Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Φωτογραφίες
Video
Στρατηγικό βομβαρδιστικό
Σχέδιο: 95
Αντικείμενο: Β
Όνομα κατά NATO: Bear
Η ανάπτυξη του “Bear” ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και απογειώθηκε για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 1952. Πρόκειται για ενα τετρακινητήριο, οκταθέσιο (ή εννιαθέσιο) στρατηγικό βομβαρδιστικό, ολομεταλλικής κατασκευής, με άτρακτο κυκλικής διατομής, μεσοπτέρυγο, με πτέρυγα μεγάλης γωνίας βέλους στο χείλος προσβολής, με τους ελικοστροβιλοκινητήρες εγκατεστημένους πάνω της. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, ανασυρόμενο με τετραπλούς κύριος τροχούς και διπλό ριναίο τροχό.
Για την προώθηση του επιλέχθηκαν τέσσερις πανίσχυροι ελικοστροβιλοκινητήρες NK-12 που κινούν τετράφυλλους αντιπεριστρεφόμενους έλικες, σταθερής ταχύτητας, διαμέτρου 5,6 m.
Το 1957 (Σεπτεμβρίου) το στρατηγικό βομβαρδιστικό εντάχθηκε στις δυνάμεις Στρατηγικής Αεροπορίας. Με την παραγωγή του, να ξεπερνάει τα 500 αεροσκάφη, όλων των εκδόσεων. Τα “Bear” παρέμεναν ενεργά ως τις αρχές της δεκαετίας του 90, όπου και αποσύρθηκαν οριστικά.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
|
OKB Tupolev
|
---|---|
ΧΩΡΑ
|
Ρωσία
|
ΤΥΠΟΣ
|
Στρατηγικό βομβαρδιστικό
|
ΠΛΗΡΩΜΑ
|
8-9, άτομα
|
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
|
Τέσσερις ελικοστρόβιλοι ΝΚ-12 (ΜP, MV), με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος
|
Μέγιστη ισχύ, e.h.p.
|
4 x 12.000
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
|
|
Μήκος, m
|
46,17
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
12,50
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
50,04
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
283,70
|
ΒΑΡΗ
|
|
-κενό, kg
|
83.100
|
-μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
|
172.000
|
-εσωτερικό καύσιμο, kg
|
88.700
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
|
|
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
|
882
|
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
720-750
|
Εμβέλεια, km
|
12.100
|
Επιχειρησιακή οροφή, m
|
11.900
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
|
Έξι πυροβόλα AM-23 των 23 mm σε πυργίσκους που κατευθύνονται από ραντάρ του αεροσκάφους σε ραχιαίες και κοιλιακές θέσεις της ατράκτου.
Ωφέλιμο φορτίο οπλισμού σε τυπική διαμόρφωση 12.000 kg. |
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Tu-95 Bear