Φωτογραφία MiG-29UPG © RSK MiG
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Όνομα κατά NATO: Fulcrum
MiG-29UPG (MiG-29 «9-12B») Εκσυγχρονισμένη έκδοση
Στις 4 Φεβρουάριου 2011 πραγματοποιήθηκε η πρώτη δοκιμαστική πτήση του MiG-29UPG «S/N KBU 3301» (Gromov Flight Research Institute), του προγράμματος αναβάθμισης των MiG-29 της IAF.
Τις εργασίες του προγράμματος ανέλαβε η ρωσική Aircraft Corporation "MiG". Η συμφωνία τέθηκε σε ισχύ στις 7 Μαρτίου του 2008 και προέβλεπε τον εκσυγχρονισμό όλων των επιχειρησιακών MiG-29 της IAF, συμπεριλαμβανομένων και των εκπαιδευτικών. Η σύμβαση αυτή ανέρχεται σε 900 εκκατ. δολάρια.
Ο εκσυγχρονισμός θα περιλαμβάνει:
- σύγχρονα ηλεκτρονικά
- χαμηλό κόστος εκμετάλλευσης
- στο Α/φος θα μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί εξοπλισμός δυτικής προέλευσης
- μεταφορά νέας γενιάς βλημάτων
- αύξηση “ωφέλιμης ζωής” γενικής επισκευής στις 3500 ώρες
- εγκατάσταση σύγχρονου ραντάρ τύπου AESA
- μεταφορά εξωτερικών δεξαμενών καυσίμων χωρητικότητας 1500 και 1900 λίτρων.
Σε γενικές γραμμές, πρόκειται για εξέλιξη του MiG-29SMT, η οποία περιλαμβάνει ισχυρότερους κινητήρες, αύξηση της χωρητικότητας καυσίμου, του ορίου ζωής, πιθανώς βελτίωση της επικάλυψης για μείωσης ίχνους και προηγμένους αισθητήρες και όπλα. Το νέο ραντάρ και τα οπλικά συστήματα των MiG-29UPG.
MiG-29UPG εξοπλισμένο με βλήμα εναντίον πλοίον Kh-35
Εξοπλισμός αεροσκάφους:
Ηλεκτρο-οπτικός σταθμός εμπρόσθιου ημισφαιρίου OLS-UEM, τομέας έρευνας ±90 κατά αζιμούθιο και -15 / + 60 μοίρες γωνίας προσβολής του αεροσκάφους. Αποτελείται από σύστημα υπέρυθρης ανίχνευσης, TV και λέιζερ μέτρησης απόστασης. Μπορεί να εγκλωβίζει στόχους σε απόσταση 15 km στο εμπρόσθιο ημισφαίριο, ενώ στο οπίσθιο ημισφαίριο, ώς 45 χλμ. Ο θάλαμος διακυβέρνησης εξοπλίζεται με οθόνες υγρών κρυστάλλων πολλαπλών λειτουργιών.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός αποτελείται επιπλέον από σκοπευτικό σύστημα επί κράνους του χειριστή, της γαλλικής Thales, προσθήκη αδρανειακού συστήματος πλοήγησης της επίσης γαλλικής Sagen, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου DARE, ενώ περιλαμβάνει το ινδικό RWR και παρεμβολέα ισραηλινής προέλευσης (ανάλογα συστήματα ήδη είναι σε χρήση από τις εκδόσεις MiG-29K και MiG-29KUB).
Ραντάρ “Zhuk-ME” (Zhuk-M)
Το συγκεκριμένο ραντάρ αποτελεί εξέλιξη του “Zhuk-M” (εξαγωγική έκδοση “Zhuk-ME”), προσφέροντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις και επιπλέον λειτουργίες. Πρόκειται για σύστημα εκπομπής στη μπάντα X με παθητική κεραία διάταξης φάσης και ηλεκτρονικής σάρωσης η διάμετρος της οποίας ανέρχεται στα 624 mm η εναλλακτικά στα 980 mm. Η κεραία έχει την δυνατότητα και μηχανικής κίνησης μέσου υδραυλικού μηχανισμού τόσο στο κάθετο επίπεδο όσο και στο αζιμούθιο. Η δυνατότητα εύρους κάλυψη; μέσω της ηλεκτρονικής σάρωσης ανέρχεται ανέρχεται στις ±85ο σε αζιμούθιο, +60ο / -40ο (-44ο) σε ύψος και πλάγιος ±120ο.
Η μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού στόχων με RCS=5m2 διατομή ραντάρ ανέρχεται στα 120 km στο εμπρόσθιο ημισφαίριο και 40 km στο οπίσθιο ημισφαίριο. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα δέκα στόχους, να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής ως 4 στόχους και να εκτοξεύει κατά του απειλητικότερου στόχου αυτόματα τα βλήματα.
Σε ότι αφορά του εντοπισμού και εγκλωβισμό στόχων επιφάνειας (και εδάφους): θωρακισμένα οχήματα (άρμα μάχης) με 10m2 RCS στα 30 km, γέφυρα με 100m2 RCS στα 120 km, αντιτορπιλικό με 3000 m2 RCS στα 200 km (κατάσταση θαλάσσης 6 Μποφόρ) και τορπιλάκατο με 300 m2 RCS στα 100 km (κατάσταση θαλάσσης 6 Μποφόρ).
MiG-29UPG-UB Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό.
Ο κύριος οπλισμός του UPG είναι αντίστοιχος των εκδόσεων SMT, K, και KUB.
Η Ινδική Π.Α. (IAF), σήμερα διαθέτει περίπου 80 MiG-29 Fulcrum από τα οποία τα 70 Α/φη είναι MiG-29 Fulcrum B και περίπου 10 Α/φη τύπου MiG-29UB. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ τέσσερα από αυτά τα μαχητικά καταστράφηκαν σε αεροπορικά ατυχήματα ενώ άλλα 7 είχαν πάθει διαφορές ζημιές. Ένταξη στο οπλοστάσιο: 1987. Όλα τα Α/φη υπάγονται στις μονάδες 28η , 47η και από το 1989, στην 223η Μοίρα.
MiG-29UPG-UB εξοπλισμένο με εκπαιδευτικό βλήμα αέρος-επιφάνειας Kh-29.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33 S.2 (3)
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 8.300
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Με το σωλήνα Pitot, m
|
17,32
|
Ύψος Α/φους, m
|
4,73
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
11,36
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
38,10
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
21.000
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
16.850
|
Βάρος κενό, kg
|
11.600
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
2.450
|
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.500
|
Εμβέλεια μεταφοράς, km | |
- χωρίς εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου | 1.400 |
- με μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου | 2.800 |
- με τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου | 3.400 |
- με τρεις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμου και με ανεφοδιασμό εν πτήσει | 6.700 |
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
18.000
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
19.800
|
Όρια φόρτισης, g
|
9
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα.
Βάρος οπλικού φορτίου-4.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι δυο βλήματα τύπου R-27E, έως τέσσερα βλήματα “αέρος-αέρος” μέσου βεληνεκούς τύπου R-27 ή έως έξι RVV-AE ή έως έξι βλήματα “αέρος-αέρος” μικρής εμβέλειας R-73. Βλήματα “αέρος-επιφάνειας (εδάφους)” Kh-25ML, έως τέσσερα βλήματα τύπου Kh-29T ή Kh-29L. Βλήματα εναντίον πλοίων τύπου Kh-31A ή Kh-35U, βλήματα αντιραντάρ τύπου Kh-31P. Έως τέσσερις κατευθυνόμενες αεροπορικές βόμβες τύπου KAB-500kr ή KAB-500L. Όπως και ατρακτίδιο τύπου KMUGA, εκτοξευτής τύπου B-8M1, ρουκετών S-8 ή S-24B.
|