Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
MiG-29UBT (9-52) Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό, πρόκειται για μια βαθιά εκσυγχρονισμένη έκδοση του MiG-29UB. Για να αυξήσουν της επιχειρησιακές δυνατότητες του Α/φους, τοποθέτησαν επιπλέον δυο δεξαμενές καυσίμου, εγκαταστάθηκε το ραντάρ τύπου «OSA-2». Πρόκειται για αναβαθμισμένη έκδοση του ραντάρ «OSA» τεχνολογίας phased-array antenna, με ηλεκτρονική σάρωση «OSA-2» με ικανότητα ανίχνευσης στόχου «μαχητικού» (με RCS=5 τ.μ.-διατομή ραντάρ) μέχρι 85 km και την παρακολούθηση του στα 65 km. Η γωνία μετακίνησης κεραίας σε αζιμούθιο είναι ± 60 μοίρες. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα οκτώ στόχους να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής (ταυτόχρονος εγκλωβισμός τέσσερις στόχους) και να εκτοξεύει κατά του απειλητικότερου στόχου αυτόματα τους πυραύλους «αέρος-αέρος» μέσου βεληνεκούς, «αέρος-εδάφους» και κατευθυνόμενες βόμβες συμπεριλαμβανόμενου του πύραυλου Kh-59 (με σύστημα καθοδήγησης TV).
Βλήμα Kh-29T αναρτημένο σε πτερυγικό φορεία.
Επίσης το Α/φος μπορεί να μεταφέρει κάτω από την άτρακτο και το ατρακτίδιο ραντάρ στοχοποιησης ή ανάλογο εξοπλισμό. Το κόκπιτ πρακτικά είναι ανάλογο του MiG-29SMT (δύο έγχρωμες οθόνες 6 x 8 inch πολλαπλών λειτουργιών ενώ στο οπίσθιο κόκπιτ βρίσκονται τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών). Το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο από το Μάιο του 1998 και πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 24 Αυγούστου του ίδιου χρόνου. Την άνοιξη του 1999 σε συνεργασία με το εργοστάσιο παραγωγής αεροσκαφών "Sokol". πραγματοποιήθηκε η κατασκευή και του δεύτερου πρωτότυπου MiG-29UBT, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά στις 26 Μαΐου 1999.
MiG-29UBT μεταγενέστερης σειράς παραγωγής
Τα πρώτα MiG-29UBT εντάχθηκαν στην Π.Α. Ρωσίας το 2004, ως ένα εκσυγχρονισμένο διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό. Όλα τα ενταγμένα “UBT” δεν φέρουν ραντάρ (Osa-2), ενώ ήταν εξοπλισμένα με πτυσσόμενο σωλήνα ανεφοδιασμού καυσίμου, χωρίς τη δυνατότητα λήψης καυσίμου στον αέρα (σ.σ. η χρήση του είναι πιθανός μόνο για εκπαίδευση του στον εναέριο ανεφοδιασμό).
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
2, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 8.300
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Με το σωλήνα Pitot, m
|
17,42
|
Ύψος Α/φους, m
|
4,73
|
Εκπέτασμα πτερύγων, m
|
11,36
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
31,80
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
|
21.000
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
16.800
|
Βάρος κενό, kg
|
12.100
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγ. ταχύτητα, km/h
|
2.230 (Μ=2,1)
|
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
|
1.500
|
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
|
680
|
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
|
1.410
|
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος με εξωτ. δεξαμ. καυσίμου , km
|
2.000
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
17.500
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
19.800
|
Όρια φόρτισης, g
|
-
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ένα πυροβόλο GSh-301. Βάρος οπλικού φορτίου-4.500-5.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 7. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων R-27R, R-27T, R-27ER, R-27ET, RVV-AE και R-73, βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-29L, Kh-29T, Kh-59M, βλήμα αντί-ρανταρ Kh-31P, βλήμα εναντίον πλοίων Kh-31A και Kh-35. Αεροπορικές βόμβες KAB-500kr ή KAB-500 L, βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου S-8 ή S-24B.
|