MiG-21-2000 Μαχητικό μέτωπου. Πρώτη πτήση: 1995

 


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Η πρόταση αυτή του 1995 προέρχεται από την ισραηλινή ΙΑΙ, μια τεράστια και κατά βάση αεροναυπηγική εταιρεία. Η πρόταση κοστολογείται βασικά μεταξύ 1,5και 3 εκατ $ και περιλαμβάνει στοιχεία που έχουν εγκατασταθεί σε ισραηλινά αεροσκάφη (Kfir, F-4) αλλά και σε εξαγωγικά πακέτα για F-4, F-5. εκτός από σοβαρές ικανότητες πολλαπλού ρόλου, τα εκσυγχρονισμένα αεροσκάφη καθίστανται συμβατά κατά ΝΑΤΟ και διαθέτουν πλέον ανοικτή αρχιτεκτονική συστημάτων και σύγχρονα βοηθήματα πιλοτηρίου, πτήσης και αποστολής.  Το πιλοτήριο αναβαθμίζεται με νέα, μονοκόμματη καλύπτρα που βελτιώνει την ορατότητα, χειριστήρια HOTAS, ψηφιακή τηλεοπτική κάμερα και καταγραφικό εξοπλισμό αλλά κυρίως με έγχρωμες οθόνες  πολλαπλών χρήσεων και HUD (El-Op) και δυνατότητα χρήσης σκοπευτικό επί κράνους DASH (Elbit). Η σπονδυλωτή δομή των βοηθημάτων, που είναι πλήρως ολοκληρωμένα επί του νέου κεντρικού υπολογιστή προβολής και διαχέιρησης βοηθημάτων και αποστολής (Astronautics) και επικοινωνούν μέσω αρτηρίας δεδομένων 1553Β επιτρέπει ευελιξία επιλογών και αναβαθμίσεων. 


Η δομή του εξαγωγικού πακέτου έχει ολοκληρωθεί από το τμήμα Lahav  της ΙΑΙ και πλην των προαναφερθέντων περιλαμβάνει ακόμη εξοπλισμό ναυτιλείας (INS/GPS), υπολογιστή στοιχείων αέρος , επικοινωνιακό εξοπλισμό  (ΕLΤΑ), ισραηλινό ραντάρ EL/M2032 (ELTA) με επίπεδη κεραία περιορισμένων πλευρικών λοβών που επιτρέπει όξυνση δέσμης ντόπλερ και κατόπτευση/χαμηλή βολή, βελτιωμένα ηλεκτρονικά αυτοάμυνας, και συμβατότητα με ισραηλινά έξυπνα όπλα, ιδίως έξυπνες βόμβες Ghriffin και βλήματα εγγύς αερομαχίας Python-3 (Rafael). 


Το τελευταίο επιτυγχάνεται χάρη σε ένα νέο σύστημα ελέγχου όπλων βασισμένου σε υπολογιστές που επιτρέπει αυτόματες και τυφλές αφέσεις συμβατικού οπλισμού με διάφορες κατατομές, και επικοινωνία με τα συστήματα των έξυπνων όπλων. Πιθανολογείται η εξαγωγή του πακέτου σε Καμπότζη και Ζαμπία, ενώ ο χρόνος αναβάθμισης ενός αεροσκάφους είναι 3 μήνες. Η διαμόρφωση αφορά κυρίως τις ικανότερες ατράκτους των MiG-21bis και η μετατροπή επιτρέπει στα αεροσκάφη δυνατότητες που μέχρι τώρα στερούντο , αποστολές ακριβούς κρούσης (χωρίς ή με έξυπνα όπλα) και αερομαχίες μέσης εμβέλειας,. Το τελευταίο είναι θεωρητικό, καθώς οι Ισραηλινοί μέχρι τώρα δεν έχουν τέτοιο όπλο, τουλάχιστον σε εξαγώγιμη μορφή, και καλύπτουν το κενό υποστηρίζοντας την επάρκεια των Python-4 με τους ισχυρότατους πυραυλοκινητήρες ακόμη και σε μέσες εμβέλειες.

Το περίφημο κροατικό συμβόλαιο για την αναβάθμιση 30 MiG-21bis (που κατακυρώθηκε και ακυρώθηκε πολλάκις) αφορούσε πακέτο αναβάθμισης βασισμένο στο MiG-21-2000 αλλά με σοβαρή συμμετοχή και της ανταγων΄σιτριας της ΙΑΙ, Elbit. Η πρώτη θα προμηθεύσει το προαναφερθέν ραντάρ, διάφορα βοηθήματα και δύο έγχρωμες οθόνες πολλαπλών ρόλων, ενώ η δεύτερη θα εστιαστεί στο HUD, το νέο, ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, στο σκοπευτικό επί κράνους, στο βελτιωμένο IFF και στην τοποθέτηση αρτηρίας 1553Β. Ο οπλισμός πιθανότατα θα περιλαμβάνει βλήματα Python-4, έξυπνες βόμβες Wizzard (IR ανακατεύθυνσης  Opher, καθοδήγησης λέιζερ Lizzard) και το ηλεκτροοπτικό ατρακτίδιο ναυτιλείας, πρόσκτησης και σκόεπυσης Litening (όλα της Rafael).

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

MiG-21-2000 © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Μικόγιαν/Γκούρεβιτς / ΙΑΙ
ΧΩΡΑ
Ρωσία / Ισραήλ
ΤΥΠΟΣ
Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ
1, άτομο
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ένας στροβιλοκινητήρας, R-25-300
Μέγιστη ώση, kN
1 x 69.63
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
15,76
Ύψος α/φους, m
4,71
Εκπέτασμα πτερύγων, m
7,154
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
23,00
ΒΑΡΗ
 
Μέγ. βάρος απογείωσης, kg
10.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
8.825
Βάρος κενό, kg
5.350
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
2.230
Μέγ. ταχύτ. σε χαμηλό ύψος, km/h
1.300
Εμβέλεια, km
1.800
Ακτίνα δράσης, km
350-750
Επιχειρησιακή οροφή, m
18.500
Βαθμός ανόδου, m/min
15.250
Όρια φόρτισης, g
8,5
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δυο πυροβόλα GSh-23L. Βάρος οπλικού φορτίου-1.500 kg. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 5. Δυνατότητα μεταφοράς πύραυλου Pyton-4 η ανάλογα βλήματα τρίτης και τέταρτης γενιάς. Κατευθυνόμενες αεροπορικές  και μη κατευθυνόμενες ρουκέτες.