Tu-142MR. Πρώτη πτήση: 1977 © Beriev AC Company

Φωτογραφία Tu-142MR Bear-F © Beriev AC Company


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Η πρώτη πτήση του Tu-142 MR,  πραγματοποιήθηκε το 1977 και ουσιαστικά πρόκειται για ένα τροποποιημένο αεροσκάφος της έκδοσης Tu-142M. Οι εργασίες εξέλιξης του ηλεκτρονικού εξοπλισμού ανατέθηκαν στο σχεδιαστικό γραφείο Beriev.  Το Tu-142 MR εντάχθηκε για πρώτη φορά σε υπηρεσία το 1985 σαν Αεροσκάφος ελέγχου και επικοινωνιών. Μετά από λίγο ανέλαβε ενεργό δράση για λογαριασμό του Ναυτικού. 

Το 2002 τα εναπομείναντα αεροσκάφη Tu-142 M3 και Tu-142 MR, ενταχθήκαν στο 568ο αεροπορικό σύνταγμα. Τα αεροσκάφη αυτά εκτός του ρόλου ελέγχου και επικοινωνιών, χρησιμοποιούνται  και ως ανθυποβρυχιακού πολέμου, αεροσκάφη ναυτικής περιπολίας, συλλέκτες ηλεκτρονικών πληροφοριών, έρευνας και διάσωσης, και εξουδετέρωσης ναρκών.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Tupolev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Αεροσκάφος ελέγχου και επικοινωνιών (C3)
ΠΛΗΡΩΜΑ
10, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τέσσερις ελικοστρόβιλοι ΝΚ-12ΜP (MV), με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος
Μέγιστη ισχύ, h.p.
4 x 15.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
53,07
Ύψος α/φους, m
14,47
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
50,04
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
289,90
ΒΑΡΗ
 
-κενό, kg
-
-μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
185.000
- κανονικό βάρος απογείωσης, kg
-
-εσωτερικό καύσιμο, kg
-
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
820
Ταχύτητα  σε χαμηλό ύψος, km/h
680
Ταχύτητα περιπολίας, km/h 450
Εμβέλεια, km
10.050
Ακτίνα δράσης, km
6.800
Επιχειρησιακή οροφή, m
12.000
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ο μόνιμος οπλισμός αποτελείται από δυο  πυροβόλα  Gsh-23 των 23 mm (πυργίσκος με δύο διπλά πυροβόλα στην ουρά)