Yak-152 Αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης. Πρώτη πτήση; 29/09/2016 © www.irkut.com

Φωτογραφία Yak-152 © www. irkut.com


 Τεχνικά χαρακτηριστικά      Φωτογραφίες      Video

 

 

Το Yak-152 είναι μονοκινητήριο εμβολοφόρο, ελικοφόρο αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης των πιλότων. Το αεροσκάφος, εξελίχθηκε από ρωσική Yakovlev η όποια ανήκει στην Irkut Corporation. Το Yak-152 αναπτύχθηκε κύριος για την αντικατάσταση των εκπαιδευτικών αεροσκαφών.

 

Τεχνική περιγραφή
Το Yak-152 είναι ένα χαμηλοπτερυγο, μονοκινητήριο, διθέσιο Α/φος. Οι πολύ καλές αεροδυναμικής επιφάνειες, του δίνουν την ικανότητα να πραγματοποιεί ακροβατικούς ελιγμούς, νυχτερινών πτήσεων και χειρισμού αεροσκάφους σε πτήσεις υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Είναι πολύ σημαντικό για ένα εκπαιδευτικό Α/φος να προσομοιάζει και να πλησιάζει τις δυνατότητες ενός συγχρόνου μαχητικού Α/φους. Η μονοκινητήρια διάταξη του δεν επιλέχτηκε τυχαία, αφού είναι εξοπλισμένο με πιο ισχυρό κινητήρα αεροσκαφών στην κατηγορία του, παρέχοντας έτσι αυξημένο λόγο ισχύος προς βάρος.

Το πιλοτήριο περιλαμβάνει δυο κύριες οθόνες απεικόνισης μεγάλου σχήματος πολλαπλών λειτουργιών για κάθε χειριστή. Για την επιβίωση του πληρώματος διαθέτει εκτινασσόμενα καθίσματα SKS-94M. Το σύστημα εκτίναξης είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από συνθετικά υλικά και το καθιστά ένα από τα καλύτερα εκτινασσόμενα καθίσματα στον κόσμο. Η εκτίναξη μπορεί να πραγματοποιηθεί σε ταχύτητες από 60 έως 400 χλμ/ ώρα, σε ύψη από 7 έως 4.000 μ..

 

Yak-152 Αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης. H πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2016 © Konstantinos Panitsidis

Yak-152 Αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης. H πρώτη πτήση του πρωτότυπου πραγματοποιήθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 2016

  

Το νέο εκπαιδευτικό «Yak» είναι εξοπλισμένο με σύγχρονο σύστημα πλοήγησης και ενσωματωμένο σύστημα GLONASS/GPS και άλλα ανάλογα συστήματα.

Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με γερμανικό 12κύλιδρο RED A03T/V12 που κινεί μια τρίφυλλη έλικα τύπου MTV-9-E-C/CL256-29, ισχύος 500 ίππων. Ο έλεγχος του προωθητικού συστήματος πραγματοποιείται από μονάδες ψηφιακού ελέγχου τύπου FADEC. Ο κινητήρας διαθέτει μεγάλα περιθώρια εφεδρικής ισχύος και εγγυάται εκκίνηση σε θερμοκρασίες στο φάσμα από -25ο έως +50ο. Κατόπιν συμφωνίας με την γερμανική εταιρεία RED Aircraft GmBH κινητήρας θα παράγεται στην Ρωσία.

 


ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΩΝ ΟΨΕΩΝ

Yak-152 © Konstantinos Panitsidis

 


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ
Γιακοβλεβ
ΧΩΡΑ
Ρωσία
ΤΥΠΟΣ Αεροσκάφος αρχικής εκπαίδευσης
ΠΛΗΡΩΜΑ
2, άτομα
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ Ένας εμβολοφόροςντίζελ, 12κύλιδρος RED A03T/V12
Μέγιστη ισχύς, h.p.
1 x 500
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
 
Μήκος, m
7,8
Ύψος A/φους, m
3,11
Εκπέτασμα πτερύγας, m
8,8
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
12,9
Διάμετρος έλικας, m
2,5
ΒΑΡΗ
 
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg
1.490
Βάρος κενό, kg
-
Βάρος μεταφερόμενων καυσίμων εσωτερικά, kg
175
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
 
Μέγ. ταχύτητα, km/h
500
Ταχύτητα σε οριζόντια πτήση, km/h 420
Εμβέλεια, km 1.500
Ακτίνα δράσης, km
-
Επιχειρησιακή οροφή, m
4.000
Βαθμός ανόδου, m/sec
10
Όρια φόρτισης, g:
 
με δυο χείριστες
 +8/-6
- με ένα χείριστη +9/-7
Ωφέλιμο φορτίο, kg 200
Τύπος καυσίμου TS-1
ΟΠΛΙΣΜΟΣ
-

 


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ Yak-152