CL-415MP Superscooper Αμφίβιο αεροσκάφος ερευνάς και διάσωσης μάχης

CL-415MP Superscooper Αμφίβιο αεροσκάφος ερευνάς και διάσωσης μάχης. Πρώτη πτήση: 1993 © Konstantinos Panitsidis
Φωτογραφικό αρχείο Κ. Πανιτσίδη

Σε αριθμούς  Με φακό  Video

Το CL-415 MP είναι ένα πυροσβεστικό Α/φος και είναι εξοπλισμένο με ειδικά συστήματα που του επιτρέπουν να εκτελεί αποστολές Ερευνάς και Διάσωσης Μάχης (CSAR) με τετραμελές ή πενταμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον κυβερνήτη, τον συγκυβερνήτη, τον ιπτάμενο μηχανικό, τον χείριστη FLIR και τον παρατηρητή (σε διαμόρφωση /αποστολές  CSAR μεταφέρουν επιπλέον έναν η δυο διασώστες). 

Το πιλοτήριο είναι ευρύχωρο και διαθέτει δυο μονάδες συστήματος κλιματισμού. 
Για την ευκολία επιβίβασης /αποβίβασης  της σωστικής λέμβου διαθέτει μεγαλύτερη θύρα από της άλλες εκδόσεις.

Τα ελληνικά CL-415 GR/MP είναι εξοπλισμένα με:

  1. ραντάρ τύπου Primus 600 της Honeywell (εγκαταστημένο μπροστά στο ρύγχος σε ειδικό θόλο).
  2. SLAR-αερομεταφερόμενο ραντάρ πλάγιας παρατήρησης
  3. σύστημα Sea  FLIR (υπέρυθρης πρόσθιας παρατήρησης)
  4. χρήση διόπτρων νυχτερινής όρασης.
  5. APU - διαθέτει βοηθητική μονάδα ισχύος.

 

Ατυχήματα:

Α/φος CL-415MP (MP-Maritime Patrol) με αριθμό 2055, στατική έκθεση-παρουσίαση εξοπλισμού «Προμηθέας 2006», 12/05/ 2006, ώρα 10:00 π.μ., Αεροπορική βάση Δεκέλειας © Κωνσταντίνος Πανιτσίδης Α/φος CL-415MP (MP-Maritime Patrol) με αριθμό 2055, στατική έκθεση-παρουσίαση εξοπλισμού «Προμηθέας 2006», 12/05/ 2006, ώρα 10:00 π.μ., Αεροπορική βάση Δεκέλειας © Κωνσταντίνος Πανιτσίδης

Α/φος CL-415MP (MP-Maritime Patrol) με αριθμό 2055, στατική έκθεση-παρουσίαση εξοπλισμού «Προμηθέας 2006», 12/05/ 2006, ώρα 10:00 π.μ., Αεροπορική βάση Δεκέλειας © Κωνσταντίνος Πανιτσίδης

Ημερομηνία: 23.07.2007
Τύπος Α/φος: CL-415 MP
Ιδιοκτησία: Π.Α.
Αποστόλη: Αεροπυρόσβεση 
Αεροδρόμιο αναχώρησης: 112 Π.Μ., ώρα 12:43 λεπτά
Κατέπεσε: Στύρα Ευβοίας, ώρα 15:48

Συνετρίβη CL-415MP με αριθμό 2055, πραγματοποιώντας ρίψεις  νερού για την κατάσβεση της μεγάλης πυρκαγιάς στα Στύρα Ευβοίας κοντά στον οικισμό Δήλεσο- Νεκροί οι δυο πιλότοι. 
Κυβερνήτης: Σμηναγός Δημήτρης Στοϊλίδης
Συγκυβερνήτης: Υποσμηναγός Ιωάννης Χατζούδης

 

Μοιρόσημα

383 MEEA (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων & Αεροπυρόσβεσης) 383 MEEA





Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ Canadair (Bombardier, Viking Air Ltd)
ΧΩΡΑ Καναδάς
ΤΥΠΟΣ Έρευνα Διάσωση και Πυρόσβεση
ΠΛΗΡΩΜΑ 2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Δυο ελικοστροβιλοκινητήρες Pratt Whitney Canada PW123AF
Μέγιστη ισχύ, h.p. 2x2.380
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος, m
19,82
Ύψος αεροσκάφους, m
8,98
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
28,63
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
100,33
ΒΑΡΗ  
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg 19.890
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg 17.230
Βάρος κενό, kg 12.860
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg 4.650
Ωφέλιμο φορτίο, kg  
- μεταφορά πυροσβεστών, άτομα 8
- μεταφορά επιβατών, άτομα 26 - 30
- εσωτερικά στην καμπίνα, kg 3.864
- έκδοση πυροσβεστικού μεταφέρει, l 6.137
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ  
Μέγιστη ταχύτητα, km/h 359
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
333
Οικονομική ταχύτητα, km/h
259
Όρια φόρτισης, g
+3,25 / -1
Βαθμός ανόδου, m/s
8,19
Κατάσταση θαλάσσης
3
Επιχειρησιακή οροφή, m 3.030 - 6.096
Εμβέλεια, km
2.425
ΟΠΛΙΣΜΟΣ Δεν διαθέτει (αμυντικό).





Φωτογραφίες Canadair CL-415MP




Video

CL-415MP Αμφίβιο αεροσκάφος. 
Πηγή: Έκθεση - Defensys 2010, Περίπτερο:  CANADAIR

 


E-books

AMPHIBIOUS AIRCRAFT IN AERIAL FIREFIGHTING An Illustrated Comparative Study Beriev Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper (CL-215-6B11)  Format: PDF (e-book). Be-200ES Vs Bombardier CL-415 Superscooper