CL-215 "Scooper" Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος

Canadair CL-215 "Scooper" Αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Πρώτη πτήση: 1967 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Το CL-215 άρχισε να εξελίσσεται από την Canadair (σήμερα Bombardier) στις αρχές της δεκαετίας του '60 κατόπιν σχετικής αίτησης του Καναδικού Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας για ένα αμφίβιο πυροσβεστικό αεροσκάφος. Το πρωτότυπο πραγματοποίησε την παρθενική πτήση στις 23 Οκτωβρίου 1967.

Πρόκειται για ένα δικινητήριο αμφίβιο αεροσκάφος, υψηλοπτέρυγο με ουραίο πτέρωμα τύπου “Ψ”. Την προώθηση του παρέχουν δυο εμβολοφόροι κινητήρες Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp των 2.100 ίππων κάθε ένας.

Τα πρώτα αεροσκάφη παραλήφθηκαν την περίοδο 1972 – 1975 (και το τελευταίο αποκτήθηκε το 1983) και εντάχθηκαν στην δύναμη της 355 ΜΤΜ (Μοίρα Τακτικών Μεταφορών) με έδρα την 112 ΠΜ, ΑΒ Ελευσίνας.

Συνολικά η Π.Α. απόκτησε 20 Α/φη, από τα όποια σήμερα είναι ενεργά 13 Α/φη ενώ τα πέντε αεροσκάφη συνετρίβησαν στο καθήκον.
 

 

Μοιρόσημα

355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών "Ήφαιστος" 355 ΜΤΜ "Ήφαιστος"



 


Σχέδιο τριών όψεων

Canadair CL-215 © Konstantinos Panitsidis



 


Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Canadair (Bombardier, Viking Air Ltd)
ΧΩΡΑ Καναδάς
ΤΥΠΟΣ Αμφίβιο αεροσκάφος πολλαπλού ρόλου και Πυρόσβεση
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο Pratt Whitney R-2800-CA3 Double Wasp
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x2.100
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m
19,82
Ύψος αεροσκάφους, m
8,98
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,63
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
100,33
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 19.731
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 16.783
Βάρος κενό, kg 13.154
Μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης μετά την υδροληψία, kg 21.319
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 3.122
- μέγιστο  5.180
Ωφέλιμο φορτίο, kg  
- μεταφορά πυροσβεστών, άτομα 8
- έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει, kg 5.443
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα (επίπεδο θάλασσας ύψος πτήσης 3.657 m), km/h 348
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
291
Οικονομική ταχύτητα, km/h
259
Όρια φόρτισης, g
+3,25 / -1
Βαθμός ανόδου, m/s
5,08
Κατάσταση θαλάσσης
3
Απαιτούμενη διαδρομή υδροληψίας, m
1.200
Ελάχιστο ύψος ρίψης του νερού, m
30 - 35
Επιχειρησιακή οροφή, m 3.050 - 6.096
Εμβέλεια σε μεγάλο ύψος, km
1.715 - 2.095
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).





Φωτογραφίες Canadair CL-215 Scooper

 

 


Περισσότερα

75 χρόνια της 355 ΜΤΜ 75 χρόνια της 355 ΜΤΜ





E-books

Canadair CL-215 "Scooper". A Pioneering Amphibious Aircraft in a Niche Market. A Brief Pictorial Testimony.  Canadair CL-215 "Scooper". A Pioneering Amphibious Aircraft in a Niche Market. A Brief Pictorial Testimony