Τα συνεχόμενα προβλήματα στην ανάπτυξη του μαχητικού F-89 Scorpion, οδήγησε την USAF στην αναζήτηση νέου μαχητικού-αναχαιτιστικού. Αμέσως η North American, πρόσφερε μια έκδοση του Sabre F-86D. Η εξέλιξη αυτής της έκδοσης (εργοστασιακή ονομασία σχέδιο ΝΑ-164) τοποθετείται στις 28 Μαρτίου 1949. Η τελική ονομασία από την North American, ήταν NA-165. Το Αφος (F-86D) απόκτησε μεγαλύτερη άτρακτο για να δεχτεί τον κινητήρα J47-GE-17 των 3.402 κιλών (με χρήση μετακαυστήρα) και εξοπλίστικαι με ραντάρ τύπου AN/APG-36. Το ραντάρ αυτό ήταν εγκαταστημένο μπροστά στο ρύγχος πάνω ακριβώς από τον αεραγωγό. Επίσης αυξήθηκε η επιφάνεια του κάθετου σταθερού, έφερε επανασχεδιασμενο οριζόντιο πτέρωμα και την καλύπτρα του πιλότου που άνοιγε προς τα πάνω, αντί προς τα πίσω.
Η διαμόρφωση της πτέρυγα παραμένει ίδια αλλά ενισχύθηκε δομικά. Τον μόνιμο οπλισμό του σκάφους αποτελούσαν τα 24 βλήματα τύπου Mighty Mouse, τα οποία ήταν εγκαταστημένα σε ένα ατρακτίδιο το οποίο βρισκόταν πίσω από τον αεραγωγό (στο κάτω επίπεδο του αεραγωγού). Οι τροποποιήσεις που υπέστη το F-86D σε σύγκριση με το F-86A, έλαβε την καινούργια ονομασία σαν F-95A όμως το καλοκαίρι του 1950 το σκάφος έφερε πλέον την ονομασία F-86D.
Την πρώτη παραγγελία για την κατασκευή των πρωτότυπων (2) YF-86D και 122 Αφων παραγωγής η North έλαβε στις 7 Οκτωβρίου 1949.
Πρωτοπέταξε στις 22 Δεκεμβρίου 1949. Συνολικά κατασκευάστηκαν 2504 Αφη (F-86D). Τα πρώτα αεροσκάφη παραγωγής εντάχθηκαν στις μονάδες το Μάρτιο του 1951, όπου και βαπτίστικε ως «Sabre Dog».
Το Αφος εξάχθηκε στις ακόλουθες χώρες: Δανία (50 Αφη το 1958), Ιαπωνία (50 Αφη το 1959), Νότιο Κορέα (40 Αφη), Τουρκία (50 Αφη το 1959), Φιλιππίνες (20 Αφη το 1958) και Ταϊβάν (18 Αφη).
Στις αρχές της δεκαετίας του '60 η Ελλάδα παρέλαβε περίπου 35 (50) Αφη F-86D που εξόπλισαν τις 337 και 343 ΜΑΠ (Μοίρα Αναχαίτισης Παντός καιρού). Η έκδοση αυτή αποσύρθηκε το 1969 οριστικά.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | North American |
ΧΩΡΑ | ΗΠΑ |
ΤΥΠΟΣ | Μαχητικό-αναχαιτιστικό |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 1, άτομο |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Ένας στροβιλοκινητήρας, General Electric J47-GE-17 |
Μέγιστη ώση, kgf | 1x3.402 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m
|
12,28
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
4,57
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
11,30
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
26,75
|
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 9.061 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | 8.237 |
Βάρος κενό, kg | 6.132 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | - |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 1.114 |
Μέγιστη ταχύτητα σε μικρό ύψος, km/h
|
985
|
Όρια φόρτισης, g
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
3.703
|
Επιχειρησιακή οροφή, m | 15.164 |
Εμβέλεια μεταφοράς , km
|
1.238
|
Ακτίνα δράσης, km | 892 |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | 24 βλήματα τύπου Midhty Mous (24x70 mm). |
Φωτογραφίες F-86D Sabre Dog