Be-200ES Κλίμακα 1:100 © www.redstar.gr

Εργασία: Μαθητής πρώτης Γυμνάσιου, τμήμα Α2, δεύτερο Γυμνάσιο Πετρούπολης


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Επέλεξα να κατασκευάσω ένα αεροσκάφος γιατί ήθελα να μάθω:
Α) τον τρόπο κατασκευής τους
Β) τον τρόπο λειτουργίας του και
Επέλεξα και πυροσβεστικό αεροσκάφος διότι έχουμε τεράστιο πρόβλημα στη χώρα μας με τη δασοπυρόσβεση κάθε χρόνο.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 
Είναι η διαδικασία αποστολής ενός μηνύματος από τον αποστολέα - πομπό στο δέκτη. Υπάρχουν τρεις μορφές επικοινωνίας: 
- Hλεκτική
- Η νοηματική
- Η γραπτή

ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ: είναι η εξ αποστάσεως επικοινωνία. Ο όρος «τηλεπικοινωνίες» καλύπτει όλες τις μορφές της εξ αποστάσεως επικοινωνίας μαζί με τις απαραίτητες μετατροπές.
Αυτές οι μετατροπές είναι:
- η ραδιομετάδοση
- η τηλεγραφία
- η τηλεομοιοτυπία
- η τηλεόραση
- η τηλεφωνία, οι ψηφιακές επικοινωνίες
- η δικτύωση των υπολογιστικών συστημάτων

ΡΑΔΙΟΜΕΤΑΔΟΣΗ: η μετάδοση σημάτων χωρίς τη χρήση καλωδίων μέσω της ραδιομόρφωσης ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων.

ΤΗΛΕΓΡΑΦΙΑ: είναι η μεγάλης απόστασης μετάδοση γραπτών μηνυμάτων χωρίς φυσική μεταφορά των επιστολών. Η ραδιοτηλεγραφία ή ασύρματη τηλεγραφία μεταδίδει μηνύματα με τη χρήση ραδιοκυμάτων. Η τηλεγραφία περιέχει και σύγχρονες μορφές μετάδοσης δεδομένων όπως τηλεομοιοτυπία (Φαξ), ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και δίκτυα υπολογιστών εν γένει. 
Τα είδη των τηλεγράφων είναι:

Τηλεομοιοτυπία ή fax: είναι μια τεχνολογία τηλεπικοινωνιών που χρησιμοποιείται για τη μετάδοση κειμένων με τη χρήση ειδικών συσκευών μέσω ενός δικτύου τηλεφωνίας.

Κώδικας Μορς: είναι μία μέθοδος για μετάδοση πληροφορίας με παλμούς μικρής και μεγάλης διάρκειας (σημάδια ή τελείες και παύλες). Επινοήθηκε για τη μετάδοση μηνυμάτων μέσω τηλεγράφου στα μέσα του 1830 από το Σάμιουελ Μορς.

ΜΕΤΑΦΟΡΑ

Είναι η διαδικασία μετακίνησης επιβατών, εμπορευμάτων και αντικειμένων σε κάποιο άλλο (συνήθως απομακρυσμένο) σημείο του χώρου.

ΟΧΗΜΑ: χαρακτηρίζεται κάθε αυτοκινούμενη ή όχι κατασκευή που έχει σκοπό τη μεταφορά ανθρώπων ή αντικειμένων.
Τα οχήματα χωρίζονται σε επίγεια που κινούνται με τροχούς και είναι το ποδήλατο, το αυτοκίνητο, η μοτοσικλέτα, το τραίνο.
Άλλα μεταφορικά οχήματα είναι: κάθε πλωτό, εναέριο και διαστημικό μέσο π.χ. πλοίο, αεροσκάφος, διαστημόπλοιο. Στον ίδιο όρο περιλαμβάνονται και τα κατευθυνόμενα ή τηλεκατευθυνόμενα μέσα μεταφοράς, ανεξάρτητα αν είναι επανδρωμένα ή όχι.

ΠΟΔΗΛΑΤΟ
: το δίτροχο όχημα, που κινείται καθώς ο αναβάτης χρησιμοποιεί τη μυϊκή δύναμη των ποδιών του.
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ: κάθε τροχοφόρο επιβατικό όχημα με ενσωματωμένο κινητήρα.
ΤΡΑΙΝΟ: αποτελείται από σιδηροδρομικά οχήματα που μεταφέρουν φορτία ή επιβάτες από ένα σημείο σε άλλο κινούμενα σε σιδηροδρομικές γραμμές.
ΠΛΟΙΟ: μία ειδική κατασκευή σχεδιασμένη για να κινείται με ασφάλεια στο νερό.
ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΣ (ή αεροπλάνο): είναι μια πτητική συσκευή βαρύτερη από τον αέρα με ακίνητη πτέρυγα που δημιουργεί τη δύναμη άνωσης, που κρατά το αεροπλάνο στον αέρα, ενώ η προς τα εμπρός κίνηση επιτυγχάνεται με την ελκτική δύναμη του κινητήρα.

 

Συνοπτική ιστορία του αεροπλάνου

Ο sir George Cayley (1773-1857) θεωρείται  ο πατέρας του αεροπλάνου. Είναι ο πρώτος που μελέτησε την πτήση των πουλιών και θεμελίωσε την αεροδυναμική ως επιστήμη.

Ο sir George Cayley (1773-1857) θεωρείται  ο πατέρας του αεροπλάνου. Είναι ο πρώτος που μελέτησε την πτήση των πουλιών και θεμελίωσε την αεροδυναμική ως επιστήμη.

 

Εισαγωγή

Μύθος και η Πραγματικότητα

Από τα αρχαία χρόνια ο άνθρωπος επιθυμούσε την κατάκτηση των αιθέρων. Την ιδέα της πρώτης πτήσης την συνέλαβε ο αξιοθαύμαστος Έλληνας, που αναφέρεται στο μύθο του Δαιδάλου και του Ίκαρου. Από τότε ο άνθρωπος επιθυμούσε την πραγματοποίηση της μυθικής αυτής πτήσης με κάθε θυσία.    
Οι πρώτες μελέτες περί πτήσης είναι καταγεγραμμένες στα αρχεία του 15ου αιώνα, ενώ η πρώτη κατασκευή πτητικού μέσου αναφέρεται περίπου στο 400 πχ, είκοσι αιώνες νωρίτερα και εκπονήθηκε από τον Έλληνα μαθηματικό Αρχύτα τον Ταραντίνο, όπως αναφέρεται σε συγγράμματα του Ρωμαίου ιστορικού Gellius και του Γάλλου συγγραφέα Duhem.     
Το 1478 ως το 1490 ό Leonardo Da Vinci πρώτος, μελέτησε το  πρόβλημα της πτήσης, στην προσπάθεια του να κατασκευά­σει μία συσκευή με κινούμενα φτερά.
Οι πρώτες κατασκευές πτητικών μέσων εμφανίζονται αρκετά αργότερα, τον 17ο αιώνα, χωρίς να επιτευχθεί η πτήση, λόγω έλλειψης της απαραίτητης κινητήριας δύναμης.

Το 1884 o Ρώσος επιστήμονας Mozhaisky κατασκευάζει το πρώτο αεροπλάνο στο κόσμο, εξοπλισμένο με μηχανή ατμού (η κατασκευή αυτή δεν καταχωρήθηκε στα δυτικά έγγραφα).
Στις 17 Δεκεμβρίου 1903 πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση στον κόσμο από τους  αδελφούς Wright στο  Kittyhawk της Βόρειας Καρολίνας, με πτητική κατασκευή βαρύτερη από τον αέρα (η όποια καταχωρήθηκε ως πρώτη στον κόσμο).
Το 1906 ο Γάλλος Farman  κατάφερε να διανύσει μια απόσταση  27 χιλιόμετρων, ενώ την ίδια περίοδο οι αδελφοί Wright πέταξαν σε απόσταση περίπου 100 χιλιόμετρων.  
Το 1908 επιχειρήθηκε η πρώτη εναέρια πτήση στην Ελλάδα από τον Λεωνίδα Αρνιώτη (περιοχή Τατόι).
Στις 8 Φεβρουάριου 1912 πραγματοποιήθηκε η πρώτη επιτυχημένη πτήση στην Ελλάδα από τον Εμμανουήλ Αργυρόπουλο με αεροπλάνο τύπου Newport, κοντά στο Ρούφ. 
Το 1912 η Ελλάδα παραλαμβάνει και τα πρώτα  τέσσερα  αεροπλάνα, τύπου Ferman με κινητήρα ισχύος 50 ίππων, τα όποια χρησιμοποιήθηκαν από το στρατό.

Henry Farman

Αεροπλάνο Henry Farman, το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο της Ελλάδος © www.redstar.gr

Αεροπλάνο Henry Farman, το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο της Ελλάδος 

Ταξινόμηση  αεροσκαφών
            
Τα αεροσκάφη ταξινομούνται ανάλογα με τις απαιτήσεις τους και χαρακτηρίζονται από αεροδυναμικά σχήματα, το προωθητικό σύστημα (κινητήρες) και από τις δομικές κατασκευές. 
Ανάλογα με τις απαιτήσεις τα αεροπλάνα διαιρούνται σε δυο τύπους, τα πολεμικά και τα πολιτικά αεροσκάφη. 
Στα πολεμικά ανήκουν τα βομβαρδιστικά, μαχητικά και αεροπλάνα-βλήματα.
Τα βομβαρδιστικά αεροσκάφη εκτελούν ρόλο βομβαρδισμού σε στρατηγικούς στόχους του αντίπαλου. Τα σύγχρονα βομβαρδιστικά παρέχουν την ικανότητα μεταφοράς πυρηνικών οπλών. 
Τα μαχητικά αεροσκάφη αναλαμβάνουν τον ρόλο τις αναζήτησης και της κατάρριψης του εχθρού. Τα σύγχρονα μαχητικά αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες μεταφέροντας ταυτόχρονα ποικιλία οπλισμού (π.χ. βλήματα αέρος-αέρος, βόμβες, ατρακτίδια ηλεκτρονικού πόλεμου και πυροβόλων κ.λ.π.). 
Κατά το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο χρησιμοποιήθηκαν μη επανδρωμένα αεροπλάνα ως αεροσκάφη-βλήματα ή απλώς ως βλήματα. 
Τα πολιτικά αεροσκάφη ταξινομούνται σε κατηγορίες  όπως επιβατικά, μεταγωγικά και μεταγωγικά ειδικού τύπου. 
Τα επιβατικά αεροπλάνα είναι αυτά που μεταφέρουν επιβάτες, κυρίως με υποηχητικές ταχύτητες. 
Τα μεταγωγικά αεροπλάνα έχουν την δυνατότητα μεταφοράς φορτίων.
Στα μεταγωγικά ειδικού τύπου ανήκουν τα αεροπλάνα μεταφοράς υψηλών προσώπων , πυροσβεστικά, κ.λ.π. 
Από πλευράς ταξινόμησης  αεροδυναμικών  σχημάτων χωρίζονται, από τον αριθμό πτερύγων, την τοποθέτηση τους και το σχήμα του ουραίου πτερώματος σε:
Μονοπλάνα - αεροπλάνο με μια πτέρυγα
Διπλάνα - αεροσκάφος με διπλή πτέρυγα, τοποθετημένη η μια κάτω από την άλλη. 

Τα διπλάνα χρησιμοποιήθηκαν κυρίως μέχρι την δεκαετία του '30, όταν τα αεροσκάφη δεν ανάπτυσσαν μεγάλες ταχύτητες. 
Τα μονοπλάνα αεροσκάφη έχουν μικρότερη αντίσταση και καλύτερη αεροδυναμική για αυτό το λόγο κατασκευάζονται μέχρι και σήμερα.  

Προωθητικό σύστημα- υπάρχουν τρεις κατηγορίες αεροσκαφών: αυτά που  φέρουν εμβολοφόρους κινητήρες με έλικα, ελικοστροβιλοκινητήρες αποτελούμενο από τουρμπίνα και έλικα και τέλος τα σύγχρονα με αεριωθούμενους κινητήρες (στροβιλοκινητήρες).

Κατηγορίες αεροσκαφών:

ΔιπλάναΜονοπλάνα  Υψηλοπτέρυγα

Διπλάνα                                          Μονοπλάνα                                          Υψηλοπτέρυγα

 

Μεσοπτέρυγα Χαμηλοπτέρυγα

  Μεσοπτέρυγα                      Χαμηλοπτέρυγα 

 

Ουραίο πτέρωμα:

Ουραίο πτέρωμα κλασσικού τύπουΟυραίο πτέρωμα τύπου «V»Ουραίο πτέρωμα τύπου «Τ»

 Ουραίο πτέρωμα κλασσικού τύπου          Ουραίο πτέρωμα τύπου «V»             Ουραίο πτέρωμα τύπου «Τ»

 

Ουραίο πτέρωμα τύπου «Ψ»Ουραίο πτέρωμα τύπου «Π»Ουραίο πτέρωμα τύπου «Σταυρός»

 Ουραίο πτέρωμα τύπου «Ψ»      Ουραίο πτέρωμα τύπου «Π»     Ουραίο πτέρωμα τύπου «Σταυρός»

 



Τα κύρια μέρη του αεροσκάφους

 

Περιγραφή πυροσβεστικού αεροσκάφους

Κάθε πυροσβεστική περίοδος είναι κρίσιμη, ειδικά όταν συνοδεύεται από παρατεταμένη ξηρασία. Κάθε τέτοια εποχή, εμφανίζονται στον τύπο διάφορες αναφορές, που πολλές φορές παίρνουν τη μορφή εξορκισμού για την καταστροφή της Ελληνικής χλωρίδας κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Σημείο αναφοράς αποτελεί αναπόφευκτα η πυροσβεστική περίοδος του προηγούμενου έτους από την οποία είναι λογικό να εξάγονται συμπεράσματα και να γίνεται προγραμματισμός για το επόμενο καλοκαίρι. 

Το τελευταία χρόνια ο απολογισμός υπήρξε πραγματικά εφιαλτικός σε απώλεια εκτάσεως δασών, καλλιεργειών, περιουσιών, ζώων ακόμα και ανθρώπων. Ωστόσο το τεράστιο πρόβλημα των δασικών πυρκαγιών που έχει αποκτήσει διαστάσεις μάστιγας, φαίνεται να μην μπορεί πλέον να αντιμετωπιστεί εκ των ενόντων. Απαιτείται επομένως μία στρατηγική στον τομέα της πυροπροστασίας που θα επανακαθορίσει τις προτεραιότητες, τους στόχους, τα μέσα, το ανθρώπινο δυναμικό και το ρόλο των πολιτών στον τομέα αυτό. 

Το γενικότερο πρόβλημα πυροπροστασίας, θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν μέγιστο εθνικό θέμα καθώς η χώρα μας διαθέτει το μικρότερο ποσοστό δασοκάλυψης σ' όλη την Ευρώπη. Ένα άλλο χαρακτηριστικό στοιχείο που δείχνει τη σοβαρότητα της κατάστασης, είναι. Οτι κάθε χρόνο καίγονται οκταπλάσιες περίπου εκτάσεις από εκείνες που αναδασώνονται.

 

Be-200 CSh Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων

Be-200 CSh Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλών ρόλων

 

Το αμφίβιο αυτό προορίζεται κυρίως για την εναέρια πυρόσβεση, την μεταφορά πυροσβεστών και φορτίων, έρευνα και εντοπισμός  πλοίων,  μεταφορά πρώτων βοηθειών στον τόπο του συμβάντος κλπ. Το αεροπλάνο μπορεί να απογειωθεί τόσο από αεροδρόμια όσο και από υδάτινες επιφάνειες ή μπορεί να γεμίσει τις δεξαμενές του με νερό ή επιβραδυντικό υγρό από βυτίο στο αεροδρόμιο.  Για να γεμίσει τις δεξαμενές νερού το αεροπλάνο σχεδόν ανεμοπορεί στην υδάτινη επιφάνεια με απαιτούμενο χρόνο υδροληψίας περίπου 18 δευτερόλεπτα. Η πλήρωση πραγματοποιείται σε  βάθος  όχι λιγότερο των  3 μέτρων και ύψος κύματος μέχρι 1,3 μέτρα. 

Οι δεξαμενές είναι τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο της συμπιεζόμενης καμπίνας, αφήνοντας έτσι ελεύθερο τον εσωτερικό χώρο της για τη μεταφορά πυροσβεστών ή φορτίου. Το αεροσκάφος φέρει υψηλοπτέρυγη πτέρυγα με ελαφριά οπισθόκλιση και  ουραίο πτέρωμα τύπου «Τ». 

Άτρακτος- στην κατασκευή της χρησιμοποιήθηκαν σύγχρονα υλικά, όπως κράματα αλουμινίου-λιθίου, τιτανίου, χάλυβα υψηλής αντοχής.

Πτέρυγα- η πτέρυγα φέρει σχεδίαση « υπερκριτικού» προφίλ, και είναι εξοπλισμένη με υπεραντωτικές επιφάνειες (πτερύγια χείλους προσβολής, καταστροφείς άντωσης)

Σύστημα προσγείωσης- ανασυρόμενο τριών σημείων. Το Σ/Π παρέχει δυνατότητες απο-προσγείωσης σε διαδρόμους από μπετόν, και άσφαλτο.

 

Be-200 CSh Σύστημα προσγείωσης

Be-200 CSh Σύστημα προσγείωσης

 

Προωθητικό σύστημα - το αεροπλάνο είναι εξοπλισμένο με δυο κινητήρες D-436TP με μέγιστη ώση 7.500 κιλά. Οι δυο κινητήρες είναι εγκαταστημένοι, πίσω από την πτέρυγα επάνω σε πυλώνες. 

Με τον τρόπο αυτό προστατεύονται από εισροή νερού στη διαδικασία  προσθαλάσσωσης και αποθαλάσσωσης.

 

Be-200 CSh D-436TP

Be-200 CSh D-436TP

 

Κόκπιτ - Εξοπλισμένο με προηγμένο σύστημα πτήσης-ναυτιλίας και ενσωματωμένο σύστημα διάγνωσης βλαβών. Έξι οθόνες πολλαπλών λειτουργιών τοποθετημένες στον πίνακα οργάνων του πιλοτηρίου, προσφέρουν στους πιλότους συνεχή ροή πληροφοριών για εύκολο χειρισμό, ναυσιπλοΐα, παρακολούθηση της αποστολής και διάγνωση βλαβών εν πτήση.

Be-200 CSh Κόκπιτ

Be-200 CSh Κόκπιτ

 

Το πιλοτήριο είναι εξοπλισμένο με χειριστήρια τύπου "stick" αντί των συμβατικών χειριστηρίων, για καλύτερο έλεγχο και εκτέλεση ελιγμών πετώντας σε αναταράξεις, που είναι συχνό φαινόμενο σε περιβάλλον πυρκαγιών και ορεινού γεωγραφικού ανάγλυφου.

Δεξαμενές νερού- συνολικά υπάρχουν οκτώ δεξαμενές νερού και βρίσκονται περίπου στο κέντρο του σκάφους  κάτω από το πάτωμα της καμπίνας. Μπορεί να μεταφέρει ως και 12 τόνους νερό. Για την ρίψη νερού πάνω από την εστία της φωτιάς υπάρχουν οκτώ ζεύγη θυρίδων ρίψης νερού, οι οποίες είναι τοποθετημένες σε διάταξη εμπρός-πίσω, δεξιά και αριστερά της καρίνας του σκάφους. Για την πλήρωση των δεξαμενών υπάρχουν δυο ειδικές προεξοχές ακριβώς πίσω από το υδροδυναμικό σκαλοπάτι. Η χωρητικότητα επιβραδυντικού υγρού ανέρχεται στα 1.200 kg περίπου.

Κατασκευή ξύλινου μοντέλου

Το παρόν μοντέλο Be-200 κατασκευάστηκε από απλό ξύλο, σύμφωνα με τα σχέδια του αεροσκάφους σε κλίμακα 1:100.

Για την κατασκευή του χρησιμοποιήθηκαν τα εξής εργαλεία - υλικά :
Λίμα, Ηλεκτροτριβείο, Μέγγενη, Ξύστρα, Σκαρπέλο, Γυαλόχαρτο και
Ξυλόκολλα

 

 

Το πρώτο στάδιο προετοιμασίας ήταν η επιλογή ξύλων, που το σχήμα τους να ταιριάζει με το σχήμα της ατράκτου, της πτέρυγας και της ουράς.

Η μορφοποίηση της ατράκτου άρχισε επικολλώντας στο ξύλο τα σχέδια της ατράκτου σε κλίμακα 1:100 και σχεδιάζοντας σημάδια και γραμμές τα όποια βοηθούσαν στην επεξεργασία του ξύλου.

Με την βοήθεια των εργαλείων και στην βάση των σχεδίων, και των φωτογραφιών άρχισε η απόξυση και η λείανση του ξύλου της ατράκτου, μέχρι να πάρουν όσο το δυνατό πιο ικανοποιητικό σχήμα.

Μετά συνεχίσαμε την επεξεργασία της πτέρυγας και του ουραίου πτερώματος, μέχρι να μοιάζουν κατά το δυνατόν, με αυτά του αεροσκάφους.

 

 

Στην συνέχεια ενώσαμε την πτέρυγα και το ουραίο τμήμα με την άτρακτο χρησιμοποιώντας ξυλόκολλα. 

Μετά το μοντέλο επεξεργάστηκα με το αστάρι και ξυλόστοκο. Στο τέλος πραγματοποιήθηκε η βαφή του μοντέλου.

Στροβιλοκινητήρες

Η προώθηση του αεροπλάνου γίνεται δυνατή με την ορμητική προς τα πίσω μετατόπιση αέριων μαζών, είτε διαμέσου της περιστροφής με τη βοήθεια του κινητήρα μιας ή περισσότερων ελίκων, με κατάλληλο για το σκοπό αυτό σχήμα, είτε άμεσα, με την εκτόξευση των καυσαερίων του κινητήρα και της περίσσειας του ατμοσφαιρικού αέρα που αναρροφάται από τους αεραγωγούς. Γίνεται και συνδυασμός των δύο μεθόδων, οπότε ένα μέρος των αερίων της καύσης κινούν τις έλικες, ενώ το υπόλοιπο εκτοξεύεται προς τα πίσω.

Κύκλος λειτουργίας

Ο αεροστρόβιλος είναι ένας θερμικός κινητήρας και η αρχή λειτουργίας του βασίζεται στην εκτόξευση αερίων (στροβιλοκινητήρες) στη συμπύκνωση του εισερχόμενου αέρα, στον οποίο προστίθεται καύσιμο και στην ανάφλεξη αυτού του μίγματος. Τα υπέρθερμα καυσαέρια εκτονώνονται κατά ένα μέρος σε ένα στρόβιλο, ο οποίος κινεί το συμπιεστή «συμπυκνωτής» (χαμηλής πίεσης ή υψηλής πίεσης) και άλλους μηχανισμούς, όπως μια γεννήτρια και διάφορες αντλίες και κατά το υπόλοιπο τμήμα εκτονώνονται στην έξοδο οπότε, σύμφωνα με την αρχή διατήρησης της ορμής, ασκείται στον κινητήρα προωθητική δύναμη. 

Με το στροβιλοκινητήρα μπορούν να επιτευχθούν αρκετά μεγαλύτερες ταχύτητες και επιπλέον, λόγω της αποκλειστικά κυκλικής κίνησης όλων των μηχανικών μερών του, αυτός ο κινητήρας είναι δυνατόν να ζυγοσταθμιστεί ευκολότερα και αποτελεσματικότερα. 

 

 

Εισαγωγή
Μέσω της εισαγωγής ο αέρας εισάγεται στον κινητήρα και αναρροφάται από τον συμπιεστή, και τον συμπιέζει. 
Συμπιεστής Θάλαμος καύσης
Ο συμπιεζόμενος αέρας εισέρχεται στον θάλαμο καύσης, όπου ο αέρας αναμιγνύεται με ψεκασμένο καύσιμο.  Το μίγμα αυτό όταν αναφλέγεται δημιουργεί καυσαέρια. 
Στρόβιλος
Τα καυσαέρια εξέρχονται και προσκρούον στα πτερύγια του στροβίλου (τουρμπίνας) με την σειρά τους και τον αναγκάζουν να περιστραφεί. Με αυτόν τον τρόπο ο στρόβιλος περιστρέφει τον συμπιεστή λόγω της σύνδεσης τους με άξονα.  Έτσι ένα μέρος της ισχύος των καυσαερίων παραλαμβάνεται από τον στρόβιλο και διατίθεται για την συμπίεση. 
Ακροφύσιο εξαγωγής  
Η εκτόνωση των καυσαερίων γίνεται μέσα στο ακροφύσιο εξαγωγής,  όπου πέφτει η πίεση και θερμοκρασία τους και ανεβαίνει η ταχύτητα τους. 

ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Με δυσκόλεψε πάρα πολύ όλο το έργο εκτός από το βάψιμο και το στοκάρισμα του.

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ OKB Beriev
ΧΩΡΑ Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Πυροσβεστικό
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δύο στροβιλοκινητήρες, D-436ΤΡ
Μέγιστη ώση, kg 2 x 7.500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m 32,05
Ύψος Α/φους, m 8,90
Εκπέτασμα πτερύγων, m 32,78
ΒΑΡΗ  
Μέγ. βάρος απογείωσης, t 37,2
- στην έκδοση πυροσβεστικού, t 43,0
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο, t 7,5
-στην έκδοση πυροσβεστικού 6-12
Ρίψη νερού (με πλήρη καύσιμα), t μέχρι 240-270
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγ. ταχύτητα, km/h 710
Οικονομική ταχύτητα, km/h 600
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h 650-680
Επιχειρησιακή οροφή, m 8.000
Μέγιστη εμβέλεια 3.600
Διαδρομή απογείωσης, m:  
- στην ξήρα / στο νερό 700/1.000
Διαδρομή προσγείωσης, m:  
- στην ξήρα / στο νερό 950/1.300
Όγκος δεξαμενών (επιβραδυντικού υγρού), m3 1,2
Χρόνος υδροληψίας, sec 14-18
Προσθαλάσσωση (ύψος κύματος), m μέχρι 1,2
Πλοϊμότητα, poits 3

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  1. Αεροστρόβιλοι κινητήρες, εκδόσεις «’Άφα», Κ. Καρκανιάς, Αερ. Μηχανικός ΣΜΑ
  2. Το Αεροσκάφος Ι, Αεροδυναμική-Μηχανική πτήσης, εκδόσεις Σπονδή
  3. Θεματική αεροπορική εγκυκλοπαίδεια και άγγλο-ελληνικό εγκυκλοπαιδικό λεξικό αεροπορίας, Έκδοση Vivliotechnica Hellas, Δ. & Ι. Βαρδικος.
  4. Κινητήρες αεροσκαφών ΙΙ, Υπουργείο εθνικής παιδείας και θρησκευμάτων, παιδαγωγικό ινστιτούτο, Οργανισμός Εκδόσεων Διδακτικών βιβλίων, Ευάγγελος Καρέλας, Ιωάννης Τριαντάφυλλος, Γριγόριος Φρέσκος
  5. Cocpit, τεύχος 41, Ιούνιος 2002, Beriev Be-200 το πολυπρόσωπο ρωσικό αμφίβιο στην Ελλάδα. Θανάσης Στάμου, Δ.Θ. Στεργίου, Ε. Μαυροκέφαλος
  6. Cocpit, τεύχος 59, Ιουνιος 2007. Αεροπυρόσβεση Beriev Be-200, του Σωτήρη Κωνσταντινίδη.

Κυβερνοχώρος:
http://www.redstar.gr 
http://www.grc.nasa.gov 
http://www.haf.gr 
http://www.beriev.com