MiG-25PD. Πρώτη πτήση: 1978 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video 

 

Με την αυτομόληση του Β. Μπελένκο στην Ιαπωνία, πολλά απόρρητα στοιχεία του MiG-25 περιήλθαν σε γνώση των Δυτικών. Αυτό υποχρέωσε τους Σοβιετικούς να προβούν σε επεμβάσεις τροποποιητικές σε αρκετά συστήματα του. Το πρώτο σύστημα που δέχθηκε τις επεμβάσεις αυτές ήταν το ραντάρ του αεροσκάφους. Επίσης εκσυγχρονίστηκαν τα βλήματα και αυξήθηκε το βεληνεκές τους. Το 1978 τελείωσαν οι αξιολογήσεις και άρχισε η παραγωγή των τροποποιήσεων στο εργοστάσιο Gor'ki ως MiG-25PD. Τα γράμματα "PD" σήμαιναν "αναχαιτιστικό αναβαθμισμένο".
Τα MiG-25PD ξεχώριζε από τα μοντέλα "Ρ", έχοντας πιο μεγάλο ρύγχος, για να χωρέσει το ραντάρ.

MiG-25PD - Εξαγωγική έκδοση Αρχικά το MiG-25P διετίθετο μόνον στις χώρες-μέλη του Συμφώνου Βαρσοβίας. Με την αυτομόληση του Μπελένκο το 1976, άνοιξε ο δρόμος και για άλλες χώρες. Αναπτύχθηκε ειδική έκδοση, η έκδοση MiG-25PD με ραντάρ τύπου "Smerch-A2", πιστοποιημένο για χρήση πύραυλων R-60M. Δόθηκε σε Ιράκ (περίπου 20 αεροσκάφη), Συρία (περίπου 30 αεροσκάφη) και Αλγερία.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό-Αναχαιτιστικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Δύο στροβιλοκινητήρας MNPK Soyuz (Khachatourov), R-15B-300
Μέγιστη ώση, kΝ
2 x 109,8
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
22,30
Ύψος α/φους, m
6,50
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
14,06
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
61,90
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
41.000
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
34.920
Βάρος κενό, kg
18.800
Εσωτ. μεταφερόμενα καύσιμα, kg
14.570
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
3.000 (Μ=2,83)
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.250
Μέγ. εμβέλεια ,km:
 
- με ταχύτητα Μ=2,35
1.250
- με υποηχητική ταχύτητα
1.730
Επιχειρησιακή οροφή (+ 4 βλήματα), m
20.700
Όρια φόρτισης, g
5
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δεν διαθέτει πυροβόλο. Βάρος οπλικού φορτίου-1800 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 4. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 4 x R-40RD ή 2 x R-40RD, 2 x R-40TD ή 2 x R-40R ή 4 x R-60M.