
Το CL-415 MP είναι ένα πυροσβεστικό Α/φος και είναι εξοπλισμένο με ειδικά συστήματα που του επιτρέπουν να εκτελεί αποστολές Ερευνάς και Διάσωσης Μάχης (CSAR) με τετραμελές ή πενταμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, τον ιπτάμενο μηχανικό, τον χείριστη FLIR και τον παρατηρητή (σε διαμόρφωση /αποστολές CSAR μεταφέρουν επιπλέον έναν η δυο διασώστες).
Το πιλοτήριο είναι ευρύχωρο και διαθέτει δυο μονάδες συστήματος κλιματισμού.
Για την ευκολία επιβίβασης /αποβίβασης της σωστικής λέμβου διαθέτει μεγαλύτερη θύρα από της άλλες εκδόσεις.
Τα ελληνικά CL-415 GR/MP είναι εξοπλισμένα με:
- ραντάρ τύπου Primus 600 της Honeywell (εγκαταστημένο μπροστά στο ρύγχος σε ειδικό θόλο).
- SLAR-αερομεταφερόμενο ραντάρ πλάγιας παρατήρησης
- σύστημα Sea FLIR (υπέρυθρης πρόσθιας παρατήρησης)
- χρήση διόπτρων νυχτερινής όρασης.
- APU - διαθέτει βοηθητική μονάδα ισχύος.
Ατυχήματα:
Α/φος CL-415MP (MP-Maritime Patrol) με αριθμό 2055, στατική έκθεση-παρουσίαση εξοπλισμού «Προμηθέας 2006», 12/05/ 2006, ώρα 10:00 π.μ., Αεροπορική βάση Δεκέλειας © Κωνσταντίνος Πανιτσίδης
Ημερομηνία: 23.07.2007
Τύπος Α/φος: CL-415 MP
Ιδιοκτησία: Π.Α.
Αποστόλη: Αεροπυρόσβεση
Αεροδρόμιο αναχώρησης: 112 Π.Μ., ώρα 12:43 λεπτά
Κατέπεσε: Στύρα Ευβοίας, ώρα 15:48
Συνετρίβη CL-415MP με αριθμό 2055, πραγματοποιώντας ρίψεις νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας κοντά στον οικισμό Δήλεσο- Νεκροί οι δυο πιλότοι.
Κυβερνήτης: Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης
Συγκυβερνήτης: Υποσμηναγός Ιωάννης Χατζούδης
Μοιρόσημα
383 MEEA (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης) | ![]() |
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Canadair (Bombardier, Viking Air Ltd) |
ΧΩΡΑ | Καναδάς |
ΤΥΠΟΣ | Έρευνα Διάσωση και Πυρόσβεση |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες Pratt Whitney Canada PW123AF |
Μέγιστη ισχύ, h.p. | 2x2.380 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m
|
19,82 |
Ύψος αεροσκάφους, m
|
8,98 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
28,63
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
100,33 |
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 19.890 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 17.230 |
Βάρος κενό, kg | 12.860 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 4.650 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg | |
- μεταφορά πυροσβεστών, άτομα | 8 |
- μεταφορά επιβατών, άτομα | 26 - 30 |
- εσωτερικά στην καμπίνα, kg | 3.864 |
- έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει, l | 6.137 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 359 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
333 |
Οικονομική ταχύτητα, km/h
|
259 |
Όρια φόρτισης, g
|
+3,25 / -1
|
Βαθμός ανόδου, m/s
|
8,19
|
Κατάσταση θαλάσσης
|
3
|
Επιχειρησιακή οροφή, m | 3.030 - 6.096 |
Εμβέλεια, km
|
2.425
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |
Φωτογραφίες Canadair CL-415MP
Video
CL-415MP Αμφίβιο αεροσκάφος.
Πηγή: Έκθεση - Defensys 2010, Περίπτερο: CANADAIR
E-books
AMPHIBIOUS AIRCRAFT IN AERIAL FIREFIGHTING An Illustrated Comparative Study Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11) Format: PDF (e-book). | ![]() |