Amfistar - Amphibious Transport Technologies (ATT, Joint Stock Company)

Amphibious Transport Technologies (ATT, Joint Stock Company)


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1992 στον Nizhniy Novgorod, με την ονομασία “Technology and Transport (TET) JSC”. Δημιουργήθηκε από περίπου 130 μηχανικούς που, μέχρι τότε, εργάζονταν στο Κεντρικό Σχεδιαστικό Γραφείο Υδροπτερύγων “R. Alexeyev”. Την διεύθυνση ανέλαβε ο D. N. Sinitsyn, με υποδιευθυντή τον A. M. MaskaIlk. Το πρώτο σχέδιό της ονομάστηκε Passat (Tradewind), αλλά το 1996 μετονομάστηκε σε Amphistar.
Το Amphistar ανήκει στην κατηγορία των μικρών, τύπου Α, σκαφών WIG, που χρησιμοποιούνται σε ελάχιστο ύψος μόνο, δηλαδή μέσα στα όρια επίδρασης εδάφους. Πρόκειται για ένα ταχύπλοο σκάφος με κλειστή καμπίνα. Διαθέτει έναν κινητήρα ισχύος περίπου 55 kW, και μπορεί να πετά μόνο την ημέρα σε αποστάσεις περίπου 20 μιλίων από την ακτή ή μέχρι 100 μίλια σε έκτακτη ανάγκη. Το βάρος του είναι πάνω από 10 τόνους. Το 5-θέσιο Amphistar χρησιμοποιείται ως σκάφος αναψυχής και τουρισμού .

Το όχημα είναι αμφίβιο, μπορεί να κινείται σε ρηχά νερά, να βγαίνει σε ακτές με κλίση μέχρι 5ο, να κινείται στο έδαφος με ταχύτητα 10-15 km/h (6.2-9.3 mph) και να ξαναμπαίνει στο νερό. 
Η δομή του Amphistar είναι κατασκευασμένη από ανθεκτικά σε διάβρωση συνθετικά υλικά. Η πτέρυγα του σκάφους έχει σχήμα παραλληλόγραμμο με μικρό λόγο διατάματος πτέρυγας,διαθέτει κινητές επιφάνειες εκφυγής, ενώ στα ακροπτερύγια διαθέτει ελαστικούς φουσκωτούς πλωτήρες, που εξασφαλίζουν την ευστάθεια του σκάφους στην επιφάνεια της θάλασσας ενώ παράλληλα δημιουργούν ένα κλειστό χώρο ώστε να περιορίζεται ο αέρας κάτω από την πτέρυγα. Η καμπίνα μπορεί να φιλοξενεί 4 επιβάτες και έναν οδηγό. Το πίσω τμήμα της ατράκτου στεγάζει τον εξοπλισμό, ενώ στο μπροστινό είναι εγκατεστημένος ο κινητήρας 300 ίππων της Mercedes-Benz, που μέσω του κιβωτίου, κινεί δύο AV-110 ωστικές έλικες. Οι έλικες μπορούν να στρέφονται ώστε να κατευθύνουν το ρεύμα αέρος κάτω από τις ημιπτέρυγες, για την αποθαλάσσωση.

Το ουραίο τμήμα αποτελείται από δύο κάθετα με ελαφρά κλίση προς τα πλάγια ενώ το οριζόντιο τμήμα εδράζεται πάνω στα κάθετα. Ο έλεγχος της κατεύθυνσης επιτυγχάνεται από δύο πηδάλια κατά την πτήση σε επίδραση εδάφους ή από ανασυρόμενο πηδάλιο κατά την πλοήγηση στην επιφάνεια της θάλασσας

Το Amphistar κατασκευάστηκε σύμφωνα με τις απαιτήσεις μιας εταιρείας από την Ταϊβάν, την Seagull Decor Co. Ltd, η οποία όμως αργότερα απέσυρε την υποστήριξή της στην ανάπτυξη του σχεδίου.

Το 1997 το Amphistar πιστοποιήθηκε στην Ρωσσία, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του IMO για σκάφη τύπου A, σχεδιασμένα για πτήση μόνο σε επίδραση εδάφους και θεωρούνται ως σκάφη θαλάσσης για λόγους πιστοποίησης.

Συνολικά 11 σκάφη τύπου Passat/Amphistar κατασκευάστηκαν μεταξύ 1992 και 1997.

Το σκάφος έχει επιδειχθεί στη Γερμανία το 1996 και το 1997 και εκείνον τον καιρό την προώθηση είχε αναλάβει μία Ρωσική εταιρεία, η Pacific Technique Development.

Το σκάφος έκανε πτήσεις επίδειξης σε Αμερική και Μπαχάμες, (με την ονομασία Xtreme Xplorer). Μετά από οικονομικές διαφωνίες με Αμερικανική εταιρεία, με την οποία υπήρχε συνεργασία, το όλο επιχείρημα έληξε και τα σκάφη τέθησαν σε αποθήκευση.

Το 1997 η εταιρεία Technology and Transport άρχισε συνεργασία με την Ρωσική εταιρείαADK (Arctic Trade & Transport Co.). Η ADK ανέλαβε το μάρκετινγκ και την χρηματοδότηση. Πρακτικά από το 2000 η ADK χρηματοδοτεί την ομάδα με βάση το Nizhniy Novgorod και η οποία εκείνη τη χρονιά άλλαξε ο όνομά της σε “Amphibious Transport Technologies JSC (AD)”.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Μέγιστο βάρος displacement, kg
2.720
Κενο βαρος, kg 2.200
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, kg  
- πλήρωμα με εξοπλισμό τους, kg 117
- ωφέλιμο φορτίο, kg 300
- καύσιμα, kg 100
Μήκος, m
10,44
Ύψος, m
3,35
Εκπέτασμα πτέρυγας μέγιστο, m
5,90
Πλατος, m 1,4
Ταχύτητα ταξιδιου, km/h
150-170
Κινητήρες, (τύπος)
-
Μέγιστη ισχύ, h.p
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
0,35
Εμβέλεια, km
350-400
Αριθμός επιβατών, άτομα
4
Πλήρωμα, άτομα
1
Κατασκευή πτερυγοπλοιου, γυαλοβαμβακας