Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Su-17 (κατά NATO Fitter) – Πρόκειται για ένα μαχητικό-βομβαρδιστικό που εξελίχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του 1960 (με αρκετά σημεία της δομής προερχόμενα από το Su-9).
Ουσιαστικά πρόκειται για το πρώτο σοβιετικό αεροσκάφος που αναπτύχθηκε με μεταβλητή γεωμετρία πτέρυγας.
Su-17 (S-32): Επιχειρησιακή δράση: Χρησιμοποιήθηκε στον πόλεμο του Αφγανιστάν και στον Αραβο-ισραηλινό πόλεμο
Το σκάφος παρέμενε σε υπηρεσία σχεδόν για τρεις δεκαετίες στην Πολεμική αεροπορία της ΕΣΣΔ. Το αεροσκάφος προωθήθηκε σε αρκετές χώρες, και έλαβε μέρος σε πολλές στρατιωτικές συγκρούσεις.
Εκδόσεις
|
|
---|---|
S-32M2D | Πρωτότυπο Su-22 |
Su-22 (S-32M2K) | Εξαγωγική έκδοση Su-17M2. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα R-29B-300. Πρώτη πτήση Ιανουάριος 1975. Κατασκευαζόταν από το 1976 μέχρι το 1980. |
Su-22M (S-52K) | Εξαγωγική έκδοση του Su-17M3. Εξοπλισμένο με το κινητήρα R-29BS-300. Η παραλλαγή αυτή διέθετε ηλεκτρονικό εξοπλισμό χαμηλότερων επιδόσεων και διαφορετικό οπλισμό. Κατασκευαζόταν από το 1976 μέχρι το 1980. Εξήχθη σε χώρες όπως Αφγανιστάν, Ιράκ, Νότια και Βόρεια Υεμένη, Λιβύη, Περού και Συρία. |
Su-22M3 (S-52M3K) | Έφερε διαφορετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό από την έκδοση του Su-17M3. Κατά την περίοδο 1981-1992 κατασκευάστηκαν 12 αεροσκάφη για την Ουγγαρία. |
Su-22M3R | Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22M3 |
Su-22M4 (S-54K) | Εξαγωγική έκδοση του Su-17M4. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα Al-21F-3. Η ανάπτυξή του άρχισε το 1984 και συνεχίστηκε μέχρι το 1990. |
Su-22M4R | Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22M4 |
Su-22R | Αναγνωριστικό στην βάση του Su-22 |
Su-22UM (S-52UK) | Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό. Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε το Δεκέμβριο του 1979. Παραγόταν από το 1979 μέχρι το 1982. |
Su-22UM3 (S-52UM3K) | Εξαγωγική έκδοση του Su-17M3. Κατά την περίοδο 1982-1983 κατασκευάστηκαν 4 αεροσκάφη για την Ουγγαρία. |
Su-22UM3K | Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό. Εξοπλισμένο με τον κινητήρα Al-21F-3. Κατασκευάστηκε από το 1983 μέχρι το 1985. |
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Sukhoi
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μαχητικό-Βομβαρδιστικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Ένας στροβιλοκινητήρας AL-7F-1-250
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
1 x 9.600
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
18,90
|
Ύψος α/φους, m
|
4,86
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
-
|
- με ελάχιστη οπισθόκλιση
|
13,70
|
- με μέγιστη οπισθόκλιση
|
10,03
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
-
|
- με ελάχιστη οπισθόκλιση
|
38,50
|
- με μέγιστη οπισθόκλιση
|
34,50
|
ΒΑΡΗ
|
|
- κένο, kg
|
9.600
|
- μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
16.280
|
- εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
-
|
- βάρος μεταφερόμενων καύσιμων με εξωτερικές δεξαμενές, kg
|
-
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
2.230
|
Μέγ. ταχύτητα, σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.350
|
Εμβέλεια, km
|
2.300
|
Επιχειρησιακή ακτίνα δράσης, km
|
-
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
16.500
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Δυο πυροβόλα NR-30, με 160 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-3.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 7. Δυνατότητα μεταφοράς βλήματα αέρος- αέρος 8 x R-60, αέρος-επιφάνειας. Αεροπορικές βόμβες, βόμβες ελεύθερης πτώσεις των 500 kg. Ατρακτίδια πυροβόλων κ.α.
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Su-17 Fitter