Katana F3A © Konstantinos Michaelidis

Φωτογραφίες από την προσωπική συλλογή του Κώστα Μιχαηλίδη


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Κατασκευή του Κώστα Μιχαηλίδη

Katana F3A είναι μοντέλο για ακροβασία ακριβείας F3A.
Το μοντέλο πληρεί τις προδιαγραφές για την αεροβατική ακροβασία της εθνικής κατηγορίας F3A-GRΑ και F3A-GRB. Δεν πληρεί της προδιαγραφές για την διεθνή κατηγορία F3A.

Κινητήρας
Ο κινητήρας είναι glow τσέχικης κατασκευής MVVS 12,7cm3 (.77) (τύπου ABC χωρίς ελατήριο). Στο παρόν μοντέλο χρησιμοποιείται με συντονισμένη εξάτμιση (πίπα).
Το στρώσιμο έγινε στον πάγκο, αν και στις ημέρες μας οι κινητήρες στρώνονται συχνά πάνω στα μοντέλα με σύντομες διαδικασίες.

 

Katana F3A © Konstantinos Michaelidis

 

Με καύσιμο 80/20 (80% μεθανόλη, 20% καστορέλαιο) ο κινητήρας δεν είχε ομαλή λειτουργία στις μεσαίες στροφές. Αν και σύμφωνα με τον κατασκευαστή αυτό το είδος καυσίμου θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί. Οι δοκιμές έδειξαν ότι 3-10% νίτρου στο καύσιμο διορθώνει το πρόβλημα. Σήμερα το μοντέλο πετάει με καύσιμο Cool Power 10% νίτρο. Σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή του κινητήρα, όταν χρησιμοποιείται νίτρο πάνω από 5%, πρέπει να προσαρμοστεί η συμπίεση προσθέτοντας μία ροδέλα κάτω από την κυλινδροκεφαλή. Με το καύσιμο 10% nitro ο κινητήρας λειτουργεί ομαλά με μία εγκατεστημένη ροδέλα.

Τριμάρισμα του μοντέλου
Στην ακροβασία ακριβείας το ζητούμενο είναι το μοντέλο να πετάει « … εκεί που θα το στείλεις». Όταν για παράδειγμα το σηκώσεις για κάθετη άνοδο, το μοντέλο πρέπει να πετάξει ακριβώς κάθετα προς τα πάνω χωρίς να αποκλίνει από μόνο του από αυτή τη πορεία. ‘Η όταν το φέρεις σε οριζόντια ευθεία πτήση, δεν πρέπει να στρίβει από μόνο του αριστερά ή δεξιά.

Με άλλα λόγια το μοντέλο πρέπει να πετάει με τις λιγότερες διορθωτικές παρεμβάσεις του χειριστή.

Το μοντέλο πρέπει να είναι καταρχήν κατασκευασμένο σωστά. Η γεωμετρική θέση των πτερυγίων μεταξύ τους πρέπει να είναι η σωστή. Επίσης πριν την διαδικασία του τριμαρίσματος το μοντέλο πρέπει να είναι προφανώς σωστά ζυγισμένο. Το ζύγισμα γίνεται ως προς τον άξονα του κέντρου βάρους αλλά και ως προς τον άξονα της ατράκτου, δηλαδή να μην είναι ένα φτερό βαρύτερο από το άλλο. Η ακριβή και τελική θέση του κέντρου βάρους θα βρεθεί κατά την διαδικασία του τριμαρίσματος.

Περισσότερα για το τριμάρισμα θα ακολουθήσουν σε κάποια από τις επόμενες αφιερώσεις στις σελίδες του Redstar.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΕΛΕΓΧΟΣ Στροφές κινητήρα, elevator, rudder, ailerons
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
MVVS .77 (12,7cm3) δίχρονος, καύσιμο 80% μεθυλική ακλοόλη (μεθανόλη) και 20% καστορέλαιο και 3-10% νιτρομεθάνιο, έλικα 14'x7'
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ
Ασύρματος δέκτης Hitec HFD-08RD 35MHz, μπαταρία LiFe 2S, 6,6V, 1100mAh.
SERVOS
INO-LAB HG-D760MG για ailerons 
Speed 0.09sec/60°, torque 9,6kg.cm, weight 52.3g
INO-LAB HG-D750MG για elevator  και rudder 
Speed 0.12sec/60°, torque13,3kg.cm, weight 50.5g
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, mm
1.723
Εκπέτασμα πτέρυγας, mm
1.705
Επιφάνεια πτέρυγας, dm2
49,2
ΒΑΡΗ
 
Βάρος (με μπαταρία, χωρίς καύσιμο), kg
3,3

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Katana F3A