Tu-95 Bear. Πρώτη πτήση: 1952-3 © Konstantinos Panitsidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κωνσταντίνου Πανιτσίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Στρατηγικό βομβαρδιστικό
Σχέδιο: 95
Αντικείμενο: Β
Όνομα κατά NATO: Bear

 

Η ανάπτυξη του “Bear” ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 1950 και απογειώθηκε για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 1952. Πρόκειται για ενα τετρακινητήριο, οκταθέσιο (ή εννιαθέσιο) στρατηγικό βομβαρδιστικό, ολομεταλλικής κατασκευής, με άτρακτο κυκλικής διατομής, μεσοπτέρυγο, με πτέρυγα μεγάλης γωνίας βέλους στο χείλος προσβολής, με τους ελικοστροβιλοκινητήρες εγκατεστημένους πάνω της. Το σύστημα προσγείωσης είναι τριών σημείων, ανασυρόμενο με τετραπλούς κύριος τροχούς και διπλό ριναίο τροχό.

Για την προώθηση του επιλέχθηκαν τέσσερις πανίσχυροι ελικοστροβιλοκινητήρες NK-12 που κινούν τετράφυλλους αντιπεριστρεφόμενους έλικες, σταθερής ταχύτητας, διαμέτρου 5,6 m.

Το 1957 (Σεπτεμβρίου) το στρατηγικό βομβαρδιστικό εντάχθηκε στις δυνάμεις Στρατηγικής Αεροπορίας. Με την παραγωγή του, να ξεπερνάει τα 500 αεροσκάφη, όλων των εκδόσεων. Τα “Bear” παρέμεναν ενεργά ως τις αρχές της δεκαετίας του 90, όπου και αποσύρθηκαν οριστικά. 

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
OKB Tupolev
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ
Στρατηγικό βομβαρδιστικό
ΠΛΗΡΩΜΑ
8-9, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τέσσερις ελικοστρόβιλοι ΝΚ-12 (ΜP, MV), με διπλή έλικα μεταβλητού βήματος
Μέγιστη ισχύ, e.h.p.
4 x 12.000
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
46,17
Ύψος αεροσκάφους, m
12,50
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
50,04
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
283,70
ΒΑΡΗ
 
-κενό, kg
83.100
-μέγιστο βάρος απογείωσης, kg
172.000
-εσωτερικό καύσιμο, kg
88.700
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγιστη ταχύτητα, km/h
882
Ταχύτητα  ταξιδιού, km/h
720-750
Εμβέλεια, km
12.100
Επιχειρησιακή οροφή, m
11.900
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Έξι  πυροβόλα AM-23 των 23 mm σε πυργίσκους που κατευθύνονται από ραντάρ του αεροσκάφους σε ραχιαίες και κοιλιακές θέσεις της ατράκτου.
Ωφέλιμο φορτίο οπλισμού σε τυπική διαμόρφωση 12.000 kg.

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Tu-95 Bear