MiG-29UB MiG-29UB Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό

Φωτογραφία MiG-29 (UB) © Russian Aircraft Corporation “MiG”


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Όνομα κατά NATO: Fulcrum-B

 

Πρόκειται για διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό, βελτιστοποιημένο για επιθετικό ρόλο. Το κόκπιτ είναι ανάλογο του MiG-29 “9-12” (σχεδόν πανομοιότυπο), επίσης έχει εφοδιαστεί και με αλλά συστήματα, ενώ το σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) το οποίο συνδυάζει το ελέγχο του αεροσκάφους και το έλεγχο της βολής των όπλων παραμένει ίδιος.

Το πρώτο πρωτότυπο πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στις 29 Απριλίου του 1981. Το 1985 το αεροσκάφος μπήκε σε παραγωγή και το 1991 εντάχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις.

 

MiG-29UB της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας MiG-29UB της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας

 

Τα αεροσκάφη παραγωγής (των διθέσιων) δεν διαθέτουν ραντάρ, το οποίο περιορίζει σημαντικά της μάχιμες επιδόσεις του (ειδικά σε αποστολές αέρος-αέρος, δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα τύπου R-27Ρ με καθοδήγηση ημιενεργού ραντάρ) ενώ μπορεί να χρησιμοποιήσει τα βλήματα όπως R-73 και R-60 με υπέρυθρη καθοδήγηση, βόμβες ελεύθερης πτώσεις και μη κατευθυνόμενα βλήματα.

Το προωθητικό σύστημα αποτελείται από δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής με μετάκαυση τύπου RD-33. Ο κινητήρας αποδίδει 8.300 kgf ώσης ο κάθε ένας (με πλήρη μετάκαυση) ενώ η συνεχόμενη μεγίστη απόδοση του ανέρχεται σε 5.040 kgf έκαστος. Ο RD-33 είναι ένας στροβιλοκινητήρας διπλής ροής διπλού άξονα με μήκος 4,230 μέτρα, με διάμετρο στην εισαγωγή αερογωγού 0,750 μέτρα με μεγίστη διάμετρο να είναι τα 1,04 μέτρα και βάρους 1.040 κιλά.

 

Το αεροσκάφος φέρει ένα σκούρο-γκρι χρώμα, ασυνήθιστο για τα ρωσικά MiG-29
Το αεροσκάφος φέρει ένα σκούρο-γκρι χρώμα, ασυνήθιστο για τα ρωσικά MiG-29.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

MiG-29UB

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Διθέσιο επιχειρησιακό εκπαιδευτικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρες, RD-33
Μέγιστη ώση, kg
2 x 8.300
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Με το σωλήνα Pitot, m
17,42
Ύψος Α/φους, m
4,73
Εκπέτασμα πτερύγων, m
11,36
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
31,80
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
17.700
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
14.600
Βάρος κενό, kg
10.800
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.230 (Μ=2,1)
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.500
Εμβέλεια σε χαμηλό ύψος, km
680
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
1.410
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος με εξωτ. δεξαμ. καυσίμου, km
2.000
Επιχειρησιακή οροφή, m
17.500
Βαθμός ανόδου, m/min
19.800
Όρια φόρτισης, g
9
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ένα πυροβόλο GSh-301, με 150 βλήματα. Βάρος οπλικού φορτίου-2000 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 6. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6 βλήματα αέρος-αέρος R-73 ή R-60M Αεροπορικές βόμβες των 250 ή 500 kg, ατρακτίδια KMGU. Μη κατευθυνόμενες ρουκέτες τύπου B-8M1 ή S-24B.