Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά Φωτογραφίες Video
Όνομα κατά NATO: Bear-F
Το Tu-142 Bear-F πρωτοεμφανίστηκε το 1973 ως αεροσκάφος ανθυποβρυχιακού πολέμου μακράς εμβέλειας, εξελίχθηκε με βάση το Tu-95RC. Αεροδυναμικά και δομικά το σκάφος έφερε αρκετές βελτιώσεις και τροποποίησης (π.χ. επανασχεδιασμένο το Σ.Π., το ουραίο πτέρωμα, την πτέρυγα).
Το αεροσκάφος διαθέτει ισχυρότατο ραντάρ έρευνας-εντοπισμου και προσβολής στόχων “Korshun” (π.χ. σκαφών επιφάνειας) και δυνατότητα παρακολούθησης της μορφολογίας του εδάφους. Ο αμυντικός οπλισμός του σκάφους αποτελείται από δυο δίδυμα πυροβόλα AM-23M των 23 mm καθοδηγούμενο από ραντάρ στην ουρά. Ο επιθετικός οπλισμός περιλαμβάνει ανθυποβρυχιακές τορπίλες των 450 mm, τορπίλες κατά πλοίων των 533 mm, βόμβες βυθού καθώς και έως οκτώ βλήματα εναντίον πλοίων Kh-35 αναρτημένους σε εξωτερικούς φορείς.
Το Tu-142 έχει την δυνατότητα μεταφοράς πλήρους σειράς ανθυποβρυχιακών τορπιλών AT-1, AT-1M, AT-2, AT-2M, βλήματα APR-3Ε (τορπίλη αεροπορικού τύπου), νάρκη βυθού MDM-3 ή MDM-6, ανθυποβρυχιακή βόμβα τύπου S-3V, τορπίλη UMGT-1ME, βόμβες βυθού και άλλων όπλων).
Πινάκας τεχνικών χαρακτηριστικών ανθυποβρυχιακών τορπιλών
Τύπος | APR-2E | APR-3E | S-3V |
Βάρος, kg | 575 | 550 | 94 |
Μήκος, mm | 3700 | 3600 | 1300 |
Διαμέτρημα, mm | 350 | 350 | 211 |
Επιχειρησιακό βάθος, m | 600 | up to 800 | - |
Ταχύτητα / ταχύτητα βύθισης, km/h | 115/- | έως 120/- | -/60 |
Παράμετροι συστήματος υδροακουστικής συσχέτισης: | |||
Ακτίνα ανίχνευσης στόχου, m | έως 1500 | έως 2000 | 600 μέγιστο |
Διάγραμμα ακτινοβολίας, μοίρες / διόρθωση τροχιάς | 90x45 / - | 90x45 / - | - / 120 |
Σύστημα προώθησης | Πύραυλος στερεού προωθητικού (καυσίμου) | σύνθετο στερεό – προωθητικό τούρμπο - waterjet | βαρυτική βύθιση λόγω βαρύτητας |
Βάρος πυροκεφαλής (σε ισοδύναμο TNT), кг | 100 | 74 | 19 (υψηλής εκρητκτικότητας) |
Νάρκες βυθού
Νάρκη MDM-2 mod.1 © www.ktrv.ru (JSC “Tactical Missiles Corporation”) |
Νάρκη MDM-3 mod.1 © www.ktrv.ru (JSC “Tactical Missiles Corporation”) |
Πίνακας τορπιλών
Τύπος | ΑΤ-1 | AT-1M | AT-2 | APR-1 |
Διαμέτρημα, mm | - | 450 | 533 | 350 |
Μήκος, m | 3,930 | - | 4,8 | 3,7 |
Διάμετρος κορμού, m | 0,45 | - | - | - |
Βάρος, kg | 550 | 560 | 1.050 | 650 |
Βάρος κεφαλής, kg | 70 (150) | 70 | 80 | 80 |
Επιχειρησιακό βάθος, m | 20-200 | 20-200 | 20-40 | 25-420 |
Ταχύτητα, knots | 27 | 27 | 25-40 | 20-25, 50-60 |
Επιχειρησιακή εμβέλεια, m | 5.000 | 5.000 | 7.000 | 800-900 |
Ύψος άφεσης, m | - | - | 450-2.000 | 400-2.000 |
Ταχύτητα αεροσκάφους κατά την άφεση, km/h | 120 | 120 | 600 | 300-800 |
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Tupolev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Ανθυποβρυχιακού πολέμου
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
10, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Τέσσερις ελικοστρόβιλοι ΝΚ-12ΜP (MV), με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος
|
Μέγιστη ισχύ, h.p.
|
4 x 15.000
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
49,50
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
12,12
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
51,10
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
311,10
|
ΒΑΡΗ
|
|
Κενό, kg
|
80.000
|
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
185.000
|
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
-
|
Μέγιστο εσωτερικό καύσιμο, kg
|
87.000
|
Ωφέλιμο φορτίο οπλισμού, kg
|
11.340
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
825
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
711
|
Εμβέλεια (με ωφέλιμο φορτίο 11.340 kg), km
|
12.550
|
Ακτίνα δράσης, km
|
6.400
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
13.500
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Ο μόνιμος οπλισμός αποτελείται από δυο πυροβόλα AM-23 των 23 mm , το όποιο βρίσκεται στο ουραίο πτέρωμα σε πυργίσκο. Μεταφορά έως 8 βλήματα Kh-35 σε εξωτερικούς φορείς μεταφοράς οπλισμού κάτω από την πτέρυγα. Εσωτερικό διαμέρισμα: τορπίλες, βόμβες βυθού κ.α.
|