MiG-29UBT. Πρώτη πτήση: 1998

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video 

 

MiG-29UBT (9-52) Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό, πρόκειται για μια βαθιά εκσυγχρονισμένη έκδοση του MiG-29UB. Για να αυξήσουν της επιχειρησιακές δυνατότητες του Α/φους,  τοποθέτησαν επιπλέον δυο δεξαμενές καυσίμου,  εγκαταστάθηκε το ραντάρ τύπου «OSA-2». Πρόκειται για αναβαθμισμένη έκδοση του ραντάρ «OSA» τεχνολογίας phased-array antenna, με ηλεκτρονική σάρωση «OSA-2» με ικανότητα ανίχνευσης στόχου «μαχητικού» (με RCS=5 τ.μ.-διατομή ραντάρ) μέχρι 85 km και την παρακολούθηση του στα 65 km. Η γωνία μετακίνησης κεραίας σε αζιμούθιο είναι ± 60 μοίρες. Μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα οκτώ στόχους να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής (ταυτόχρονος εγκλωβισμός τέσσερις στόχους) και να εκτοξεύει κατά του απειλητικότερου στόχου αυτόματα τους πυραύλους «αέρος-αέρος»  μέσου βεληνεκούς, «αέρος-εδάφους» και κατευθυνόμενες βόμβες συμπεριλαμβανόμενου του πύραυλου Kh-59 (με σύστημα καθοδήγησης TV). 

MiG-29UBT: Βλήμα Kh-29T αναρτημένο σε πτερυγικό φορεία © Konstantinos PanitsidisΒλήμα Kh-29T αναρτημένο σε πτερυγικό φορεία.



Επίσης το Α/φος μπορεί να μεταφέρει κάτω από την άτρακτο και το ατρακτίδιο ραντάρ στοχοποιησης ή ανάλογο εξοπλισμό. Το κόκπιτ πρακτικά είναι ανάλογο του MiG-29SMT (δύο έγχρωμες οθόνες 6 x 8 inch πολλαπλών λειτουργιών ενώ  στο οπίσθιο κόκπιτ βρίσκονται  τρεις έγχρωμες οθόνες πολλαπλών λειτουργιών). Το πρώτο πρωτότυπο ήταν έτοιμο από το Μάιο του 1998 και πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 24 Αυγούστου του ίδιου χρόνου. Την άνοιξη του 1999 σε συνεργασία με το εργοστάσιο παραγωγής αεροσκαφών "Sokol". πραγματοποιήθηκε η κατασκευή και του δεύτερου πρωτότυπου MiG-29UBT, το οποίο πέταξε για πρώτη φορά στις 26 Μαΐου 1999. 

MiG-29UBT μεταγενέστερης σειράς παραγωγής © Konstantinos PanitsidisMiG-29UBT μεταγενέστερης σειράς παραγωγής

 

Τα πρώτα MiG-29UBT εντάχθηκαν στην Π.Α. Ρωσίας το 2004, ως ένα εκσυγχρονισμένο διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό. Όλα τα ενταγμένα “UBT” δεν φέρουν ραντάρ (Osa-2), ενώ ήταν εξοπλισμένα με πτυσσόμενο σωλήνα ανεφοδιασμού καυσίμου, χωρίς τη δυνατότητα λήψης καυσίμου στον αέρα (σ.σ. η χρήση του είναι πιθανός μόνο για εκπαίδευση του στον εναέριο ανεφοδιασμό).

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

MiG-29UBT © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό μαχητικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33
Μέγιστη ώση, kgf
2 x 8.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Με το σωλήνα Pitot, m
17,42
Ύψος Α/φους, m
4,73
Εκπέτασμα πτερύγων, m
11,36
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
31,80
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
21.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
16.800
Βάρος κενό, kg
12.100
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.230 (Μ=2,1)
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.500
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
680
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
1.410
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος με εξωτ. δεξαμ. καυσίμου , km
2.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
17.500
Βαθμός ανόδου, m/min
19.800
Όρια φόρτισης, g
-
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο GSh-301. Βάρος οπλικού φορτίου-4.500-5.000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 7. Δυνατότητα μεταφοράς βλημάτων R-27R, R-27T, R-27ER, R-27ET, RVV-AE και R-73, βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-29L, Kh-29T, Kh-59M, βλήμα αντί-ρανταρ Kh-31P, βλήμα εναντίον πλοίων  Kh-31A και Kh-35. Αεροπορικές βόμβες KAB-500kr ή KAB-500 L, βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου S-8 ή S-24B.