.jpg)
Πρόκειται για μονοκινητήριο χαμηλοπτέρυγο, διθέσιο ελικοφόρο εκπαιδευτικό αεροσκάφος, με σύστημα προσγείωσης σταθερού τύπου (μη ανασυρόμενο). Το Αεροσκάφος αναπτύχθηκε το 2009 από την Ιταλική “Costruzioni Aeronautiche Tecnam”.
Για πρώτη φορά εντάχθηκε στην Π.Α. στις 11 Οκτωβρίου 2018 ως κύριο εκπαιδευτικό νέων ικάρων στο αεροδρόμιο του Τατοΐου (Δεκέλειας). Τα αεροσκάφη θα ενταχθούν στην 360 Μοίρα Αρχικής εκπαίδευσης «Θαλής».
Στις 5 Ιουλίου του 2018 υπογράφηκε η προμήθεια 12 εκπαιδευτικών αεροσκαφών τύπου P2002JF. Την τετάρτη 12 Ιουνίου 2019 ολοκληρώθηκε η παραλαβή των 12 νέων εκπαιδευτικών αεροσκαφών, τύπου TECNAM P2002JF, από την Πολεμική Αεροπορία. P2002JF σταδιακά θα αντικαταστήσουν τα διαθέσιμα Τ-41D της Π.Α.
Σχέδιο τριών όψεων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Tecnam |
ΧΩΡΑ | Ιταλία |
ΤΥΠΟΣ | Εκπαιδευτικό αεροσκάφος |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας Bombardier-Rotax GmbH. 912S2 |
Μέγιστη ισχύς, h.p.
|
1x98,5
|
- συνεχόμενη ισχύς
|
92,5
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m
|
6,61 |
Ύψος αεροσκάφους, m
|
2,43 |
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
8,6
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
11,5
|
Διάμετρος έλικας, m
|
1,74
|
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΡΟΣΓΕΙΩΣΗΣ
|
Σύστημα προσγείωσης σταθερού τύπου (μη ανασυρόμενο) με μονούς τροχούς.
|
Μεταξόνιο, m
|
1,62
|
Μετατρόχιο, m
|
1,85
|
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 600 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 337 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 99 |
Ωφέλιμο φορτίο, kg
|
263
|
- μέγιστο βάρος αποσκευών
|
20
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 285 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
245 |
Όρια φόρτισης, g
|
+4 / -2
|
Μέγιστο επιτρεπόμενο όριο φόρτισης (φάση ελιγμού), g
|
3,8
|
Βαθμός ανόδου, m/s
|
6,9
|
Ταχύτητα απώλειας στήριξης (πτερύγια καμπυλότητας), km/h
|
85
|
Ταχύτητα απογείωσης, km/h
|
124
|
Ταχύτητα προσγείωσης, km/h
|
95
|
Διαδρομή αποπροσγείωσης, m
|
120
|
Επιχειρησιακή οροφή, m | 4.500 |
Εμβέλεια, km
|
1.100
|
Αυτονομία, h
|
5,9
|
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |
Φωτογραφίες P2002JF Διθέσιο ελικοφόρο εκπαιδευτικό αεροσκάφος