Su-30MK Μαχητικό πολλαπλού ρόλου

Su-30MK Μαχητικό πολλαπλού ρόλου. Πρώτη πτήση: 1993 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Όνομα κατά NATO: Flanker C

To Sukhoi «-30MK» αποτελεί μια διθέσια, δικινητήρια έκδοση του μαχητικού πολλαπλού ρόλου Su-27SK και φέρει τους ισχυρότερους κινητήρες AL-31FP μέγιστης ώσης 12.800 κιλών έκαστος. Οι κινητήρες διαθέτουν ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης, ενώ επιπρόσθετα έχει αναβαθμιστεί ο ραδιοηλεκτρονικος εξοπλισμός, αυξήθηκε η δυνατότητα μεταφοράς οπλικού φορτίου και εγκαταστάθηκε σύστημα εναέριου ανεφοδιασμού.
Η πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 19 Μαΐου 1999. Παράγεται από το 1999 από το εργοστάσιο KnAAPO.

Σε σύγκριση με τους προκατόχους του (Su-27SK, Su-30M) το Su-30MK συμπεριλαμβάνει διάφορα συστήματα νέας γενιάς. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι: Σύστημα ελέγχου πυρός. Κάτω από τον γενικό αυτό όρο περιγράφεται ουσιαστικά ο έλεγχος της βολής των όπλων, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του εκσυγχρονισμένου ραντάρ, το οποίο μπορεί να παρακολουθεί ταυτόχρονα 15 ίχνη, να καθορίζει την προτεραιότητα της απειλής και να εκτοξεύει βλήματα αέρος-αέρος κατά των τεσσάρων απειλητικότερων στόχων. Το ραντάρ είναι τεχνολογίας ηλεκτρονικής σάρωσης (phased-array). Παρέχει δυνατότητες ανίχνευσης μεγάλων στόχων μέχρι 400 km με απόκλιση 20 m και μικρών στόχων μέχρι 120 km. Σύστημα δορυφορικής ναυτιλίας (συμβατό με τα συστήματα CLONASS/NAVSTAR). Ηλεκτροοπτικό συγκρότημα, το οποίο συνεργάζεται με το σύστημα ελέγχου πυρός μέσω του αδρανειακού ναυτιλιακού συστήματος (inertial navigation system). Σκοπευτικό επί κράνους, HUD, ψηφιακές οθόνες πολλαπλών ενδείξεων με δυνατότητα μικτής απεικόνισης. Αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα AL-31FP, ο οποίος διαθέτει ακροφύσια κατευθυνόμενης ώσης.

 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Sukhoi
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Μαχητικό πολλαπλού ρόλου
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο στροβιλοκινητήρες, ΝPO Saturn Lyl'ka AL-31F
Μέγιστη ώση, kgf 2x12.800
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 21,90
Ύψος αεροσκάφους, m 6,40
Εκπέτασμα πτέρυγας, m 14,70
Επιφάνεια πτέρυγας, m2 62,00
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 34.500
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 24.900
Βάρος κενό, kg -
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 9.640 (υπό κανονικές συνθήκες 5.270)
Βάρος οπλικού φορτίου, kg 8.000
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα σε μεγάλο ύψος, km/h 2.175
Μέγιστη ταχύτητα, σε μικρό ύψος, km/h 1.350
Επιχειρησιακή οροφή, m 19.800
Βαθμός ανόδου, m/min -
Μέγιστη εμβέλεια, km 3.000
Εμβέλεια με ένα  εναέριο ανεφοδιασμό, km 5.200
Όρια φόρτισης, g -
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Ένα πυροβόλο GSh-301 των 30 mm, με 150 βλήματα, τοποθετημένο από την αριστερή μεριά. Φορείς μεταφοράς οπλισμού 12. Δυνατότητα μεταφοράς μέχρι 6 βλημάτων αέρας-αέρος R-27R/ER ή R-73E ή R-77 (RVV-AE) ή 2 βλήματα R-27P(EP), R-27T1 (ET1) μέχρι 6 βλήματα αέρος-επιφάνειας Kh-29T/L, Kh-25ML, Kh-25LD, Kh-31 Α/Ρ η S-25L, 2 βλήματα Kh-59ME. Αεροπορικές βόμβες KAB-500KR, KAB-500D ή 3xKAB-1500KR, KAB-1500L. Βόμβες ελεύθερης πτώσης, των 100 μέχρι 500 κιλών.