχνότητα περιστροφής κατάσταση απογείωσης 1000 RPM (περιστροφές στο λεπτό). Βάρος 1100 kg. Ισχύς απογείωσης 13400 h.p. Ώση (Vfl=0) 12150 kgf.

 

Η κατασκευή του κινητήρα: 
Ο συμπιεστής είναι οκτώ (8) βαθμίδων, δύο σταδίων, με μικρό αριθμό βαθμίδων, με την τελευταία βαθμίδα να είναι φυγοκεντρική.
Ο θάλαμος καύσης είναι υψηλής θερμοκρασίας, δακτυλιοειδής με 24 ακροφύσια (εγχυτήρων) καυσίμου, με ομοιόμορφο πεδίο θερμοκρασίας στην είσοδο του στροβίλου.
Ο στρόβιλος αποτελείται από τριπλό άξονα.
Μειωτήρας διαφορικός, μονής βαθμίδας, με ενσωματωμένο μετρητή ώσης.

Σύστημα έλεγχου κινητήρα – πραγματοποιείται από μονάδες ψηφιακού ελέγχου τύπου FADEC.


Η κατασκευή του κινητήρα D-27 παρέχει:

- πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε όλες τις φάσεις λειτουργίας του υψηλή αξιοπιστία
- σταθερότητα παραμέτρων
- μεγάλη διάρκεια ζωής (service life)
- χαμηλό λειτουργικό κόστος
- χαμηλά επίπεδα βλαβερών εκπομπών
- αποδεκτό επίπεδο θορύβου
 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Καύσιμο (Αεροπορική κηροζίνη μάρκας) RT
Έλαιο -
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση απογείωσης  14000 e.h.p.
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση απογείωσης  0,170 kg/e.h.p.*h
Ιπποδύναμη στο άξονα έλικα, κατάσταση ταξιδιού   6.340 e.h.p
Ειδική κατανάλωση καυσίμου, κατάσταση ταξιδιού (H=11.000 m, M=0,7) 0,130 kg/e.h.p.*h
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση απογείωσης  22,9
Λόγος συμπίεσης κινητήρα, κατάσταση ταξιδιού 29,7
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση απογείωσης 1.640 K
Θερμοκρασία αερίου στην είσοδο σε τουρμπίνα, κατάσταση ταξιδιού 1.450 K
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση απογείωσης 27,7 kg/s
Λόγος ροής αέρα, κατάσταση ταξιδιού 24,4 kg/s
Λόγος ροής αέρα, μέγιστο κατάσταση ταξιδιού  12,1 kg/s
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή χαμηλής πιέσεως, κατάσταση απογείωσης -
Συχνότητα περιστροφής συμπιεστή στροβίλου (ανεμιστήρα), κατάσταση απογείωσης 8.934 rpm
Μέγιστο λόγο ισχύος / βάρους 8,485 h.p/kgf
Βαθμός απόδοσης μετατροπής ενέργειας (Mf=0) 0,9
Διάμετρος, αντιπεριστρεφόμενων πτερύγιων, υψηλής στρέβλωσης 4500 mm
Βάρος κινητήρα (χωρίς τα ανιπεριστρεφόμενα πτερύγια, υψηλής στρέβλωσης) 1.650 kg
Μήκος κινητήρα 4198 mm
Πλάτος κινητήρα 1260 mm
Διάμετρος κινητήρα 1370 mm
Ωφέλιμη ζωή κινητήρα 18000 h
Χρόνος μεταξύ γενικών επισκευών 6000 h

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Propfan D-27