Φωτογραφία από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Ονομασία κατά NATO: Crusty-B
Για την εκπαίδευση πληρωμάτων στρατηγικής και ναυτικής αεροπορίας χρησιμοποιείται το Tu-134UBL, που έχει παρόμοιο λόγο ώσης προς βάρος και παρόμοια πτητικά χαρακτηριστικά με τα σύγχρονα αεροσκάφη (αρχικά το Tu-134A σχεδιαστικέ ως βομβαρδιστικό και η μετέπειτα η εξέλιξη του σε επιβατικό). Η πρώτη πτήση του Tu-134UBL πραγματοποιήθηκε το 1981.
Tu-134UBL “μπλε 14”, με ονομασία “DESYATINA”
Το αεροσκάφος απέκτησε καινούργιο ρύγχος ανάλογο του Tu-22M3. Το UBL διαθέτει σύστημα έλεγχου πυρός (ΣΕΠ) - που συνδυάζει τον έλεγχο του αεροσκάφους και τον έλεγχο των όπλων, με βάση το ραντάρ ΡΟΖ-16 μπροστινού ημισφαίριου, οπτικό - ηλεκτρονικό σύστημα σκόπευσης (EOV). Ο εξοπλισμός είναι ανάλογος εκείνου των βομβαρδιστικών Tu-22M, Tu-160 και Tu-95 MS. Μπορεί να μεταφέρει φορτίο βομβών κάτω από την άτρακτο σε πολλαπλούς φορείς οπλισμού (μέχρι 8 εκπαιδευτικές βόμβες τύπου PB-50-75 η PB-120), που όμως τελευταία αφαιρέθηκαν και δεν χρησιμοποιούνται. Η πρόωση του αεροσκάφους γίνεται από δυο στροβιλοκινητήρες διπλής ροής της PNPO "Aviadvigatel" D-30 (2 x 6.800 kg).
Tu-134UBL “17” «ROSSIYA» με αρχικά χρώματα
Κατά την περίοδο 1981-1984 κατασκευάστηκαν 90 αεροσκάφη. Το 1982 τροποποιήθηκε ένα UBL σε UBK (USSR-65098) για την εκπαίδευση των πληρωμάτων των Τu-22M3 σε αποστολές ναυτικής κρούσης. Σε ό,τι αφορά τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, το UBK ενσωματώνει όλα σχεδόν τα συστήματα του Τu-22M3 π.χ. ραντάρ, το σύστημα OPB-15T και έναν σταθερό πύραυλο Kh-22M με τα ηλεκτρονικά του.
Παρά τις πολύ καλές επιδόσεις του, το Tu-134UBL δεν μπήκε ποτέ σε παραγωγή.
Tu-134UBKM “κόκκινο 17”, εργοστασιακό s/n 7080, 2005. Εξοπλισμένο με σύστημα έλεγχου πυρός RBP και μεταφορά βόμβων σε εξωτερικούς φορείς οπλισμού.
Στις αρχές του '90 μερικά Tu-134UBL τροποποιήθηκαν σε Tu-134UB-KM για την εκπαίδευση των πληρωμάτων αεροσκαφών ναυτικής κρούσης.
ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Tupolev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Εκπαίδευση πληρωμάτων αεροσκαφών στρατηγικής και ναυτικής κρούσης
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
4/ 12-Εκπαιδευτές /Εκπαιδευόμενοι
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Δυο στροβιλοκινητήρες D-30 II σειράς
|
Μέγιστη ώση, kgf
|
2 x 6.800
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
37,10
|
Ύψος α/φους, m
|
9,14
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
29,01
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
127,3
|
ΒΑΡΗ
|
|
-κενό, kg
|
29.000
|
-μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
49.000
|
-κανονικό βάρος απογείωσης, kg
|
47.000
|
-εσωτερικό καύσιμο, kg
|
14.400
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
890
|
Εμβέλεια, km
|
3.200
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
11.800
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
-
|