Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Όνομα κατά NATO: Foxbat-B
izdeliye 02B
Το MiG-25RB πρωτοεμφανίσθηκε το 1970 ως αναγνωριστικό-βομβαρδιστικό, προερχόμενο από το MiG-25R (σ.σ. με άλλες πήγες από την έκδοση “P”). Είχε σχεδόν πανομοιότυπο εξοπλισμό με την έκδοση “R”.
Έκτος από της αναγνωριστικές αποστολές, το αεροσκάφος μπορούσε να εκτελεί βομβαρδισμό κατά εχθρικών στόχων από μεγάλα ύψη (π.χ. στρατόσφαιρα).
Το MiG-25RB ήταν το πρώτο τακτικό αναγνωριστικό παράγωγης, το όποιο μπορούσε να μεταφέρει συμβατικές βόμβες, συμπεριλαμβανομένων και των πυρηνικών όπλων. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίου μεταφοράς ανερχόταν σε 5.000 kg.
Ανάμεσα στον εξοπλισμό που μπορεί να μεταφέρει στο ρύγχος, περιλαμβάνονται οι φωτομηχανές ανάλογα την αποστολή. Φωτογραφικές μηχανές, με πλευρική περιστροφή, των φακών με υψηλή ευκρίνεια. Για ημερήσιες λήψεις έφερε φωτομηχανές τύπου A-70AM ή δυο Α-72, για τοπογραφική αποτύπωση την A/E-10. Ενώ για νυκτερινές λήψεις έφερε δυο φωτομηχανές τύπου NA-75, για να έχουν καλύτερη λήψη ήταν εξοπλισμένο με 8 φωτοβόμβες FOTAB-100-140.
Σύνθεση εξοπλισμού ανάλογα την αποστολή: Για ημερήσιες λήψεις.
Επιλογή 1
- φωτομηχανή τύπου A-70M
- τοπογραφική φωτομηχανή τύπου A/E – 10
- σταθμός τύπου Virage-1
Επιλογή 2
- δυο φωτογραφικές μηχανή τύπου A-72
- τοπογραφική φωτογραφική μηχανή τύπου A/E – 10
- σταθμός ηλεκτρονικής αναγνώρισης τύπου Virage-1
Για νυκτερινές λήψεις.
Επιλογή 3
- δυο φωτομηχανές τύπου ΝA-75
- έως 8 φωτοβόμβες FOTAB-100-140
- σταθμός τύπου Virage-1
Επιλογή 4
Εξοπλισμό αναγνώρισης, συμπεριλαμβανόμενου του σταθμού “Kub-3M”.
Επιλογή 5
Εξοπλισμό αναγνώρισης, συμπεριλαμβανόμενο ραντάρ πλευρικής σάρωσης τύπου “Sablya”.
Οι επιλογές 1, 2 και 3 είναι εναλλάξιμες, οι επιλογές 4 και 5 δεν είναι εναλλάξιμες, γεγονός που αποτελεί σημαντικό μειονέκτημα του αεροσκάφους.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Αναγνωριστικό-Βομβαρδιστικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
1, άτομο
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δύο στροβιλοκινητήρες R-15B-300
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 109,8
|
- χωρίς μετάκαυση
|
2 х 7.500
|
- με μετάκαυση
|
2 x 11.200
|
- με ελάχιστη μετάκαυση
|
2 х 8.350
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος με το σωλήνα Pitot, m
|
23,30
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
6,00
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
13,38
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
61,40
|
ΒΑΡΗ
|
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
39.600
|
Κανονικό βάρος απογείωσης (με πλήρη ανεφοδιασμό καύσιμων και χωρίς εξωτερική δεξαμενή καυσίμου), kg
|
|
- σε ρόλο αναγνώρισης
|
34.700
|
- σε ρόλο βομβαρδιστικού χωρίς βόμβες με δυο εξωτερικούς πυλώνες οπλισμού
|
35.000
|
- με δυο βόμβες τύπου FAB-500M-62
|
36.000 |
- με 4 βόμβες τύπου FAB-500M-62
|
37000 |
- με 6 βόμβες τύπου FAB-500M-62 | 38000 |
Βάρος κενό, kg | 20.000 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg
|
15.000 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg
|
έως 5000
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα (Μ=2,83) σε μεγάλο ύψος, km/h
|
3.000
|
Μέγιστη ταχύτητα σε χαμηλό ύψος (H>5000 m), km/h
|
1.100
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
2.880
|
Βαθμός ανόδου στα 20.000 m, min
|
8,2
|
Επιχειρησιακή οροφή με χρήση μετάκαυσης (Μ=2,6), m
|
23.000-4%
|
Ακτίνα δράσης (σε μεγάλο ύψος 19-21 km, M=2,35), km
|
|
- με μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου (μετά την εξάντληση της, απορρίπτεται)
|
920
|
- χωρίς εξωτερική δεξαμενή καυσίμου | 680 |
Μέγιστη εμβέλεια με 4 x βόμβες FAB-500M-62 (σε μεγάλο ύψος 19-21 km, M=2,35), km | |
- σε εξωτερικούς πτερυγικούς φορείς οπλισμού | 540 |
- σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού κάτω από την άτρακτο | 560 |
Μέγιστη ακτίνα δράσης χωρίς βόμβες, ύψος πτήσης 9000-10000 m, M=0,9, km | |
- με μια εξωτερική δεξαμενή καυσίμου (μετά την εξάντληση της, απορρίπτεται) | 1040 |
- χωρίς εξωτερική δεξαμενή καυσίμου | 770 |
Μέγιστη εμβέλεια, km | 1.865 |
Εμβέλεια μεταφοράς, km | 2.400 |
Όρια φόρτισης, g | 3,8 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Δυνατότητα μεταφοράς: σε 4 εξωτερικούς φορείς οπλισμού έως 10 βόμβες FAB-500 ή FAB-500M-62 ή πυρηνικά όπλα.
|
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ MiG-25RB Foxbat B, Κεντρικό Αεροπορικό Μουσείο του Μονίνο (Ρωσία)
MiG-25RB Foxbat B, Κρατικό Μουσείο Αεροπορίας Ο.Κ. Αντόνοβ (Ουκρανία)