Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Στις 20 Ιανουαρίου του 1989 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση του MiG-29S «9-13S», έκδοση εφοδιασμένη με βελτιωμένο σύστημα ναυτιλίας τύπου ΟΕPrNK-29-l, σύστημα ελέγχου πυρός SUB-29S, εκσυγχρονισμένο ραντάρ (RLPK-29Μ «Topaz») που διέθετε αυξημένη αντοχή στα ηλεκτρονικά αντίμετρα (ECM) και δυνατότητα ταυτόχρονου εγκλωβισμού-προσβολής δύο στόχων και καινούργιο ψηφιακό υπολογιστή επεξεργασίας δεδομένων.
Με επεμβάσεις και βελτιώσεις στο σύστημα ελέγχου πτήσης το αεροσκάφος μπορούσε να επιτυγχάνει γωνίες προσβολής μέχρι και 28°, ενώ η τοποθέτηση ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου (FADEC) στους κινητήρες επέτρεψε στον πιλότο να τους χρησιμοποιεί χωρίς περιορισμούς σε όλο το φάκελο λειτουργίας τους. Το ωφέλιμο φορτίο του οπλισμού αυξήθηκε στους 4 τόνους. Μέχρι το 1992 η Ρωσική Αεροπορία είχε παραλάβει 16 αεροσκάφη MiC-29S, ενώ οι παραλαβές συνεχίστηκαν μέχρι το 1994. Η αποτελεσματικότητα του μαχητικού MiG-29S σε σύγκριση με τα πρώτα MiC-29 και η ικανότητα του σε αερομαχία αυξήθηκαν κατά 2,5 έως 3 φορές.
MiG-29SE Fulcrum - Εξαγωγική έκδοση
To MiC-29SE (9-13SE) αποτέλεσε μια εξαγωγική έκδοση του αεροσκάφους εφοδιασμένη με ραντάρ RLPK-29ME (Ν019ΜΕ Topaz) και σύστημα ναυτιλίας ΟΕ PrNK-29-1 Ε, ενώ αυξήθηκε το εσωτερικά μεταφερόμενο καύσιμο και τοποθετήθηκε νέο σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων L-203ΒΕ. Το 1992 η ΜΑΡΟ παρέδωσε 30 αεροσκάφη MiG-29SE. (Σήμερα βρίσκονται μάλλον σε αποθήκευση στο εργοστάσιο παραγωγής, καθώς η ρωσική εταιρεία δεν κατόρθωσε να βρει πελάτη στο εξωτερικό).
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 8.300
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Με το σωλήνα Pitot, m
|
17,32
|
Ύψος Α/φους, m
|
4,73
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
11,36
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
38,06
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
19.700
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
15.600
|
Βάρος κενό, kg
|
11.200
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
2.450
|
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.500
|
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
|
710
|
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
|
1.500
|
Εμβέλεια με εξωτ. δεξ. καυσίμου, km
|
2.100
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
18.000
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
19.800
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 2-4 βλήματα αέρος-αέρος R-27R ή 6 βλήματα R-73 ή 6 βλήματα R-60M Αεροπορικές βόμβες των 250 και 500 κιλών. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου S-8, ατρακτίδια KMGU.
|