Το 1953 η Cessna Aircraft Company αναδείχτηκε νικήτρια για την κατασκευή αεριωθούμενου εκπαιδευτικού αεροσκάφους αναλαμβάνοντας έτσι και την κατασκευή δυο πρωτότυπων του σκάφους ως XT-37. Πέταξε για πρώτη φορά στις 12 Οκτωβρίου 1954 (Cessna Model 318).
Το «318» είναι ένα μεσοπτέρυγο μονοπλάνο εξ΄ ολόκληρου μεταλλικής κατασκευής, με διμελές πλήρωμα το οποίο αποτελείται από τον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο πιλότο, με τις θέσεις του πληρώματος δίπλα-δίπλα. Το αεροσκάφος είναι εφοδιασμένο με δυο στροβιλοκινητήρες της Continental τοποθετημένους στην ρίζα της πτέρυγας πλευρικά της ατράκτου. Με το οριζόντιο ουραίο πτέρωμα να βρίσκεται πάνω από το επίπεδο της ατράκτου, καταβάλλοντας έτσι το 1/3 ύψους του κάθετου σταθερού, αυτή η σχεδίαση είχε ως αποτέλεσμα την ομαλή ροή του ρεύματος αέρος προερχόμενου από τους κινητήρες.
Το 1954 η εταιρεία έλαβε και τις πρώτες παραγγελίες των πρώτων Α/φων (11- T-37A Tweety Bird) με το πρωτότυπο της σειράς αυτής να απογειώνεται στις 27 Σεπτεμβρίου 1955. Οι παραγγελίες ανερχόντουσαν σε 534 Α/φη, τα όποια ήταν επιχειρησιακά έτοιμα το 1957.
Το Νοέμβριο του 1959 εμφανίζεται η έκδοση T-37B η οποία ήταν εξοπλισμένη με ισχυρότερους κινητήρες και εκσυγχρονισμένα ναυτιλιακά και τηλεπικοινωνιακά συστήματα. Όλες οι εκδόσεις του Τ-37 Α αναβαθμίστηκαν σε επίπεδο «Β». Η τελευταία έκδοση του Τ-37 ήταν η σειρά «C» με δυνατότητα να μεταφέρει ελαφρύ οπλισμό κάτω από τις πτέρυγες και δεξαμενές καυσίμου στα ακροπτερύγια. Η παραγωγή του T-37 τερμάτισε το 1977. Συνολικά κατασκευάστηκαν 1.268 Α/φη. Την δεκαετία του '60 η Ελλάδα παρέλαβε τα πρώτα 25 Α/φη T-37C τα οποία και εντάχθηκαν στην 361 ΜΒΕ (Μοίρα Βασικής Εκπαίδευσης) στην Καλαμάτα. Αργότερα, τις δεκαετίες του '70 και του '80 ενισχύθηκαν και με 15 T-37B που αποκτήθηκαν από την Π.Α. της Ιορδανίας. Τα εκπαιδευτικά αυτά αποσύρθηκαν από την αεροπορία τον Οκτώβριο του 2002.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | Cessna |
ΧΩΡΑ | ΗΠΑ |
ΤΥΠΟΣ | Διθέσιο εκπαιδευτικό αεροσκάφος |
ΠΛΗΡΩΜΑ | 2, άτομα |
ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | Δυο στροβιλοκινητήρες, Teledyne Continental J69-T-25 |
Μέγιστη ώση, kgf | 2x465 |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ | |
Μήκος, m
|
8,92
|
Ύψος αεροσκάφους, m
|
2,80
|
Εκπέτασμα πτέρυγας, m
|
10,30
|
Επιφάνεια πτέρυγας, m2
|
17,09
|
ΒΑΡΗ | |
Μέγιστο βάρος απογείωσης, kg | 2.993 |
Κανονικό βάρος απογείωσης, kg | - |
Βάρος κενό, kg | 1.775 |
Εσωτερικά μεταφερόμενα καύσιμα, kg | 1.170 |
Βάρος οπλικού φορτίου, kg | - |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Μέγιστη ταχύτητα, km/h | 684 |
Ταχύτητα ταξιδιού, km/h
|
612
|
Όρια φόρτισης, g
|
-
|
Βαθμός ανόδου, m/min
|
1.037
|
Επιχειρησιακή οροφή, m | 11.950 |
Εμβέλεια μεταφοράς , km
|
1.500
|
Ακτίνα δράσης, km | - |
ΟΠΛΙΣΜΟΣ | Δεν διαθέτει (αμυντικό). |
Φωτογραφίες Cessna T-37C/B